• 0

Vergelijkingssite beginnen

Geachte leden,

 

Ik ben van plan om op korte termijn een vergelijkingssite te beginnen. Er bestaan al heel veel vergelijkingssites maar dat van mij is er nog niet en daarom wil ik het nu ook even voor me houden. Mijn vraag is wat hier allemaal bij komt kijken buiten het aantrekken van bedrijven of webwinkels. Ik heb me laten vertellen dat je wel verstand moet hebben van het een en ander, dus ik hoop via deze weg meer informatie te krijgen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Martijn

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemorgen Martijn,

 

Je geeft het zelf al aan, er bestaan zoveel vergelijking websites, wat gaat jouw onderscheiden?

In welke sector wil je gaan vergelijken?

Veel websites werken op basis van affiliate. Andere hebben weer rechtstreeks afspraken met bedrijven.

 

Je hebt je laten vertellen dat je wel verstand moet hebben van het één en ander. Deel die ontvangen informatie gerust met ons en stel wat gerichtere vragen naar aanleiding van je verkregen informatie en/of eigen onderzoek.

 

Fijne dag.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me laten vertellen dat je wel verstand moet hebben van het een en ander, dus ik hoop via deze weg meer informatie te krijgen.

In plaats van te verwachten dat anderen er tijd in steken om jou iets uit te leggen, zou je misschien eerst zelf het e.e.a. kunnen uitzoeken?

 

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Het hangt er eigenlijk een beetje vanaf wat je verdienmodel is.

 

Betalen bedrijven voor een vermelding? Krijg je een percentage voor leads? Moet je het hebben van advertenties? etc. Of ga je voor een combinatie hiervan?

 

Hou er rekening mee dat je ook de bezoekers tevreden moet stellen. Zonder grote aantallen bezoekers zal het je weinig brengen.

 

Zorg er ook voor dat je precies weet op wie je je wilt richten, zodat alle communicatie hierop kunt afstemmen.

 

Succes.

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Beste Martijn,

 

Leuk dat je HL weer gevonden hebt, maar hoe is het verder gegaan met je kledingwinkel? Waarom heb je eigenlijk nooit gereageerd in dat topic?

 

In augustus was TS nog op zoek naar leveranciers die meer dan 400 40-voet containers gevuld met drank konden leveren... ondernemend! 8)

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
In augustus was TS nog op zoek naar leveranciers die meer dan 400 40-voet containers gevuld met drank konden leveren... ondernemend! 8)
Het een sluit het ander niet uit... Vierhonderd containers halen we niet, maar het proeven en vergelijken lukt al best aardig. ;D

 

On topic: als de TS niet kan/wil aanstippen wat hij wil vergelijken, kunnen we hem nauwelijks op weg helpen. Volgens mij is er geen product of dienst waar niet al een of andere vergelijkingssite voor bestaat, dus het idee is waarschijnlijk niet uniek, maar hooguit beter dan wat er al is.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de vele reacties, ik ben inderdaad niet alleen bezig met de vergelijkingssite maar heb daarlangs nog andere ondernemingen. Vandaar de andere topics in het verleden. Het gaat om een vergelijkingssite voor de horeca ondernemer maar ook gewoon voor de particulieren. Er zijn inderdaad al best veel vergelijkingssites voor bijvoorbeeld koffie automaten, verzekeringen etc. maar nog geen vergelijkingssite waar een horeca ondernemer alles onder 1 dak kan regelen voor zijn zaak. Dus die kant wil ik opgaan, zodat de ondernemers alles snel op 1 website kunnen regelen. Het in elkaar zetten van de site wordt uitbesteed aan de professionals en het is de bedoeling dat aangesloten bedrijven/webwinkels betalen per klik. Dus geen commissie per verkoop maar puur op pay per click systeem. Wat het ook uniek maakt is dat we met groothandels willen samen werken die bereid zijn om te verkopen aan particulieren, zodat de particulier bijvoorbeeld een tray AA bij een aangesloten groothandel kan kopen.

Link naar reactie
  • 0

Wat het ook uniek maakt is dat we met groothandels willen samen werken die bereid zijn om te verkopen aan particulieren, zodat de particulier bijvoorbeeld een tray AA bij een aangesloten groothandel kan kopen.

 

Oh, maar willen groothandels in de horeca dat?

 

Krijgen zij dan geen 'ruzie' met hun (eigenlijke) klanten, de detailhandelaren?

 

Wil/mag/kan bijvoorbeeld de Makro zomaar aan particulieren via internet leveren? Of Hanos, of Sligro, of...

 

Lijkt mij sterk eigenlijk, maar ik ben absoluut geen 'horeca-man'.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is niet de bedoeling dat ik met deze grote bedrijven samen werk, ik wil meer samenwerken met de kleinere groothandels. En dan het liefst zo veel mogelijk groothandels zodat ondernemers ook daadwerkelijk prijzen kunnen vergelijken. Deze kleinere groothandels zijn ook sneller bereid om te leveren aan particulieren.

Link naar reactie
  • 0

Je wil dus iets opzetten waar de horecaondernemer "alles onder 1 dak kan regelen" (jouw woorden), zonder grote spelers als 'Makro en Co.' erbij te betrekken.

 

Ambitieus (té?), lijkt mij... Heb je zulke goede connecties in de 'tweede divisie' van groothandels voor de horeca dat je dit voor elkaar denkt te kunnen krijgen?

 

(Of laat je misschien zoiets unieks ontwikkelen dat 'men' haast geen nee zal kunnen zeggen?)

Link naar reactie
  • 0

En dan het liefst zo veel mogelijk groothandels zodat ondernemers ook daadwerkelijk prijzen kunnen vergelijken. Deze kleinere groothandels zijn ook sneller bereid om te leveren aan particulieren.

 

Zou het niet zo zijn dat de ondernemers bepaalde kortingen krijgen afgeleid van bruto prijzen?

 

En groothandels die aan particulieren leveren tegen concurrerende prijzen, dus eigenlijk aan de klanten van hun eigen klanten (de ondernemers), die verliezen wel een stuk geloofwaardigheid.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.