• 0

kleine ondernemersregeling

Hallo!

 

Ik snap iets niet helemaal van de kleine ondernemingsregeling en voorbelasting, ik ben overigens een zzper.

 

Ik heb in kwartaal 3 de kleine ondernemingsregeling niet toegepast omdat ik geld terug kreeg van de belastingdienst omdat de omzetbelasting van dat kwartaal lager was als de voorbelasting. Ik had namelijk in een ander EU land gewerkt en kreeg dus 0% BTW binnen.(verlegd)

 

Ik heb in kwartaal 4 ook in Nederland gewerkt en de totale(jaarlijkse) omzetbelasting komt uit op een bedrag tussen de 1346 en 1883. Maar ik zie bij de berekening dat ze omzetbelasting van een jaar gebruiken in de berekening en ook de voorbelasting van een jaar.

 

Nu wil ik dus uitrekenen hoeveel ik mag aftrekken volgens de kleine ondernemingsregeling maar ik weet niet of ik nou de (voor)belasting die ik terug heb gekregen in kwartaal 3 ook nog mag aftrekken van de totale omzetbelasting van 2015. Ik denk van wel omdat het lijkt alsof de twee losstaan van elkaar maar ik wil het natuurlijk niet fout invullen.

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

ps ik ben in kwartaal 3 begonnen vandaar dat ik het alleen over kwartaal 3 en 4 heb.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor de berekening van de KOR bekijk je het hele jaar.

Maar let op dat je hier met een uitzondering te maken hebt, namelijk omzet naar een ander EU land. Ook deze omzet moet je meenemen in de berekening van de KOR.

 

Dus:

BTW op omzet Q3 en Q4

+ 21% x omzet EU

- voorbelasting Q3 en Q4

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waar kan ik deze regel vinden op de site van de belastingdienst? Ik zie namelijk alleen binnen nederland staan en nergens iets over zakendoen met andere EU landen.

 

EDIT:

 

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=55113;start=15

 

http://zelfstandigeprofessional.com/belastingen/minder-belasting-betalen-door-kleineondernemingsregeling

 

https://productforums.google.com/forum/#!msg/adsense-nl/rfNMgFZTymA/LufW0F1rDhEJ

 

hier lijkt het alsof ze het deel buitenland niet meerekenen in de berekening?

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik zal even goed nog een keer deze link doorlezen

 

EDIT:

 

ik kan niks vinden over het leveren van diensten alleen het afnemen van diensten uit EU landen. zie ik iets over het hoofd?

 

 

 

Excuses je hebt gelijk. Ik dacht dit beide kanten op werkte maar dat lijkt niet het geval te zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.