• 0

Betaling in Termijnen

Wie kan mij helpen met het volgende:

 

Ik heb een klant die in termijnen wil betalen. Ik heb hiervoor een factuur opgesteld met het totaalbedrag, met als aanvulling 10 termijnen voor het overmaken van het geld.

 

In mijn boekhouding moet ik het totale bedrag aan BTW voor het betreffende kwartaal afdragen.

 

Hoe verwerk ik in de boekhouding iedere termijn die de klant overmaakt? Hiervoor heb ik de BTW toch al verwerkt !! Mag ik dit boeken als vrijgestelde BTW omzet ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Die betalingen verwerk je als deelbetalingen. Met BTW heeft dat allemaal niets te maken. Dus op het moment dat je de factuur maakt van 100 ex btw, komt er een post 'af te dragen btw' van 21,-- en een post 'debiteur' van 121,--. En elke keer dat je klant dan 12,10 betaalt, boek je dat af op die post 'debiteur'.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.