• 0

Facturen missen verplichte gegevens - nieuwe sturen?

Ik ben vorig jaar verhuisd vanuit het buitenland terug naar Nederland. Ik gebruik een online tool voor mijn betalingen, inclusief automatische facturen. Echter ben ik na de verhuizing vergeten de gegevens op de factuur aan te passen met de verplichte gegevens zoals die gelden in Nederland. Waaronder btw-nummer en KvK-nummer.

 

Ik heb wel de template inmiddels gewijzigd met daarop wél de vereiste gegevens, maar het is niet mogelijk de oude facturen opnieuw te versturen met de nieuwe template.

 

Als ik nieuwe facturen op wil stellen, moet dit allemaal handmatig. (Ik gebruik Moneybird.) Het gaat om 70+ facturen. Ik had mijn bankmutaties ook al gekoppeld, dus dat moet ook allemaal opnieuw. Oftewel: uuuren werk.

 

Is het idd nodig om alle facturen opnieuw op te stellen of zijn er andere oplossingen mogelijk?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het idd nodig om alle facturen opnieuw op te stellen of zijn er andere oplossingen mogelijk?

Ik denk dat je - in een heel perfecte wereld - eigenlijk wel nieuwe facturen zou moeten sturen. Of de soep heel heet gegeten wordt, ligt mogelijk ook aan aan in hoeverre je fout heeft geresulteerd in een benadeling van de fiscus. Als daar geen sprake van is, weet ik niet of ik al die capriolen nog zou uithalen. Maar anders heb je wellicht geen andere keuze dan het te corrigeren.

 

Persoonlijk heb ik ook wel eens per ongeluk oud briefpapier gebruikt met gegevens van een eenmanszaak (met oud KvK-, btw- en gironummer), terwijl ik eigenlijk het nieuwe briefpapier van de bv had moeten gebruiken.

 

Hoewel die natuurlijk eigenlijk allemaal vervangen hadden moeten worden, heb ik simpelweg gewacht totdat de klanten eventueel zelf gingen klagen ("knijp- en pieptaktiek"). Uiteindelijk was er wel geteld één klant die het btw-nummer had gecontroleerd en er dus achter kwam dat er een inmiddels ongeldig btw-nummer op de factuur stond. Aan die klant kon ik vervolgens gewoon de juist gegevens doorgeven.

 

Wat ik wel even zou doen, is voor jezelf schriftelijk vastleggen wat je hebt geconstateerd en wat je er aan hebt gedaan om het voor de toekomst te voorkomen. Mocht er een controle komen, dan kun je in ieder geval nog een plausibel verhaal houden (en hoef je het in de tussentijd niet te onthouden).

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Deze facturen voldoen niet aan de eisen die gesteld worden aan btw-facturen. Lijkt me voor jou en klanten incorrect.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Echter ben ik na de verhuizing vergeten de gegevens op de factuur aan te passen met de verplichte gegevens zoals die gelden in Nederland. Waaronder btw-nummer en KvK-nummer.

 

De facturen zijn wel allemaal meer dan 100 EUR?

Bij vereenvoudigde facturen die je bij kleine bedragen mag gebruiken zijn KVK en BTW nummer namelijk niet verplicht, dus dat zou wat werk kunnen schelen.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.