Ik ben momenteel bezig om een B2B en B2C webwinkel/webshop op te zetten en daarvoor opzoek naar de juiste/meest geschikte tool. Ik heb een aantal IT Requirements uitgewerkt, maar nu opzoek naar hulp om de juiste keuzes te maken.
We willen starten met een basis uitwerking waarbij we later eventueel verder kunnen uitbreiden met meer features en toepassingen. We hebben (nu nog) een klein budget, onze kennis van ICT is ook redelijk beperkt.
We beschikken momenteel max 8 artikelen. In de toekomst hopen we hier natuurlijk meer van te maken maar nooit meer dan bv 50 artikelen.
Daarbij zijn de volgende features/elementen een vereiste:
[*]Op basis van inloggegevens van zakelijke klant (wederverkoper) verschillende producten en prijzen tonen. Gegevens van klant koppelen aan bepaalde prijslijst en/of kortingspercentage.
[*]Betalingsmogelijkheden: iDEAL & Paypal
[*]Verzend- en factuuradres apart
[*]Optie voor consumenten kortingscode
[*]Na registratie, een automatische mail versturen met wachtwoord of een bevestigingsverzoek, zodat je zeker weet dat de registratie goed is verlopen.
Mogelijkheden/wensen die we interessant vinden:
Algemeen
[*]Verzendmethode/leverings dag aanvinken.
Financieel
[*]Koppeling voor orders, facturen, klantgegevens en voorraaden communiceren met toekomstige financiële administratie.
[*]Automatische herinneringen per mail voor debiteurenbeheer
Individuele mogelijkheden
[*]Mogelijkheid om bij klanten een apart e-mailadres voor de orderbevestiging en een apart e-mailadres voor de factuur aan te geven.
[*]Het aanmaken van accounts door eigen administratie.
[*]Het aanmaken van een order handmatig (op basis van een gesprek, fax of telefoontje) en daarvan de bevestiging aan de klant laten versturen.
[*]Factuurkenmerk toevoegen door klant (bijv. PO-nummer)
Offertes (B2B)
[*]Het opmaken van offertes en deze daarna eenvoudig omzetten in orders. Deze ook kunnen opslaan als pdf en te kunnen koppelen aan uniek account.
[*]Een systeem die bijhoudt welke offertes afgehandeld zijn
Voorraden
[*]Backorders kunnen scheiden van uit te leveren orders.
[*]De voorraad gegevens (van de verschillende leveranciers importeren) in de software.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Janeoudeman
Janeoudeman
Ik ben momenteel bezig om een B2B en B2C webwinkel/webshop op te zetten en daarvoor opzoek naar de juiste/meest geschikte tool. Ik heb een aantal IT Requirements uitgewerkt, maar nu opzoek naar hulp om de juiste keuzes te maken.
We willen starten met een basis uitwerking waarbij we later eventueel verder kunnen uitbreiden met meer features en toepassingen. We hebben (nu nog) een klein budget, onze kennis van ICT is ook redelijk beperkt.
We beschikken momenteel max 8 artikelen. In de toekomst hopen we hier natuurlijk meer van te maken maar nooit meer dan bv 50 artikelen.
Daarbij zijn de volgende features/elementen een vereiste:
[*]Op basis van inloggegevens van zakelijke klant (wederverkoper) verschillende producten en prijzen tonen. Gegevens van klant koppelen aan bepaalde prijslijst en/of kortingspercentage.
[*]Betalingsmogelijkheden: iDEAL & Paypal
[*]Verzend- en factuuradres apart
[*]Optie voor consumenten kortingscode
[*]Na registratie, een automatische mail versturen met wachtwoord of een bevestigingsverzoek, zodat je zeker weet dat de registratie goed is verlopen.
Mogelijkheden/wensen die we interessant vinden:
Algemeen
[*]Verzendmethode/leverings dag aanvinken.
Financieel
[*]Koppeling voor orders, facturen, klantgegevens en voorraaden communiceren met toekomstige financiële administratie.
[*]Automatische herinneringen per mail voor debiteurenbeheer
Individuele mogelijkheden
[*]Mogelijkheid om bij klanten een apart e-mailadres voor de orderbevestiging en een apart e-mailadres voor de factuur aan te geven.
[*]Het aanmaken van accounts door eigen administratie.
[*]Het aanmaken van een order handmatig (op basis van een gesprek, fax of telefoontje) en daarvan de bevestiging aan de klant laten versturen.
[*]Factuurkenmerk toevoegen door klant (bijv. PO-nummer)
Offertes (B2B)
[*]Het opmaken van offertes en deze daarna eenvoudig omzetten in orders. Deze ook kunnen opslaan als pdf en te kunnen koppelen aan uniek account.
[*]Een systeem die bijhoudt welke offertes afgehandeld zijn
Voorraden
[*]Backorders kunnen scheiden van uit te leveren orders.
[*]De voorraad gegevens (van de verschillende leveranciers importeren) in de software.
Alvast dank voor de reacties!
Groeten Jane
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51908-webshopwinkel-beginnen-keuze-op-basis-van-it-requirements/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag