• 0

Groeien?! Welke marketing activiteiten?

Ik wil graag in 2016 met mijn webshop (drones) verder groeien. De omzet is met ruim 60% gestegen tov 2015. Mede door meer reclame en meer inzet door mezelf.

 

Echter wil ik nu verder groeien en meer bezoekers/naamsbekendheid creëren. Klanten hebben de mogelijkheid om hun aankoop op te komen halen en dan een demo te krijgen. Vaak zeggen ze "goh wist helemaal niet dat er ook zo'n soort webshop hier in de buurt was!"

 

Daar wil ik dus wat aan doen!

 

 

Wat wil ik eraan doen:

Zelf ben ik nu aan het oriënteren op het gebied van radioreclame, het adopteren van een rotonde (hier komen 4 borden te staan met info over de webshop).

 

Wat doen ik nu al:

Adverteren op adwords/facebook, ben actief op social media (instagram en veel op facebook, bijna elke dag een post).

 

 

Wat kan ik doen/nog meer doen om mijn doel te bereiken? Eigen ervaringen zijn ook goed!

 

 

www.quadcopter-shop.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zijn jouw klanten vooral klanten uit jouw omgeving? (lokaal)

 

Of heb je klanten uit het hele land, of zelfs uit meerdere landen?

 

Dit maakt natuurlijk wel uit met betrekking tot je marketingactiviteiten.

 

 

- Er zijn vast ook verenigingen voor dit soort activiteiten. Wellicht dat je daar reclame kan maken.

 

- Meedoen aan evenementen met een gesponsorde drone.

 

- Je aanmelden op een forum over drone hobby en daar actief bij te dragen aan het forum / discussies.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Een goed boek lezen over marketing en reclame. Scheelt je veel geld. Reclame op een rotonde gaat niet werken. Je moet heel specifiek daar reclame maken waar je klanten komen. Webwinkel meerwaarde noemde al een aantal ideeen in die richting.

 

Groeien kan natuurlijk ook met bestaande klanten. Is zelfs goedkoper. Denk eens aan klantenbinders. Bv 5,- euro korting op eerste bestelling bij inschrijving voor de nieuwsbrief etc, etc. Een actief youtube kanaal waar je de drones test kan ook nuttig zijn.

Link naar reactie
  • 0

Landelijk vraagt een andere benadering dan lokaal (regionaal). Je noemt allerlei uitingen, maar heb je scherp wat je daar stuk voor stuk mee zou kunnen bereiken?

 

Misschien kun je een soort van affiliatesysteem ontwikkelen met wederverkopers verspreid over Nederland?

 

Misschien kun je een droneforum beginnen?

 

Clubjes met meetings op regio of model faciliteren onder kopers? Lessen geven? Instructeur worden?

 

Dronehangar exploiteren (overdekte hal met werkplaats en aangewezen outdoor vliegterrein met hindernissen en langdingsplaatsen)? En de webshop daar inschuiven?

 

Autoreclame? 3D-object plaatsen i.p.v. 4 bordjes op rotonde?

 

Sport- en bedrijfsfilmpjes met aankondiging en aftiteling gesponsord door jouw webshop maken? Sportteams en collega's zelf hun eigen clubfilm of bedrijfspresentatie laten maken?

 

Het lokale of regionale OV en kunstwerken vastleggen?

 

Samenwerken?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Heb je al gekeken naar de online zoekbehoeftes (via. b.v. Google) naar Drones en gerelateerde onderwerpen? De keyword planner kan je hierbij helpen:

https://adwords.google.nl/keywordplanner

 

Hiermee kun je gelijk onderzoeken of het b.v. zin heeft een Adwords campagne te starten ;)

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

........... het adopteren van een rotonde (hier komen 4 borden te staan met info over de webshop).

 

 

Uit het hele land en belgie. Ik zit al op verschillende fora :)

 

Je moet doel, doelgroep en medium wel op elkaar aansluiten.

