• 0

1 Fullfilment partner voor heel Europa, of per land?

Hey,

 

Ik ben opzoek naar advies.

 

Wij zijn plannen aan het maken om onze producten online te verkopen door heel Europa ( met name: Duitsland, Frankrijk & Spanje ). Nu zit ik de afweging te maken om gebruik te maken van 1 fulfilment partner die de distributie door heel Europe doet, of per land een distributie partner te zoeken.

 

Elke optie heeft zo z'n nadelen en voordelen, maar de grootste lijken me toch wel

Voordeel 1 partner heel Europa:

- Minder werk, hoef maar met 1 partner te werken.

 

Nadeel 1 partner heel Europa

- Langere shipping time voor orders buitenland.

- Duurdere shipping cost voor orders buitenland.

 

Het liefst heb ik 1 fulfilment partner, met warenhuizen door heel Europa. Waardoor ik alsnog nog maar met 1 partner hoef te werken, maar geen langere / duurdere verschepingskosten heb. Maar deze heb ik tot nu toe nog niet gevonden.

 

Ik ben erg benieuwd hoe anderen hier over denken, en of er misschien al mensen zijn die dit probleem al eerder getackeld hebben.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Er zijn in mijn beleving genoeg fulfilment (e-fulfilment) partners die heel Europa dekken en in vele landen een eigen warehouse hebben.

Nadeel daaraan is natuurlijk dat je voorraad veel groter moet zijn, om elk warehouse daarin te voorzien.

Voordeel is een makkelijke retourafhandeling.

Zou je deze kunnen delen? Ik heb nu DocData gevonden, die het meeste van Europa dekken. Maar de andere die ik gevonden heb, doen meestal alleen NL + DE + BE.

Link naar reactie
  • 0

Goede middag se7en,

 

Is het misschien een optie om distributeur te vinden in desbetreffend land,

zij kopen in bij jouw en houden (betaald) voorraad.

Zij kennen de regels en taal beter "denk ik".

Geven en nemen bereik je meer.

 

Zorg wel dat je nda kunt afdwingen voordat je je product kwijt bent in desbetreffend land

 

Mvrg

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Hebben jullie al besloten hoe jullie de stap naar het buitenland gaan maken? Via een eigen webshop of extern platform?

Zelf maken wij gebruik van het platform van Amazon. Wij leggen onze producten op voorraad in hun warehouses in de diverse Europese landen (FBA). Dit werkt uitstekend.

Wij zien Amazon als een springplank naar een eigen shop. Op Amazon kun je laagdrempelig testen of er vraag is naar je product. Een eigen webshop en alles eromheen is een aardige investering.

 

Succes

 

Gr Marco

Verkoper op Amazon en auteur van het boek: Verover Europa via Amazon.(www.verovereuropa.nl)

Link naar reactie
  • 0

Maak gebruik van FBA van Amazon. Je kunt er nu zelfs voor kiezen om vanuit 1 van hun Warehouses de hele Europese markt te bedienen. Verzendkosten zijn vaak lager dan dat je het zelf zou versturen. Het eigen netwerk van Amazon is zo snel dat vanuit dat ene warehouse alles al binnen 2 a 3 dagen wordt aangeboden aan de klant.

Nicolas Monopoli helpt het MKB verkopen op Amazon via http://AmazonSolutions.nl

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zou ik starten met een fulfilmentpartij in de Benelux en of daarna Duitsland.

 

Qua tarieven en levertijden is dat nog goed te doen. Als dit stabiel en winstgevend is zou ik extra landen (in een cluster) toevoegen.

 

Natuurlijk zijn de verzendkosten en levertijden een vraagstuk hierin. Als je ziet dat het in deze landen een lift neemt, zou ik zéker denken aan een fulfilmentpartij voor dat cluster landen. M

 

aar alles heeft natuurlijk ook te maken met de grootte van je assortiment, want soms is het gewoon lastig om je voorraad te verdelen over meerdere magazijnen/fulfilmentpartijen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 309 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.