loading
Ga naar inhoud
Kleinedam
Verberg

hoog crediteurensaldo op beginbalans

vraag

Hallo, ik ben nieuw en al gezocht of ik het antwoord hier of elders kon vinden, maar ik kom er niet uit, hopelijk kunnen jullie mij helpen?

Ik heb de volgende beginbalans op opgenomen:

Activa

Vaste activa 8223 euro

Voorraad 5200 euro

Liquide middelen 1171 euro

Passiva

Eigen vermogen 4721 euro

Omzetbelasting 37 euro

Crediteuren 9386 euro

Nog te betalen 450 euro

Alle balansposten kan ik thuisbrengen, behalve het crediteurensaldo van 9386 euro! Alle bankafschriften zijn correct geboekt en het eind banksaldo klopt ook. Het lijkt wel alsof dit saldo alle inkopen van het hele jaar zijn en het is overigens bijna de helft van de omzet in dat jaar. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen om een correcte beginbalans te krijgen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
  • Waardeer dit antwoord

Het lijkt wel alsof dit saldo alle inkopen van het hele jaar zijn en het is overigens bijna de helft van de omzet in dat jaar.

Dan heb je misschien privé-stortingen (voor die inkopen) verkeerd geboekt: niet het vreemd vermogen (crediteuren) maar het eigen vermogen verandert daarbij.

Daarnaast lijkt het (met "bijna de helft van de omzet in dat jaar") of je de winst over het voorafgaande boekjaar niet aan het eigen vermogen hebt toegevoegd in de beginbalans voor het erop volgende jaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Dank je voor je antwoord, dit is precies wat ik al dacht, maar alle crediteuren zijn betaald, behalve een inkoopfactuur van 360 euro staat er niets meer open.

Dit is een eindbalans op 31/12/2014, opgesteld door de voormalige boekhouder, maar die kan ik helaas niets meer vragen.

@ Ward: Hoe zou ik dit kunnen oplossen? (zonder heel 2014 overnieuw te doen?)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

• Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis