• 0

Wat te doen na kwijtschelding van een conserverende aanslag

Deze maand heb ik van de belastingdienst de kwijtschelding gekregen van 2 conserverende aanslagen. Een over de opgebouwde pensioenrechten in de Holding bv en een over de meerwaarde van de aandelen van deze bv. Ik woon in Indonesie. Ik heb in prive nog een schuld aan de holding en er is nog geld op de rekening van de Holding. Er zijn geen schulden aan de belasting dienst of derden. Ik wil nu het geld van de Holding overmaken naar mij in Indonesie en de Holding bv opheffen. Kan dat nu zonder problemen.?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je naar het buitenland verhuist kan de belastingdienst een conserverende aanslag opleggen voor bedragen die ze in de toekomst nog tegoed hebben, zodat ze zeker weten dat ze geen belastinggeld mislopen. Jij geeft aan dat ze die aanslag kwijtgescholden hebben.

 

Het lijkt mij nu je alsnog al het geld op wil gaan nemen je belasting zal moeten betalen over het pensioen en dividendbelasting over de overige opnamen en jouw schuld aan de BV. Ik weet natuurlijk niet wat precies de situatie is en de reden van de kwijtschelding maar laat je hierover goed informeren door iemand die de situatie wel kent.

Link naar reactie
  • 0

Deze maand heb ik van de belastingdienst de kwijtschelding gekregen van 2 conserverende aanslagen. Een over de opgebouwde pensioenrechten in de Holding bv en een over de meerwaarde van de aandelen van deze bv. Ik woon in Indonesie. Ik heb in prive nog een schuld aan de holding en er is nog geld op de rekening van de Holding. Er zijn geen schulden aan de belasting dienst of derden. Ik wil nu het geld van de Holding overmaken naar mij in Indonesie en de Holding bv opheffen. Kan dat nu zonder problemen.?

Beste Peter, ik zit in bijna dezelfde situatie. Ik ben bijna 10 jaar geleden geemigreerd naar Spanje, echter de aanslag is opgelegd in 2009. Ook ik kreeg begin dit jaar kwijtschelding van de aanslag zonder erom gevraagd te hebben. Graag zou ik de BV nu willen opheffen, maar ik ben bang dat de kwijtschelding ingetrokken wordt omdat de 10 jaar nog niet voorbij zijn. Weet jij onderhand al iets meer?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.