Ik werk met snelstart en ben het jaar 2014 aan het afmaken voor dat de boekhouder langskomt voor een jaarrekening.
In het programma kun je een BTW suppletie aanmaken, nu wilde ik dat alvast doen, maar nu staat er dat ik € 3995,00 aan BTW terug krijg.
Iets dat volgens mij helemaal niet klopt. Dat is namelijk ongeveer het bedrag aan BTW dat ik al heb terug gekregen.
Misschien maak ik een enorme denkfout of moet ik ergens iets aanpassen?
Hieronder alleen de BTW bedragen (dus geen omzet)
1ste kwartaal hoogtarief 2841
voorbelasting betaald 5157
terug ontvangen 2316
2de kwartaal hoogtarief 4907
voorbelasting betaald 5753
terug ontvangen 846
3dee kwartaal hoogtarief 3694
voorbelasting betaald 5050
terug ontvangen 1356
4de kwartaal hoogtarief 7949
voorbelasting betaald 7426
betaald 523
Zoals jullie zien heb ik in dit jaar vooral geinvesteerd. Ik zou dus helemaal geen BTW meer terug mogen ontvangen. Maar als ik nu op verzenden druk geeft hij aan dat ik recht heb op een extra teruggave van 3995, en dat ik die binnen enkele weken kan verwachten.
Om het overzicht compleet te maken:
5c - 4003
5d - 4003
5e 0
5f -3995
5g totaal te betalen/terug te vragen 3995
Of moet ik me gewoon niet druk maken en wachten tot de boekhouder vrijdag terug is van vakantie (makkelijker gezegd dan gedaan)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jasper S.
Jasper S.
Ik hoop dat er nog iemand wakker is.
Ik werk met snelstart en ben het jaar 2014 aan het afmaken voor dat de boekhouder langskomt voor een jaarrekening.
In het programma kun je een BTW suppletie aanmaken, nu wilde ik dat alvast doen, maar nu staat er dat ik € 3995,00 aan BTW terug krijg.
Iets dat volgens mij helemaal niet klopt. Dat is namelijk ongeveer het bedrag aan BTW dat ik al heb terug gekregen.
Misschien maak ik een enorme denkfout of moet ik ergens iets aanpassen?
Hieronder alleen de BTW bedragen (dus geen omzet)
1ste kwartaal hoogtarief 2841
voorbelasting betaald 5157
terug ontvangen 2316
2de kwartaal hoogtarief 4907
voorbelasting betaald 5753
terug ontvangen 846
3dee kwartaal hoogtarief 3694
voorbelasting betaald 5050
terug ontvangen 1356
4de kwartaal hoogtarief 7949
voorbelasting betaald 7426
betaald 523
Zoals jullie zien heb ik in dit jaar vooral geinvesteerd. Ik zou dus helemaal geen BTW meer terug mogen ontvangen. Maar als ik nu op verzenden druk geeft hij aan dat ik recht heb op een extra teruggave van 3995, en dat ik die binnen enkele weken kan verwachten.
Om het overzicht compleet te maken:
5c - 4003
5d - 4003
5e 0
5f -3995
5g totaal te betalen/terug te vragen 3995
Of moet ik me gewoon niet druk maken en wachten tot de boekhouder vrijdag terug is van vakantie (makkelijker gezegd dan gedaan)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52085-btw-suppletie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag