• 0

CV of eenmanszaak

Goedendag,

 

Ik wil een bedrijf starten en wil me deze week in gaan schrijven bij de KvK. Ik twijfel alleen nog over de bedrijfsvorm.

 

Mijn vader zou wel wat geld (rond de 1000 euro) in mijn bedrijf willen investeren. Om deze reden zat ik natuurlijk aan een CV te denken, hij zou dan voordeel hebben van investeringsaftrek. Nu is mijn vraag hoe die investeringsaftrek precies in zijn werk gaat.

Is dat de normale investeringsaftrek van 28% bij een investering van €2300-€56024 of werkt dit anders?

Als er nog andere addertjes onder het gras zitten hoor ik het ook graag!

 

Alvast enorm bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn vader zou wel wat geld (rond de 1000 euro) in mijn bedrijf willen investeren. Om deze reden zat ik natuurlijk aan een CV te denken, hij zou dan voordeel hebben van investeringsaftrek.

 

Alleen maar omdat hij 1.000 euro in een CV gestort heeft...?

Zo werkt het toch niet helemaal.

 

Welke investeringen gaat de CV (of de eenmanszaak) en/of je vader dan doen eigenlijk?

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom moeilijk doen voor 1.000,00. ?

Vader leent jou die 1.000,00, jij schrijft je in als eenmanszaak en gaat ondernemen om zo snel als mogelijk die 1.000,00 terug betalen.

 

Nou,het is niet 'moeilijk doen' als daarmee een lekkere fiscale vis te vangen is, en dat vraat TS zich dus af.

Het antwoord daarop luidt: neen, die is er niet, het is te weinig voor een investeringsaftrek.

En daarom dus: gewoon EMZ, etc, zie bovenstaande.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.