• 0

BTW correcties leaseauto minder dan 500 km prive?

Hallo,

 

Ik heb al wat rondgekeken op de site van de belasting en hier ook. Echter kan ik het echt goede voor mij duidelijke antwoord niet echt vinden.

 

Het gaat in dit geval niet om mij, maar ik praat even uit de ik vorm :)

 

Ik heb een lease auto met sluitende km registratie, waaruit blijkt dat ik minder dan 500 km prive rijd. Nu wil ik weten ivm de btw correctie, of ik dit nu ook moet doen, of dat dit nu ook niet hoeft vanwege minder dan 500 km prive?

 

Als het antwoord is dat dit dan inderdaad niet hoeft, dan hoef ik op onderstaande ook geen antwoord.

En als dit wel gewoon moet bepalen, en ik rij 400 prive km op een totaal van 10.000 km =4% moet ik dan het totaal van de btw betaald pakken van: Tankbonnen, parkeren en ook de leasekosten?

of is de btw op leasekosten weer uitgesloten?

Een andere optie zou zijn om voor de 1.5% te gaan, of ga je bij lease uit van 2.7%?

 

alvast hartelijk dank!

 

gr

 

Sjef

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Wordt de auto van de zaak ook privé gebruikt, dan heb je gedurende het jaar alle btw over de aanschaf, eventuele leasekosten, het onderhoud en het gebruik als voorbelasting mogen aftrekken. Uiteraard voor zover de auto is gebruikt voor belaste omzet. Voor het privégebruik moet je btw betalen bij de laatste aangifte van het boekjaar.
bron

 

Dus inderdaad 4% van alle BTW corrigeren in de laatste aangifte. Of de forfataire correctie (2,7%) als die voordeliger is natuurlijk, maar dat lijkt me niet.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.