• 0

Ondernemer in de dop

Goedemiddag allen,

 

Sinds enige tijd ben ik mijzelf concreet aan het oriënteren op het ondernemerschap. Nu doet zich sinds enkele weken een mogelijkheid voor waar ik graag nader onderzoek naar wil doen. Er zijn gesprekken gaande om in te stappen in een horecaproject welke in Q3 van 2016 zal openen. Op dit moment ben ik benaderd om als Operationeel Manager de bedrijfsvoering te gaan invullen. De huidige eigenaar heeft echter interesse om mij eveneens mee te laten participeren binnen de BV. Dit heeft vanzelfsprekend mijn voorkeur. Op dit moment heb ik privé echter niet de middelen om mezelf in te kopen in de bestaande BV. Nu zijn er diverse andere mogelijkheden zoals mezelf inverdienen of de huidige eigenaar mij het bedrag te laten lenen. Zijn er mensen die mij verder kunnen adviseren hoe dit exact in zijn werk gaat? Op diverse websites kan ik vrij weinig informatie vinden over het inverdienen of over het instappen in een bestaande BV zonder bestaand kapitaal.

 

Dank alvast voor jullie reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Natuurlijk kun je geld lenen om je in te kopen, bijvoorbeeld van de huidige eigenaar. Maar besef je wel dat je dan risicovol belegt met geleend geld? Als het misgaat, dan ben je de belegging kwijt, maar niet de schuld! Kun je jezelf dat permitteren? Daarnaast natuurlijk de vraag wat je nu eigenlijk krijgt voor dat inkoopbedrag; is dat jou het geld waard?

 

Aandelen in een kleine BV zijn overigens sowieso een risico als je er geen invloed op de onderneming (zeggenschap) bij krijgt. Anders heb je geen enkele invloed op de waarde van je aandelen of op de (uitkering van de) winst. Vergeet daarnaast niet dat de meeste start-ups het niet halen. Door dat soort dingen zijn de aandelen in de praktijk vaak ook niet goed verkoopbaar.

 

Kortom, als je geen ervaring hebt met ondernemen cq. het zakelijk runnen van een horecaonderneming, dan zou ik nog een nachtje slapen voordat je met geleend geld gaat gokken. Misschien kun je eerst in loondienst komen bij de onderneming en dan kijken of het wat voor je is. Ondernemen is prachtig, maar vooral als je ’s nachts met een gerust hart kunt gaan slapen.

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.