• 0

Webshop/winkel beginnen keuze op basis van IT-requirements

Ik ben momenteel bezig om een B2B en B2C webwinkel/webshop op te zetten en daarvoor opzoek naar de juiste/meest geschikte tool. Ik heb een aantal IT Requirements uitgewerkt, maar nu opzoek naar hulp om de juiste keuzes te maken.

 

We willen starten met een basis uitwerking waarbij we later eventueel verder kunnen uitbreiden met meer features en toepassingen. We hebben (nu nog) een klein budget, onze kennis van ICT is ook redelijk beperkt.

 

We beschikken momenteel max 8 artikelen. In de toekomst hopen we hier natuurlijk meer van te maken maar nooit meer dan bv 50 artikelen.

 

Daarbij zijn de volgende features/elementen een vereiste:

[*]Op basis van inloggegevens van zakelijke klant (wederverkoper) verschillende producten en prijzen tonen. Gegevens van klant koppelen aan bepaalde prijslijst en/of kortingspercentage.

[*]Betalingsmogelijkheden: iDEAL & Paypal

[*]Verzend- en factuuradres apart

[*]Optie voor consumenten kortingscode

[*]Na registratie, een automatische mail versturen met wachtwoord of een bevestigingsverzoek, zodat je zeker weet dat de registratie goed is verlopen.

 

Mogelijkheden/wensen die we interessant vinden:

 

Algemeen

[*]Verzendmethode/leverings dag aanvinken.

 

Financieel

[*]Koppeling voor orders, facturen, klantgegevens en voorraaden communiceren met toekomstige financiële administratie.

[*]Automatische herinneringen per mail voor debiteurenbeheer

 

Individuele mogelijkheden

[*]Mogelijkheid om bij klanten een apart e-mailadres voor de orderbevestiging en een apart e-mailadres voor de factuur aan te geven.

[*]Het aanmaken van accounts door eigen administratie.

[*]Het aanmaken van een order handmatig (op basis van een gesprek, fax of telefoontje) en daarvan de bevestiging aan de klant laten versturen.

[*]Factuurkenmerk toevoegen door klant (bijv. PO-nummer)

 

Offertes (B2B)

[*]Het opmaken van offertes en deze daarna eenvoudig omzetten in orders. Deze ook kunnen opslaan als pdf en te kunnen koppelen aan uniek account.

[*]Een systeem die bijhoudt welke offertes afgehandeld zijn

 

Voorraden

[*]Backorders kunnen scheiden van uit te leveren orders.

[*]De voorraad gegevens (van de verschillende leveranciers importeren) in de software.

 

Alvast dank voor de reacties!

 

Groeten Jane

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alvast een korte reactie:

 

Afhankelijk van je budget, kan je gebruik maken van de verschillende webwinkel software onder licentie (zoals mijnwebwinkel, seoshop, etc.), of ervoor kiezen om een webwinkel te (laten) maken in open source software (zoals Magento, Opencart, Woocommerce, etc.).

 

Bij de eerste categorie betaal je (veel) minder, maar zal je erg goed moeten opletten of het pakket aan (de meeste van) je eisen en wensen voldoet.

 

Bij de tweede categorie kan je zover gaan als je zelf wilt, maar voor koppelingen moet je wel rekening houden met extra kosten.

 

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Je lijstje met vereiste features vind je in iedere webshop software. Het aantal artikelen is niet relevant.

 

Voor de rest van je requirements zal je dieper in de buidel moeten tasten en zal voor een deel maatwerk worden of aangevuld met de juiste extensies.

 

Waarschijnlijk ben je op zoek naar een kant en klaar antwoord, maar dat zul je zo niet vinden. Aangezien je weinig kennis hebt, zal je e.e.a. moeten uitbesteden. Ga in gesprek met een partij die webshops bouwt of vraag eens wat offertes op.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het best nog wel een pittig pakket aan eisen bij de genoemde aantallen artikelen en als starter. Weet je al hoe je inkoop- en verkoopadministratie en automatisch voorraadbeheer wilt gaan voeren?

 

Met goed webshopmanagement en artikelbeheer kunnen veel eisen en wensen vervallen.

 

Waarom wil je alles helemaal integreren en automatiseren (importeren)? Dat is veel interessanter bij meer artikelen (veel klanten) en heeft voor ontwikkeling natuurlijk zijn werk en prijs. B2B en B2C zou je ook kunnen scheiden als daar in jouw situatie voordelen voor te benoemen zijn.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.