• 0

Website seo blijft sterk na een nieuwe domeinnaam?

Wij hebben een goed draaiende website ,

Iemand wilt de website overnemen maar wilt de domeinnaam niet gebruiken.

Wel volledig een nieuwe layout en andere bedrijfsnaam op zetten.

De website scoort echter wel in google en die persoon wilt die seo direct mee kunnen nemen maar wel een andere domeinnaam. kan dit?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 1

Wil die persoon wel de domeinnaam overnemen of niet? Als die persoon de domeinnaam overneemt en een 301 redirect instelt naar de nieuwe domeinnaam, dan kan dat. De waarde van de oude domeinnaam zal dan grotendeels door worden gegeven aan de nieuwe domeinnaam.

 

 

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Hallo

 

De nieuwe eigenaar wilt de oude domeinnaam wel meenemen maar niet gebruiken online.

Hij gaat een nieuwe domeinnaam kopen waarmee hij zal reclame maken en dat mensen kunnen linken naar de site, maar het is van belang dat de Seo van de site die hij koopt/overneemt dat de seo waarde blijft om direct te kunnen bestellingen aan te nemen.

 

Dus de oude website word helemaal van layout veranderd.

Word op een andere naam gezet en server.

Seo is goed maar moet meegenomen worden.

Domeinnaam gaan ze niet gebruiken enkel de seo van die belangrijke website willen ze meenemen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gok op sterK. ;D

 

SEO Guide: How to Properly Move Domains

 

Task: Redirect all of the pages from one domain to an entirely different domain.

Example of End Result: www.example-old-site.com/ and all of it's pages redirect to www.example-new-site.com/ and it's corresponding pages.

en meer hoe je dit (blijkbaar :)) doet.

 

Dus zoals Jochem al heel deskundig opmerkte gaat het om het juist toepassen van een zogenaamde 301 redirect. Ik ook weer wat geleerd.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals Jochem8 aangaf, een 301-redirect.

 

Alleen zal dit denk ik niet veel uithalen vanwege de content.

Als de huidige website over noem maar op Fietsen gaat, en de redirect naar een pagina over paarden is, zal dit geen enkele waarde toevoegen en zal je zelfs een Penalty kunnen krijgen voor valse redirects.

 

Alles draait om relevantie.

 

Ik weet niet of dat in dit geval ook zo is,

 

 

De Leukste horloges en Sieraden bij www.Uniekhorloge.nl!

Link naar reactie
  • 0

Hier hebben we wat aan.

De personen zullen dezelfde producten aanbieden dat is geen probleem.

Alleen het probleem is dat de website over genomen gaat worden en die hoofd domeinnaam helemaal weg moet en daarvan een andere in plek moet komen met behoud van de sterke Seo waarde.

 

Bijvoorbeeld

www.meubels.nl word www.goedkopemeubels.nl en(layout word veranderd etc logo, tekst, maar seo moet hetzelfde in google blijven scoren.

Er is mij verteld dat het niet mogelijk is namelijk om de hoofd domeinnaam te veranderen?

Link naar reactie
  • 0

Het veranderen van het logo en de layout zal weinig invloed hebben, mits het nieuwe theme SEO technisch goed in elkaar zit natuurlijk.

 

Maar nu zeg je even tussen neus en lippen door "layout word veranderd etc logo, tekst... " Die tekst is juist de belangrijkste reden dat de website nu scoort, als ze die ook niet gaan gebruiken zullen de huidige posities waarschijnlijk niet behouden worden (tenzij er een minimaal even sterke tekst voor in de plaats komt natuurlijk).

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Bob slaat de spijker op z'n kop.

 

Het gaat dan om de inhoud van de website (content). Als je hierin aanpassingen maakt, dan kan dat nadelige gevolgen hebben.

 

Zelfs al maak je allemaal nieuwe en sterke content, dan moet je daarvoor je zoekresultaten opnieuw opbouwen.

 

Het zou dus verstandig te zijn om dit, mocht je dit al willen, langzaam aan te passen.

 

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 2

Als ik de klant was zou ik het als volgt doen:

 

 

[*]Website overnemen

[*]Domeinnaam overnemen

[*]Alle artikelen 1 op 1 overnemen op de nieuwe site, in nieuwe layout

[*]Per artikel/url een 301 redirect maken op het oude domein naar de nieuwe pagina met hetzelfde artikel

[*]Het oude artikel verwijderen

[*]Als dat allemaal gebeurd is, eerst maar eens zelf nieuwe artikelen gaan schrijven

[*]Vervolgens stap voor stap de overgenomen artikelen gaan aanpassen en kijken hoe de ranking er op reageert.

[*]Oude domeinnaam vrolijk in eigendom houden om te voorkomen dat je je redirects kwijtraakt omdat een andere partij de domeinnaam koopt en zelf aan de slag gaat (en wellicht profiteert van inlinks als hij zelf een slimme 301 redirect maakt

 

Alles in één keer op de kop zetten brengt in mijn ogen rankingrisico´s met zich mee die klant niet moet willen lopen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Mailbox(en) uitlezen van een webshop wil ook nog wel eens relevant zijn. Het geheel lijkt me een probleem uitdaging voor de overnemende partij. Niet van handelen2016 als topic starter voorzover ik begrijp.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.