• 0

Wat vinden jullie van mijn...webshop speelgoed

Omschrijving van je concept:

Goedendag allen,

 

Ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen met mijn webwinkel, gericht op speelgoed.

Nu verkoop ik (zoals vele webwinkels) vooral veel in Oktober, November en December. Helaas houd het dan wel een beetje op. Soms is het zelfs zo erg dat ik maar een paar klanten per week heb. Nu is dit niet mijn fulltime job, maar ik zou graag meer kopende klanten willen hebben.

 

Nu is mijn vraag wat er zoal beter kan. Tips/Suggesties ik hoor het graag.

 

de website is www.supertoyz.nl

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Enkele ad markt advertenties geplaatst € 0,01/€ 0,03 cent per advertentie. Liep niet storm

Facebook-pagina advertentie geplaatst van totaal € 15,- om meer Likes te krijgen

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik hoop dat ik advies krijg omtrent meer kopende bezoekers.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik verkoop populair speelgoed van merken als Minions, Frozen en Teenage Mutant Ninja Turtles. De grote winkelketens hebben wel dit soort artikelen, maar dit zijn er slechts een handjevol. Daarnaast importeer ik wereldwijd speelgoed, dit om zo'n uniek mogelijk assortiment te kunnen aanbieden.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat ik advies krijg omtrent meer kopende bezoekers.

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ik in dat andere topic al zei: targeted adverteren. Niet op likes, maar gewoon je producten, en dan dus op doelgroep, leeftijd, en interesses.

 

Meer info:

http://www.wordstream.com/blog/ws/2015/01/28/facebook-ad-targeting

http://daarom.com/facebook-advertenties-hoe-bereik-je-je-doelgroep/

http://www.frankwatching.com/archive/2013/11/18/facebook-marketing-7-creatieve-manieren-om-specifieke-doelgroepen-te-bereiken/

 

Met 15 euro ga je er niet komen vrees ik, en dat is ook wel erg weinig om de conclusie te trekken dat het wel of niet werkt. Het is echt een kwestie van een tijdje investeren en proberen. Het kan absoluut met deze items.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Krijg je wel bezoekers, maar haken ze (snel) af?

 

Eerst een paar kleine dingen die me opvielen:

 

- ook jij hebt weer zo'n enorme banner die mijn hele scherm (en zelfs meer dan dat) vult; en terwijl ik die (naar mijn smaak te) lichte letters in de kop probeer te lezen, wisselt die banner dan ook nog heel snel, wat erg afleidt; ook het contrast in de linkjes onderaan de pagina mag wat mij betreft wat meer

 

- achter twee van je USP's staat een sterretje, maar waar kan ik lezen wat je daarmee bedoelt?

 

- "wij onderschijden ons", maak daar "onderscheiden" van; en spreek je bezoeker consistent aan met "je" of "u"

 

- als ik naar "The Good Dinosaur" ga, kan ik niet klikken op het horloge onder de banner, terwijl de andere drie items daar wel aanklikbaar zijn

 

- waarom hoef ik nergens je voorwaarden te accepteren als ik een bestelling plaats?

 

Op zich kleine dingen, die niet direct tot afhaken leiden, maar toch.

 

Wat ik wel een issue vind, is dat je erg weinig informatie geeft over je producten. Bijvoorbeeld over dat horloge, het lijkt alsof er vier knopjes op zitten, maar is dat ook zo en wat kun je ermee? Op het plaatje van de verpakking staan teksten, maar die zijn niet te lezen. Dat zou voor mij een reden zijn om op een andere site te gaan zoeken wat dit horloge kan en als ik daar dan toch ben, dan koop ik daar meteen.

 

Transactiekosten voor iDeal vind ik ook een reden om af te haken. Probeer je bezoekers zo weinig mogelijk teleur te stellen. Bovendien vermeld je in je voorwaarden dat alle prijzen inclusief verzend- en administratiekosten zijn en dat zijn ze vervolgens dus niet.

 

Je voorwaarden stroken op diverse punten niet met de Wet Koop op Afstand. Zo mag je het retourneren niet weigeren als je producten die niet op voorraad zijn speciaal voor de klant bestelt (ook niet als je dit toevoegt in je voorwaarden). De retourneringstermijn is overigens al een tijdje 14 dagen. En hoezo ben jij niet aansprakelijk voor de invoerrechten? Ben ik dat dan?

 

Link naar reactie
  • 0

Op de contact pagina gaat het over een team wat klaarstaat en vervolgens staat er een 06 nummer en een hotmail emailadres... geeft mij niet echt een goed gevoel. Er staat nergens een fysiek adres.

 

Op de home page staat vandaag besteld binnen 2 werkdagen verstuurd alleen op de klantenservice pagina staat tussen de 8 en 20 dagen.

