loading
Ga naar inhoud
HaLa
Verberg

Betaling in Termijnen

vraag

Wie kan mij helpen met het volgende:

 

Ik heb een klant die in termijnen wil betalen. Ik heb hiervoor een factuur opgesteld met het totaalbedrag, met als aanvulling 10 termijnen voor het overmaken van het geld.

 

In mijn boekhouding moet ik het totale bedrag aan BTW voor het betreffende kwartaal afdragen.

 

Hoe verwerk ik in de boekhouding iedere termijn die de klant overmaakt? Hiervoor heb ik de BTW toch al verwerkt !! Mag ik dit boeken als vrijgestelde BTW omzet ?

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Die betalingen verwerk je als deelbetalingen. Met BTW heeft dat allemaal niets te maken. Dus op het moment dat je de factuur maakt van 100 ex btw, komt er een post 'af te dragen btw' van 21,-- en een post 'debiteur' van 121,--. En elke keer dat je klant dan 12,10 betaalt, boek je dat af op die post 'debiteur'.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 0 leden online en 75 gasten

    Er zijn momenteel geen geregistreerde gebruikers online

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké