• 0

Factuur gsm-toestel kwijt, wel contract en bankafschrift.

Ik ben de btw bon van mijn gsm toestel kwijt. Wel heb ik een contract waarop de bedragen zonder btw staan en de bankafschriften. Het toestel is deels eenmalig betaald en de rest periodiek. Dit bedrag is ook te zien op de factuur van mijn abonnement, echter zonder btw, het is dus slechts een betaling.

 

 

Mag ik het volledige bedrag nog verwerken voor de btw aangifte of heb ik echt het bonnetje nodig?

 

Alvast bedankt!

 

Johan

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je btw af wil trekken, zul je een factuur moeten hebben waar die btw expliciet op vermeld staat. En betalingsbewijs of bankafschrift is dus niet voldoende voor btw-aftrek.

Ik weet niet of het om veel btw gaat, je kan er ook voor keizen om jezelf een hoop tijd en frustratie te besparen en de volledige aankoopprijs (incl btw) tot je kosten/investeringen te rekenen.

 

 

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

[*]Je hebt een betaalbewijs aan de leverancier van telefoons in Nederland.

[*]Bedragen zijn ook te zien op de afschriften.

[*]Daar het een Nederlands bedrijf is zal deze BTW moeten verrekenen in de prijzen.

 

Conclusie: Jij betaald die BTW op de telefoon en het abonnement.

 

Je kunt dit nemen als dossier voor bewijs bij controle, of je kunt preventief hierover de belastingdienst (inspecteur) over berichten, met verzoek om periodieke notering van BTW teruggave op de OB aangiftes.

 

T-Mobile geeft bijvoorbeeld ook bij bevestiging van aanmelding dat de prijzen inclusief 21% zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

[*]Je hebt een betaalbewijs aan de leverancier van telefoons in Nederland.

[*]Bedragen zijn ook te zien op de afschriften.

[*]Daar het een Nederlands bedrijf is zal deze BTW moeten verrekenen in de prijzen.

 

Conclusie: Jij betaald die BTW op de telefoon en het abonnement.

 

Je kunt dit nemen als dossier voor bewijs bij controle, of je kunt preventief hierover de belastingdienst (inspecteur) over berichten, met verzoek om periodieke notering van BTW teruggave op de OB aangiftes.

 

T-Mobile geeft bijvoorbeeld ook bij bevestiging van aanmelding dat de prijzen inclusief 21% zijn.

 

 

 

Dat komt niet goed. Voor btw aftrek is specificatie van het bedrag aan btw op een gespecificeerde factuur die aan de eisen voldoet vereist.

Link naar reactie
  • 0

Klopt , ik heb hiervoor ook het wetsartikel proberen te vinden. Als het goed is valt dat alleen onder Artikel 15, 1a. Of er moet nog meer genoemd worden. In het Artikel wordt niet expleciet genoemd dat alleen in aftrek mag worden genomen wanneer de BTW of de factuur staat. Echter je hebt wel gelijk dat er een factuur moet zijn. Toch een beetje schimmig. Daarom noemde ik toch de mogelijkheid van een verzoek.

 

Artikel 15

1De in artikel 2 bedoelde belasting welke de ondernemer in aftrek brengt, is:

a de belasting welke in het tijdvak van aangifte door andere ondernemers ter zake van door hen aan de ondernemer verrichte leveringen en verleende diensten in rekening is gebracht op een op de voorgeschreven wijze opgemaakte factuur;

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Klopt , ik heb hiervoor ook het wetsartikel proberen te vinden. Als het goed is valt dat alleen onder Artikel 15, 1a. Of er moet nog meer genoemd worden. In het Artikel wordt niet expleciet genoemd dat alleen in aftrek mag worden genomen wanneer de BTW of de factuur staat.

Artikel 15

1De in artikel 2 bedoelde belasting welke de ondernemer in aftrek brengt, is:

a de belasting welke in het tijdvak van aangifte door andere ondernemers ter zake van door hen aan de ondernemer verrichte leveringen en verleende diensten in rekening is gebracht op een op de voorgeschreven wijze opgemaakte factuur;

 

Art. 35a

1. Op de factuur zijn de volgende vermeldingen verplicht:

.....

i. het toegepast tarief van de belasting;

j. het te betalen bedrag van de belasting, tenzij er een bijzondere regeling van toepassing is waarvoor deze wet die vermelding uitsluit

 

Edit: wat Joost zei dus ;D

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.