 

Als ik klik op big hero komt er een pagina en de bovenste 4 artikelen zijn alle 4 niet op voorraad oh en de rest op de pagina ook niet.

 

Als ik dan eventueel toch iets wil bestellen wat er al niet is struikel ik over de verzendkosten. Want die zijn vanaf 4.49? maar hoeveel zijn die dan?

 

Dit zijn een paar dingen die me zo even snel opvielen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Joran, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je zelf al op je to do lijst hebt staan en welke nadelen je zelf kunt benoemen.

 

Daarnaast zou ik maar eens beginnen met het doorlopen van webshop checklists en conversiekillers.

 

Wat lees je zoal om je te verdiepen in het houden van een webshop?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het grootste probleem waar ik mee zit is de voorraad. Krijg ook vaak te horen dat de levertijd te lang is. Nu heb ik gister al rond de 100 artikelen besteld (wat alsnog niet voldoende is) om mee te beginnen. Ik heb helaas niet de beschikking over duizenden euro's om Facebook/Marktplaats mee in te schakelen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou echt de look and feel van je webshop aanpakken. Gele letters op een witte achtergrond, veel te hoge header, rommelig, oubollig lettertype. Waarom dat kleine plusje in de menubalk, zullen veel mensen over het hoofd zien.

 

Levertijd 8 tot 20 werkdagen ?! Dat is voor dit soort producten toch niet meer van deze tijd. Veel niet op voorraad.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Kijk ook eens naar de mobiele weergave van je website en de snelheid die die heeft. Volgens Google, iemand die je toch echt te vriend moet houden, is dat te verbeteren. En je kan gelijk zien wat iemand die met een mobieltje je site bezoekt ziet.

 

En heb je al eens goed gekeken naar je pagina titel en de daarbij behorende reclametekst? Volgens mij kan je daar ook nog wel iets aan verbeteren.

Wij maken van uw ontwerp een snel en goed werkende website.

KvK: 57623503

Link naar reactie
  • 0

Mijn kinderen vinden Star Wars bijvoorbeeld leuk. Ik kwam via de bovenstaande reactie er pas achter dat er een plusje was met Star Wars artikelen. Banner en homepage aanpassen, banner te groot en homepage is too much. Verder vind ik het een leuk concept, de artikelen zijn nogal Oosters, hopelijk werkt het ook in deze markt.

 

Gr

Link naar reactie
  • 0

Ik denk ook dat het belangrijk is om te proberen dicht bij jezelf te blijven. Dat geeft geen 'raar gevoel'. Wat hierboven benoemt wordt, als je spreekt over een heel team maar een 06 als nummer hebt, wekt dit argwaan.

 

Daarbij is het voor zover mij bekend nog steeds verplicht om o.a. je adresgegevens duidelijk zichtbaar op de website te vermelden. Bij contact staat helemaal niets. Ook als je vanuit een woonhuis werkt is dat geen schande. Eerlijk en oprecht zijn wekt naar mijn ervaring meer vertrouwen dan je proberen anders voor te doen. Mensen prikken er namelijk zo ook wel doorheen, dat je geen groot bedrijf bent.

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk is alles al genoemd, maar ik benadruk het graag nog een keer omdat je op de huidige manier mij niet als klant zou kunnen krijgen.

 

* Leef de regels na die gelden voor webshops.

* Voorraad, bijna overal staat niet op voorraad en met zulke levertijden ben ik meteen weg. Niet genoeg kapitaal voor voorraad? Wellicht moet je je aanbod dan beperken of op zoek gaan naar een dropshipper. Artikelen die hot zijn kun je dan eventueel zelf in beheer nemen.

* Haal de button "onze partner websites weg". Wil je hem toch echt laten staan, open dan de links in een nieuw tabblad.

Link naar reactie
  • 0

Naast de opmerkingen die al gedaan zijn, valt ook op dat er heel weinig tekst is. Dit is voor zowel bezoekers een nadeel, maar zeker voor de vindbaarheid door de zoekmachine.

 

Aangezien je meer bezoekers wilt, zou ik zeker wat aandacht besteden aan de basis van SEO.

 

 

Maar als je dan eenmaal op de pagina bent, zou je inderdaad kunnen afhaken, door een gebrek aan een betrouwbare uitstraling.

 

Zie bijvoorbeeld dit artikel voor tips om de betrouwbaarheid te vergroten.

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Ik zou "Niet op voorraad" veranderen in de levertijd. Bij sommige webshops (vooral bij kleding ben ik dat gewen) betekent "niet op voorraad" ook echt dat je het niet kopen kan. Bij jou kan je het wél kopen, alleen duurt het iets langer, voor die info moet je echt zoeken.

 

Ook "Op voorraad" zou ik aanpassen naar de levertijd. Heeft de klant veel meer aan, dan te weten dat het op voorraad is en dan op te zoeken wat dat betekent.

