• 0

Wonen in Duitsland, webshop in Duitsland, partner werkt in Nederland of??

Ik ben aan het onderzoeken wat nu het beste is, maar het blijkt moeilijker dan gedacht om de juiste antwoorden te vinden en daardoor de juiste keuze te maken. Al eerder heb ik het punt ter sprake gebracht betreffende de webshop en hier niet echt concreet het juiste antwoord gevonden. Nogmaals zal ik proberen om kort en bondig mijn situatie uit te leggen:

- Ik fok en verkoop honden.

- Ik heb een webshop waarin ik o.a. hondenvoer verkoop. Over hondenvoer hoef je in Duitsland maar 7%BTW te betalen en in Nederland 21%. Hierdoor zou ik het dus 14% goedkoper kunnen verkopen aan Nederlandse klanten.

- Mijn vrouw is ambtenaar bij een gemeente.

 

Wat is financieel het aantrekkelijkste?

- Een huis bouwen in Duitsland met bedrijfsruimte en de webshop daar vooral op de Nederlandse markt richten?

- Een huis kopen/huren in Nederland en een webshop hebben in Duitsland met een opslag of postadres in Duitsland?

 

Alvast bedankt voor de adviezen.

 

Roy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Roy,

 

 

Ik woon in Duitsland en heb een bedrijf in Duitsland en Nederland.

 

Hier wat info m.b.t Duitsland !

 

Voordelen: Goedkope grond, lagere bouwkosten, nog veel ruime kavels te krijgen, wonen in Duitsland en inkomen in Nederland dan blijf je recht op hypotheekrente in Nederland houden op je Duitse huis.

 

Nadelen: Belastingdruk is hier hoger, hier in Duitsland wordt snel juridisch aktie ondernomen bij een geschil, cultuurverschillen ( die zijn er echt ) en veeeeeeel regels !

 

Succes

 

Groet Robin Besselink

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Robin,

 

In principe is het de bedoeling dat ik vanuit Duitslan alleen aan Nederland ga verkopen tot 100.000 euro omzet. Bij een grotere omzet zal ik vanuit Nederland gaan leveren aan de Nederlandse klanten. Ik hoop dat ik een grotere hoeveelheid kan importeren door deze te verkopen aan een Duitse partner die het voer in Duitsland zal gaan verkopen. Deze contacten zijn al in een beginfase gestart vanuit Canada.

 

Ik begrijp dat het best lastig is om mijn plannen goed te kunnen begrijpen.

 

Gr. Roy

Link naar reactie
  • 0

Ter info...hier in Duitsland in het grensgebied bij Nijmegen liggen de grondprijzen aan de grens op € 140,- per m2......vanaf 30 km vanaf de grens betaal je veelal nog maar € 95,- per m2.

 

De hypotheekrente is hier in Duitsland ook nog lager dan in NL.

 

Ik woon hier nu 14 jaar en heb al divers OG aangekocht omdat het bijzonder interessant is / kan zijn.

 

Groet Robin Besselink

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.