• 0

Weet niet waar ik moet beginnen [organisatie events en festivals]

Hallo,

Als eerst zal ik mij even voorstellen. Ik ben Sam, 15 jaar, woon in Rotterdam en zit momenteel in de 3e klas van Havo. De afgelopen tijd ben ik zo langzamerhand op de leeftijd gekomen dat ik af en toe uit kan gaan naar feesten/festivals. De laatste tijd ben ik dus flink op zoek geweest naar feesten en festivals om rond te hangen en te kijken hoe dat nou allemaal is. Dit heeft mij heel erg aangesproken en ben heel erg geïnteresseerd geraakt in het clubleven en allerlei dance festivals van tegenwoordig (kortom, het uitgaansleven). Het lijkt mij super leuk om later ook iets in die richting te gaan beginnen. Dus feesten/festivals organiseren etc.

 

Omdat dit allemaal nieuw voor me is, weet ik ook totaal niet waar ik moet beginnen. Misschien is het wel beter om even te wachten totdat ik mijn school afgerond heb...? Dit vraag ik omdat ik van veel succesvol ervaren mensen (welk beroep dan ook) hoor dat zij in hun jongere jaren al met het vak zijn begonnen.

 

Zelf is mij ooit 's een baantje aangeboden bij een club waar ik via-via terecht ben gekomen. Maar het baantje dat mij aangeboden werd is om flyers uit te delen voor de komende feesten die er komen gaan. Hier ben ik mee gestopt omdat ik helemaal niks over het uitgaansleven zelf leer en omdat het nog slecht verdiende ook. Ik weet natuurlijk dat je klein moet beginnen maar ik ben gewoon opzoek naar ervaren mensen.

 

Wat mijn heel leuk zou lijken is om met een ervaren mee te lopen met het organiseren van feesten/festivals of het onderhouden van een nachtclub etc. Het klinkt misschien alsof ik er allemaal geen verstand van heb, en misschien is dat zwart-wit gezien ook wel zo. Maar sinds ik in aanraking gekomen ben met het uitgaan en feesten wist ik niet snel genoeg dat ik later ook deze kant op wil.

 

Graag hoor ik advies van mensen die mij hiermee een stap verder kunnen helpen.

 

Bij voorbaat dank, Sam. ;)

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Sam,

 

Ik ben ook op jonge leeftijd via via in de evenementenbranche terecht gekomen (en blijven hangen ;-)). Voordeel is dat je al een netwerk op kan bouwen wat belangrijk is. Liggen je interesses richting clubs en festivals of meer richting artiestenbureau's, bijvoorbeeld Anna Agency (Hardwell)?

 

Misschien kun je eens contact opnemen met zo'n bedrijf om eens een dagje mee te lopen en wat informatie te winnen. Mocht je dat willen heb ik wel een lijstje met bedrijven voor je. Deze bedrijven zitten wel allemaal in en rond Amsterdam.

Link naar reactie
  • 0

Hé Gelateria,

Bedankt voor het reageren. Volgens mij liggen mij interesses inderdaad meer bij de clubs en festivals. Toch zou ik graag willen weten wat een artiestenbureau inhoud. Is dat een soort bureau waar je dan als beginnende DJ groter kan worden door je daarbij aan te sluiten (zoals Spinnin' Records of Revealed)? Het kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor.. Maar ik dacht dat het zoiets

 

Ik zou het inderdaad heel erg fijn vinden om een lijstje te ontvangen van enkele bedrijven waar ik eventueel een kijkje achter de schermen mag komen nemen. Laat me maar weten..

 

Sorry dat ik het vraag maar zou je misschien kunnen vertellen hoe het er bij jou aan toe gaat (wat je bv. moet doen) en hoe je in die evenementenbranche terecht bent gekomen. Hoe was het in het begin etc.. Gewoon uit interesse hoor!

Link naar reactie
  • 0

Wanneer het om de evenementen en uitgaansbranche gaat zijn er veel mensen die hierin willen werken. De concurrentie binnen deze scene is dan ook erg groot.

 

Netwerken is idd een belangrijk onderdeel. Ik betwijfel of simpelweg evenementenbureau's en clubs Googlen en vervolgens "cold" callen zin heeft.

 

Binnen de evenementen branche is het begin van een goed netwerk opbouwen je gezicht laten zien. Dit betekent veel, heel veel feestjes en festivals bezoeken. Je kunt er allicht achterkomen welke mensen er achter een bepaalde organisatie verantwoordelijk zijn voor b.v. promotie (flyeren e.d.) en vragen of je hierin iets kan betekenen. (Via flyeren en promoten kom je nm al snel in contact met andere promotors e.d.) Realiseer je wel dat je onderaan de ladder dient te beginnen en hier even doorheen moet. Zodra mensen zien dat je serieus bent, gaat de "gun" factor ook een rol spelen ;)

 

Succes!

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Beste Sam,

 

In jouw geval is het slim om naar de desbetreffende clubs te gaan en vragen of je een keer met iemand mee zou kunnen lopen. Wat me overigens opviel is deze stuk tekst:

 

Misschien is het wel beter om even te wachten totdat ik mijn school afgerond heb...? Dit vraag ik omdat ik van veel succesvol ervaren mensen (welk beroep dan ook) hoor dat zij in hun jongere jaren al met het vak zijn begonnen.

 

Het lijkt een beetje of je jezelf een soort van gedwongen voelt om er nu al mee bezig te zijn. Dit hoeft absoluut niet, genoeg mensen die later pas echt wisten wat ze wilden. Het is natuurlijk wel fijn om nu al een grote interesse te hebben. Ik weet verder niet in hoeverre je echt in de uitgaansleven geïnteresseerd bent, maar het zou zo kunnen zijn dat er over een paar maanden weer iets anders op je pad komt!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 250 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.