• 0

Nieuw idee, veilingsite.

Ik ben op zoek naar iemand die al een poosje mee draait. Ik ben bezig een idee uit te werken waarvan ik denk dat er toekomst in zit! Het is een nieuw te vormen veilingsite. Aangezien ik nu nog alleen het idee heb en niet de middelen en technische kennis, ben ik op zoek naar iemand die mogelijk hier ook toekomst in ziet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Sorry als ik heel kort door de bocht overkom linami1981, maar heb je bij het volgende wel eens stilgestaan:

 

Ideeën zijn goedkoop en iedereen heeft ze. Sterker nog, hoe succesvoller je als ondernemer bent hoe meeer ideeën je hebt en hoe meeer ideeën je zult moeten negeren omdat je niet alles kunt doen. Dé twee dingen die nodig zijn om een internetidee van de grond te krijgen zijn als eerste technische kennis en inzet, en als tweede kapitaal om te groeien.

 

Ik hoop dat ik hiermee je idee aanscherp, want ik voorspel je dat je met enkel wat je schrijft in dit bericht, geen stap verder zult komen.

Link naar reactie
  • 0

Beste linami1981,

 

welkom als actief lid op ondernemersforum Higherlevel. Het zou wel aardig zijn om jouw idee dan te kunnen classificeren.

 

Zie je die 'iemand' als commercieel sparring partner of technisch ontwikkelpartner? Als een business partner of als externe partij? Of denk ik al een stap te ver?

 

Een idee zonder verdienmodel of functioneel ontwerp valt misschien niet zo helder te communiceren met iemand die kennis heeft van business development of programmeren. Een aandachtspunt in beide gevallen kan vertrouwelijkheid / geheimhouding zijn.

 

Heb je al iets op papier uitgewerkt?

 

Hoe klein of groot is de niche of bredere markt die je zou willen gaan bedienen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Eens met Highio :)

Verder kunnen punten van aandacht zijn;

 

- concurrentie analyse (gezien de wildgroei van veilingsites v.d. laatste jaren is het handig om alvast te onderzoeken of je idee al dan niet in een andere vorm al is uitgewerkt)

- Propositie (online SEO/SEA) Hoe ga je tussen de andere veiling websites hoog in de (Google) zoekresultaten belanden, zodat mensen jouw website gericht kunnen vinden.

- Maak idd alvast een soort website technisch plan (flowmap) hoe je veilingsite moet gaan werken (desnoods met tekeningen/aanwijzingen), wireframes, zodat je in de volgende fase met je (technisch) partner duidelijk kunt communiceren over je plannen..

 

 

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Sluit me volledig aan bij de andere antwoorden.

 

Als ontwikkelaar heb ik vaak dit soort vragen gehad. En ik vraag altijd het volgende (en vaak is het dan lang stil):

 

- wie is je doelgroep?

- hoe gaan ze je vinden?

- wat is je verdien model?

- wat is je budget?

- wat is je tijdshorizon?

- is er concurrentie en kunnen ze dit idee niet makkelijk "adopteren" ?

 

Sommige mensen denken dat alleen een goed idee voldoende is, maar ze vergeten dat het niet zo makkelijk is om de doelgroep bekend te maken met je product/dienst. Veel van deze ideeën zijn "massa = kassa", alleen de massa is niet zo makkelijk te bereiken en/of kost aanzienlijke (financiële) inspanning.

 

In software-land is weinig te beschermen, vaak lastig. Er is (bij dispuut) een verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Dat laatste kost geld, vaak veel geld.

 

Technisch-mogelijk? Nou bijna alles is technisch mogelijk, ik ben (in de laatste 20 jaar) weinig tegen gekomen dat niet mogelijk is. Maar wegen de kosten op tegen de inspanning en risico's ...?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ook ik sluit mij aan bij de voorgaande reactie.

 

Wat wellicht nog een handige leidraad kan zijn bij het uitwerken van jouw ideeën is een ondernemingsplan. Probeer voor jouw idee gewoon een ondernemingsplan uit te werken. Dan wordt je automatisch geconfronteerd met allerlei belangrijke vraagstukken over jouw toekomstige markt en concurrentiepositie, je benodigde resources, gewenst omvang en samenstelling van je team, en natuurlijk de belangrijke financiële uitgangspunten. Gebruik vooral veel heldere tabellen, schema's en/of eerste schetsen van een ontwerp, zodat jouw idee etc snel duidelijk wordt. En probeer ook vooral de onderscheidende punten van jouw idee te verwoorden. Een format voor een ondernemingsplan kan je overal op het internet vinden. Met een dergelijk plan kun je veel beter het gesprek met potentiële partners aan gaan.

 

Daarnaast zul je ook een paar belangrijke privé vragen moeten stellen, zoals: hoeveel tijd wil je er zelf per week in steken? Hoeveel geld wil je er zelf insteken.

 

Ik hoop dat je wat hebt aan deze overwegingen.

 

Klaver Zakelijk, dé partner voor innovatief ondernemerschap!

Zakelijk Advies & Zakelijke Begeleiding

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.