Eenmanszaak naar LBG holding structuur
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sander_Aerts
Sander_Aerts
Goedemiddag,
Korte voorstelling, ben Sander Aerts doe naast mijn huidige baan ook werk als zzpér in de IT mijn huidige situatie is dat ik een eenmanszaak bezit. Nu ben ik samen met mijn vriendin een webshop aan het opzetten, en wil ik van mijn prive aansprakelijkheid af zonder een DGA salaris van 44.000 per jaar uit te hoeven keren. Nu heb ik gezien dat er een holding structuur met een LBG aangeboden wordt op internet voor een kleine 1000 euro, ik begrijp dat dit administratief meer gaat kosten en dat je geen aftrek posten hebt zoals KOR, etc.
Mijn vriendin wordt dan mede eigenaar en die heeft momenteel geen inkomen en/of een uitkering, waardoor zij natuurlijk minder belasting hoef te betalen dan dat ik zelf moet doen. Hat is natuurlijk in het begin zo dat er geen tonnen per jaar omgezet gaan worden maar dat is uiteraard uiteindelijk wel het doel.
Heeft iemand ervaring met deze structuur, is dit aan te bevelen? Of is het beter om een gewone BV holding structuur op te zetten en vragen om verlaging van DGA salaris? Hoe zit het voor mezelf aangezien ik ook nog in loondienst ben, geeft dit problemen met de fiscus?
Ik hoor het graag!, alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,
Sander Aerts
Met vriendelijke groet,
Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.
www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
31 antwoorden op deze vraag