• 0

Advies publiciteitsacties voor computerhulp bedrijf

Hallo Mensen,

 

Ik ben een student en studeer communicatie aan de HBO in Arnhem.

Sinds een halfjaar ben ik een bedrijfje begonnen in het ondersteunen van mensen met computerproblemen genoemd: Computerhulp Neder-Betuwe. Wat vinden jullie van deze naam?

 

Voor het opstarten van het bedrijf heb ik afgelopen half jaar flyers laten bezorgen in de regio en aantal keer een advertentie in de lokale krant gezet. Hier heb ik een aantal reacties op gehad, maar zou graag wat meer advies willen omtrent wat goed adverteren is. De laatste keer heb ik een advertorial in de krant gezet met een interessant artikel. Mijn doelgroep zijn vooral ouderen mensen.

Mijn vraag is: Ben ik zo op een goede manier bezig met adverteren om meer naamsbekendheid op te bouwen en meer klanten te werven?

 

Verder heb ik nog een vraag. In de toekomst wil ook software gaan verkopen via een kleine webshop voor erbij. Heeft iemand enig idee waar ik deze software aan kan schaffen?

 

Advertential_rhenense_betuwse_courant.thumb.png.2f038acec0a12868e98a657f69427083.png

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hier heb ik een aantal reacties op gehad, maar zou graag wat meer advies willen omtrent wat goed adverteren is.

Die zin bevat tenminste twee taal-onjuistheden.

 

Je kan deze zaak op twee manieren bekijken, Gezien je opleiding is het een prima manier om ervaring op te doen. Met marktanalyse: waar zit de vraag en wat zijn de kansen? Wie is de doelgroep, waar beweegt die en hoe spreek ik die aan? Met mediakeuze. Met het opstellen van een boodschap en de samenwerking met vormgevers.

 

Die ene uiting die je toont, maakt duidelijk dat er nog een lange leercurve te gaan is. Dat was neem ik aan de advertentie en niet de advertorial. Die je zelf hebt gemaakt en niet aan het HAH-blad hebt overgelaten.

 

Kun je de boodschap ook kort en krachtig overbrengen!

 

De tweede manier is als zaak op-zich. Volgens mij is je aanbod in de jaren tachtig blijven hangen. Bij de mensen thuis computerles geven? Tjongejonge.... Een hele generatie bejaarden heeft zich net de tablet eigen gemaakt. Dus het mag allemaal wel wat eigentijdser. En creatiever.

 

Organiseer Tabletles in een lokaal buurthuis of school. Zie het als kennismaking en gebruik de gelegenheid om contacten op te doen met mensen die vervolgens hulp kunnen inhuren. Presenteer dat een beetje creatief door bv Tabletles te vergelijken met balletles en een oudere buurman te fotograferen in een tutu. Gewoon goed, dus niet over-de-top. En geen advertentie met strepen en sterren en balken.

 

En de naam? Dat is geen naam. Je zegt wat je waar doet.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste Antwan,

 

Je moet natuurlijk kijken waar jouw doelgroep zijn informatie vandaan haalt. Volg regelmatig het nieuws over jouw doelgroep, bijvoorbeeld bij http://www.frankwatching.com/archive/2015/10/20/online-opmars-65-plusser-verstand-komt-met-de-jaren-onderzoek/. Zij putten uit verschillende onderzoeken waaruit blijkt dat de ouderen steeds meer internet gebruiken. Het is dus zeker zinvol om je doelgroep via digitale media te bereiken.

 

Kijk ook eens hoe succesvolle computerhulpbedrijven-aan-huis het doen, zoals www.studentaanhuis.nl . Zij gaan voor klantenbinding. Je sluit bij hun een abonnement af, krijgt regelmatig e-mails (bijvoorbeeld bij een nieuwe Windows release), en ze gebruiken meerdere media voor hun pr-campagne (tv, radio, kranten).

 

Succes!

Elly van Wattingen

 

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Je moet natuurlijk kijken waar jouw doelgroep zijn informatie vandaan haalt.

Het is precies wat Elly zegt. Het hangt af van je doelgroep bepaling.

Wanneer je je b.v. gaat focussen op online, dan zou je met je bedrijfsnaam "Neder betuwe" teveel in een niche markt zitten en zou ik eerder kiezen voor "Computerhulp Betuwe" oid.

 

Wat bedoel je verder precies met "software gaan verkopen via een kleine webshop voor erbij"?

 

Wanneer je het starten van een eigen webshop bedoelt, dan is open source software (gratis) aan te raden. Denk hierbij aan Magento of Opencart

 

Succes! ;D

 

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.