 

Bij "over ons" verwacht ik een naam en adres.

 

En alle tekst is erg lastig leesbaar. De kopjes gaan wel goed, maar die bij omschrijving niet.

Link naar reactie
  • 0

Zo heb de afgelopen uren wat getweaked. Bedankt voor de tips en suggesties.

IDEAL ga ik morgen omzetten naar gratis, helaas erg weinig dropshippers in Nederland.

 

Vergeet de simpele aanpassingen niet: de spelfouten...

 

wij onderschijden ons door een uniek aanbod aan te bieden. Al onze producten worden geimporteerd uit landen als

 

onderscheiden

uniek aanbod aan te bieden (dubbel)

geïmporteerd

 

In het tekstje ernaast gebruik je verschillende aanspreekvormen door elkaar: u/je

 

En kijk ook even naar de tekst op je Over Ons pagina.

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Ben nu Adwords aan het uitvogelen zonder heel veel succes. Misschien dat iemand mij wat tips kan geven, het is namelijk zo uitgebreid dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

 

In de bijlage staat een advertentie van een Star Wars R2-D2 kussen, nu heb ik voldoende budget ingesteld. Maar zonder één klik.

 

 

360x1000x0_overige609.thumb.jpg.984d82f9a2142639bcb78218246fe40c.jpg

360x1000x0_overige609.thumb.jpg.984d82f9a2142639bcb78218246fe40c.jpg

Link naar reactie
  • 0

Ik zou in jouw geval gewoon een dynamische advertentie maken. Hier hoef je verder niet zo heel veel aan te doen. Adwords is zo uitgebreid dat het als beginner een aardige inspanning vereist om het goed van de grond te krijgen. Zo te zien vermoed ik dat je zoekwoorden een te lage cpc hebben om geactiveerd te worden. Ook gebruik je alleen "brede" zoekwoorden. In veel gevallen is het aan te raden om op woordgroep of exacte zoekwoorden te adverteren. Maar, nu ik dit opschrijf merk ik dat als je echt voor het eerst met Adwords werkt, dit al heel gecompliceerd klinkt.

 

Er zijn ook vele cursussen, webinars etc over dit onderwerp overigens. Ik zie bijvoorbeeld een webinar op http://www.eduvision.nl/webinar/google-adwords-webinar

 

Uitbesteden kan natuurlijk ook, maar ook daarvoor zou ik je aanraden om de basisbeginselen eerst zelf te leren, omdat je anders kans loopt veel te betalen en weinig eruit te halen.

 

Andere tip: probeert Marktplaats Admarkt eens. Ik denk dat dat wellicht nog beter aansluit, gemiddeld een lagere kostprijs heeft en best nog wel eens goed zou kunnen uitpakken.

Link naar reactie
  • 0

nu heb ik voldoende budget ingesteld. Maar zonder één klik.

 

Weet je dat wel zeker? Je max cpc is erg laag...

 

Kijk even bij de suggesties (voeg via extra kolommen, de kolommen toe met budgetsuggesties voor bepaalde plaatsing: bovenaan, eerste pagina, op eerste vermelding).

 

Dan krijg je veel meer inzicht.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

In de bijlage staat een advertentie van een Star Wars R2-D2 kussen, nu heb ik voldoende budget ingesteld. Maar zonder één klik.

Voldoende budget? De CPC is in elk geval véél te laag, zeker voor dat soort producten.

 

Ik zou overigens eerst de basis goed krijgen voordat je meer bezoekers naar je site gaat trekken. Met alle respect, de webshop ziet er erg amateuristisch uit. dat moet vandaag de dag echt beter.

 

Toen ik net (met mijn consumentenpet op) keek vielen een paar dingen meteen op. Een aantal dingen zijn al genoemd volgens mij maar aangezien ze nog niet aangepast zijn noem ik ze gewoon:

 

- heel veel plaatjes doen het niet

- er staat er een pull down menu bij levertijd met vervolgens maar 1 optie, waarom?

- een 06 nummer bij contactgegevens kan ook echt niet als je een beetje serieus wilt overkomen

- teksten als "Stuur een privé bericht of lekker sociaal in de berichtenbox." wat betekent dat? Soms is het taalgebruik vrij formeel en op de andere pagina ineens erg los, maak een keuze voor je benadering van de klant en blijf daar bij.

- je en u worden door elkaar gebruikt

- (de meest schokkende) op de weblinks pagina staan links naar concurrenten... why?

 

Met al die dingen maak je het de klant onnodig moeilijk of kweek je wantrouwen.

 

Ga zelf eens kijken naar je website, als je een beetje kritisch bent dan zie je denk ik zat verbeterpunten.

Zie je ze niet? Dan zou ik eens goed nadenken of een webshop wel wat voor je is..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.