Een rotonde is extreem lokaal èn willekeurig, zowel in passanten (die overigens op het verkeer moeten letten ipv borden moeten lezen) als in medium (wat hebben drone met een rotonde te maken?).

 

Dus kijk naar wie jouw doelgroep is en waar je ze het beste kunt bereiken. Zorg vervolgens voor het juiste medium/ de juiste media en laat op een opvallende manier weten dat je er bent, voor wie je er bent en waarom je bij jou moeten zijn.

 

Richt je je bijvoorbeeld op de filmende hobby vliegers, op pro vliegers (om te filmen of om metingen te doen) of op de hobby vliegers die gewoon lekker willen vliegen?

 

Wat ik trouwens om me heen zie, is dat veel mensen met drones aan de slag (willen) gaan, maar geen idee hebben over de regels. Je zou jezelf als expert kunnen profileren door de regels in behapbare videobrokken aan te bieden. Voeg daar tips, reviews, how-to en productvideo's aan toe en je bouwt een youtube-kennisbank op.

(Zomaar een idee.)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Zorg ook voor een blog op je webshop. Dit zorgt voor extra potentiële bezoekers. Google heeft het graag dat je veel nieuwe content online post.

 

 

Als je dat wilt gaan doen, plaats dan niet zozeer veel content, maar relevante content. Daar wordt zowel de bezoeker als zoekmachine blij van.

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Dit is een leuke blog met 55 ideeën http://www.opencircles.nl/blog/55-ideeen-klantenwerving/ .

Uit je verhaal maak ik op dat je vooral meer klanten in je eigen regio wil, klopt dat? Dan zal je vooral met de lokale media aan de slag moeten. Je kunt ook activiteiten organiseren om regionale bekendheid te krijgen, zoals: "workshop drone besturen", "film je eigen huis met een drone" etc.

 

Veel succes!

Elly van Wattingen

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

In plaats van gewone tekst advertenties op Adwords kun je ook kiezen voor korte reclame-filmpjes bij YouTube (Video-advertising ook via Google Adwords).

Juist in deze tak van business denk ik dat het visuele meer doet. In plaats van bloggen zou je dan ook kunnen kiezen voor vloggen (video-bloggen) of een combinatie van beiden. Laat mensen ervaren wat ze kunnen hebben aan een drone.

 

Groet,

 

Jeroen

 

JXR SEM

Het internet is gigantisch en groeit nog steeds. Alleen al in Nederland zijn er miljoenen sites!

Hoe doet jouw website het? Check met SEO-tools! Hoe verbeter je het? Lees mijn blog

Link naar reactie
  • 0

Echter wil ik nu verder groeien en meer bezoekers/naamsbekendheid creëren.

Zet om te beginnen gerust de naam van je shop en een link in je signatuur.

 

De drone-wereld lijkt me bij uitstek een gemeenschap die zichzelf enthousiasmeert en een groeidynamiek creëert door samen van de hobby te genieten. Het lijkt me ook logisch dat er al grote drone-communities zijn. Die niet dol zijn op spam, maar wel graag kletsen over events.

 

Ik heb me er niet in verdiept, maar bestaan er al lokale events? Bestaan er al drone-races? Drone-challenges? Drone-hindernissenbahnen? Drone-fighters?

 

In veel safari's zijn guns vervangen zijn door camera's, dus waarom zou je de Battle of Britain niet dunnetjes overdoen in Biddinghuizen of Baarn? Met cam-drones! En drone-teams uiteraard.

 

Bestaan er al drone-games in de vorm van een app? Waarop je real-life drone battles je thuis nog eens kan naspelen?

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

wordt door bepaalde investeerders ontzettend veel van verwacht ook, dus daar is marketingtechnisch ZEKER iets mee te doen, ook voor een 'kleine lokale ondernemer'...

 

linkje: http://www.nme.com/news/muse/91034

 

Oh en koop ook dit boek van mede HL-er Karen: http://www.calimeromarketing.nl/. Dat helpt je vast met het vinden van manieren HOE je er dan iets mee doet e.d.

 

 

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.