loading
Ga naar inhoud
Femke78
Verberg

Een opdrachtgever naast vaste baan

vraag

Hallo,

Ik heb een vraag. Dit jaar ga ik communicatiewerkzaamheden verrichten voor een start-up (communicatie, pr en copy schrijven) naast mijn vaste baan. Ik zal er verder geen andere klussen bijbaan doen, dus het gaat om een opdrachtgever. Ik verwacht dat ik gemiddeld 20 uur per maand hieraan zal besteden, wellicht de ene maand wat meer dan de ander. Ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik dit moet regelen qua fiscus. Aangezien het 1 opdrachtgever is, kan het als verkapt dienstverband worden gezien toch? Maar ik zal ook periodes hebben dat er geen werk voor me is, bijv 2 of 3 maanden niet voor ze werken.

Klopt het dat je een bepaald bedrag belastingvrij mag bijverdienen?

groet

Femke

Link naar bericht
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
  • Waardeer dit antwoord

over dat laatste (onder drempel bijverdienen) weet ik het niet, maar buiten dat zou ik dit toch wel een dienstverband vinden.

Hoeft natuurlijk niet in de zin van zelfstandigheid, gezagsrelatie etc, maar dan toch wel op het feit dat je maar een klant hebt

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Klopt het dat je een bepaald bedrag belastingvrij mag bijverdienen?

Nee.

("mag bijverdienen" trouwens: natuurlijk 'mag' je bijverdienen, alleen zal je dat moeten aangeven en dan wordt er belasting over geheven - hoeveel is o.a. afhankelijk van je andere inkomsten e.d.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

• Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis