• 0

Verzekeringen Start up 4 werknemers

Goedemorgen,

 

Het scenario is als volgt. Voor een start up dien ik een kostenplaatje in kaart te brengen wanneer we er 3 mensen in dienst komen. Momenteel is er 1 iemand ´in dienst´ de DGA welke geen salaris uit de startup trekt. Vanaf 1 juni gaan er in totaal 4 mensen starten ( incl DGA) met een bruto salaris van Eur 4000. De business van de startup heeft te maken met een ontwikkelde mobiele applicatie. Ik hoop dat dit genoeg info is om te kunnen schatten wat de verzekeringskosten zullen zijn? En als het mogelijk is, hier een specificatie van? Naast verzekeringen, huisvesting en loonkosten, welke andere kosten moet ik begroten?

Alvast dank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik hoop dat dit genoeg info is om te kunnen schatten wat de verzekeringskosten zullen zijn?

Wat voor verzekeringskosten? Als je er niet bijvertelt wat jij precies bedoelt met "verzekeringskosten" wordt het noemen van indicatieve tarieven ook erg lastig.

 

Als je praat over welke verzekeringskosten verplicht zijn: die zijn er niet, dus kosten verplichte verzekeringen zijn €0,00

 

Heb je het daarentegen over welke sociale premies en werkgeverslasten er zijn bovenop het bruto salaris, dat is een heel ander verhaal.

 

Idem voor de kosten van niet verplichte maar wellicht wel verstandige verzekeringen zoals bedrijfs-/beroeps- en werkgeversaansprakelijkheid, werkgeversaansprakelijkheid bestuurders motorrijtuigen en loondoorbetaling bij ziekte.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Excuus,. Ik heb het niet over sociale premies en werkgeverslasten, maar inderdaad over de aan te raden verzekeringen zoals bedrijfs-/beroeps- en werkgeversaansprakelijkheid, werkgeversaansprakelijkheid bestuurders motorrijtuigen en loondoorbetaling bij ziekte.

Welke zijn aan te raden in ons geval?

Link naar reactie
  • 0

Welke zijn aan te raden in ons geval?

Ze zijn allemaal zeker aan te raden, maar of ze ook voor jullie noodzakelijk zijn kan op basis van deze informatie uiteraard niet worden beoordeeld: Dat hangt met name af van hoe diep jullie zakken zijn voor het zelf opvangen van schades, en hoeveel risico jullie zelf durven en willen lopen.

En uiteraard spelen ook de mogelijkheden om schade te vermijden, te beperken of op het bordje van een ander te leggen een rol daarin.

 

Een paar hele grove indicaties:

 

Bedrijfs- en werkgeversaansprakelijkheid:

Is meestal loonsom- of omzetafhankelijk. Reken tot een omzet van € 250.000,- grofweg op minimumpremies van max €100-150,- per jaar. In combinatie met beroepsaansprakelijkheid kan dat zelfs nog lager, vanaf € 50,-

 

Werkgeversaansprakelijkheid bestuurders motorrijtuigen:

voor 3 werknemers grofweg vanaf € 100,- per jaar (minimumpremie)

 

Loondoorbetaling bij ziekte:

premie afhankelijk van welk % van het loon je doorbetaalt bij ziekte (wettelijk minimaal 70%), de gekozen wachttijd (eigen risicotermijn van 5,10,20,30,65,130 of 260 werkdagen). Reken voor ICT grofweg op een premie tussen 1 en 2% van de loonsom (ex DGA), nog te vermeerderen met kosten arbodienstverlening (+/- € 100,- per werknemer per jaar)

 

beroepsaansprakelijkheid

Premie afhankelijk van omzet, gewenst of benodigd verzekerd bedrag en last but not least wat voor soort opdrachten/applicaties: het maken van een app voor mobiel betalen is wel iets anders dan een tracer-app die bijhoudt waar je kat is (de Koefnoen Startup "Where's my cat"). Reken voor een startup met een omzet tot € 175.000,- grofweg op premies tussen € 400 en € 900 per jaar.

 

Alle bovengenoemde indicaties premies zijn exclusief 21% assurantiebelasting. De verzuimverzekering is vrij van assurantiebelasting.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

De business van de startup heeft te maken met een ontwikkelde mobiele applicatie. Ik hoop dat dit genoeg info is om te kunnen schatten wat de verzekeringskosten zullen zijn?

 

Houd er rekening mee dat op het moment dat je zaken doet met de VS (en daar is bij het exploiteren van apps grote kans op), de premies een stuk hoger kunnen zijn.

Link naar reactie
  • 0

Houd er rekening mee dat op het moment dat je zaken doet met de VS (en daar is bij het exploiteren van apps grote kans op), de premies een stuk hoger kunnen zijn.

Voor de goede orde: Max doelt hier op de beroepsaansprakelijkheidsverzekering. De overige dekkingen kennen - als je voor de goede kiest - al automatisch werelddekking inclusief USA

 

De meerpremie USA/Canada voor de beroepsaansprakelijkheidsverzekering is ook weer afhankelijk van omzet, limiet en vooral de activiteiten zelf.

Ter indicatie: voor een recente klant die een app bouw voor mobiel bankieren (toch niet het minste risico), bedroeg die meerpremie werelddekking met USA/Canada € 2.500,- per jaar.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.