• 0

verkopen per kas en pin inboeken

Goedenmorgen!

 

Ik heb een vraagje waarvoor ik de zoekfunctie al heb gebruikt maar geen antwoord heb kunnen vinden.

 

Stel dat ik een horeca ondernemer ben en heb per dag 50 verkopen bij pin en 50 verkopen per kassa.

Hoe verwerk ik deze in mijn verkoopboek? Moet ik alle totaal 100 verkopen 1 voor 1 inboeken? Of kan ik dit gezamenlijk inboeken per kassa en pin uitdraai van een dag?

Lijkt me namelijk erg veel werk als dit één voor één per bonnetje moet worden ingeboekt.

 

Als iemand hier meer over weet, dan hoor ik dat graag!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hier zou ik het verkoopboek niet voor gaan gebruiken tenzij je echt verkoopfacturen verstuurt die later pas betaald worden.

Wat komt er uit je kassasysteem voor overzicht?

Komt hier een overzicht uit van de soorten omzet, hoeveel per kas is ontvangen en hoeveel per pin? Kan je die overzicht buiten per dag ook per week of per maand uitdraaien?

 

Gebruik hiervoor dan het kasboek. Dit kan je per dag doen maar ook per week of per maand.

Bij de ontvangsten vul je hier totaal van de omzet in (grootboek 8000 e.v.)

Bij de uitgaven vul je hier de bedragen in die per pin ontvangen worden, maak hiervoor een tussenrekening op de balans aan, ergens bij de kruisposten.

Bij de bank boek je vervolgens die ontvangsten op dezelfde tussenrekening zodat die weer "glad loopt".

 

Heb je geen kassasysteem waar deze gegevens uit komen dan raad ik je aan die snel aan te schaffen. Tot die tijd kan je dan via het kasboek de losse bonnetjes invoeren of hiervoor Excel gebruiken.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.