ik kon het niet vinden op higher level, vandaar mijn vraag:
Ik participeer met een bv in een startup bv voor3%.
Stel ik wil dit uitbreiden naar 10% ( aanmerkelijk belang) en moet hiervoor een lening afsluiten bij derden. Ik heb 20k nodig om op 5 % te komen en in totaal 70k om op 10% te komen
Nu begreep ik dat de rente op deze lening aftrekbaar is...
1) Welk gedeelte van de rente is nu aftrekbaar?
2) Welke rente moet ik met de derde partij afspreken?
3) Wat zou er in zo´n leningovereenkomst moeten staan ( ik kan geen voorbeeld vinden op internet, iemand anders wel?)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
nibsui
nibsui
ik kon het niet vinden op higher level, vandaar mijn vraag:
Ik participeer met een bv in een startup bv voor3%.
Stel ik wil dit uitbreiden naar 10% ( aanmerkelijk belang) en moet hiervoor een lening afsluiten bij derden. Ik heb 20k nodig om op 5 % te komen en in totaal 70k om op 10% te komen
Nu begreep ik dat de rente op deze lening aftrekbaar is...
1) Welk gedeelte van de rente is nu aftrekbaar?
2) Welke rente moet ik met de derde partij afspreken?
3) Wat zou er in zo´n leningovereenkomst moeten staan ( ik kan geen voorbeeld vinden op internet, iemand anders wel?)
Alvast hartelijk dank
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/51955-lening-voor-aanschaf-aandelen-aanmerkelijk-belang/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag