• 0

Minderjarig, inschrijven bij KVK: gevolgen voor uitkering ouders?

Hoi,

 

Ik heb een vraagje over de KvK, ik ben 17 jaar en wil mij inschrijvenl bij de KvK. Ik heb gelezen op de website van de KvK dat dit wel mogelijk is als minderjarig zijnde maar dat mijn ouders dan verantwoordelijk zijn. Mijn ouders hebben een uitkering. Als ik mij inschrijf bij de KvK, zal dat enig effect hebben op hun uitkering?

 

Bij voorbaat dank!

 

Groetjes,

Mike

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

@Mike,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Ik heb gelezen op de website van de KvK dat dit wel mogelijk is als minderjarig zijnde maar dat mijn ouders dan verantwoordelijk zijn.

Dat is één mogelijkheid, maar - afhankelijk van het soort uitkering van je ouders - wellicht niet de meest wenselijke.

Een andere mogelijkheid is handlichting aanvragen: dan ben je zelf verantwoordelijk (even los van de vraag of dat ook verstandig is uiteraard....!)

 

Mijn ouders hebben een uitkering. Als ik mij inschrijf bij de KvK, zal dat enig effect hebben op hun uitkering?
Het inschrijven zelf niet, maar zodra jij winst (=inkomen) gaat genereren, kan dat - afhankelijk van het type uitkering (bijv. bijstand of oude stijl WAO ) wél van invloed zijn. Laat je ouders dit navragen bij hun uitkeringsinstantie.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.