• 0

Uitbetalen V.O.F.

Beste allemaal,

 

Een tijd terug ben ik een V.O.F. begonnen. Er staat nu een aardig bedrag op de rekening. We zouden dit willen uitkeren. Nu ben ik alleen benieuwd, hoeveel moet ik afstaan aan de belasting?

 

Stel, ik heb 2000 euro op de rekening staan, de 21% belasting is hier al netjes van betaald. Dan houd ieder 1000 euro over, maar hier moeten wij nog inkomsten belasting over betalen, lijkt me? 36%?

 

Ik heb verschillende websites bekeken, alleen kom ik er niet uit. Zijn er dingen die in mijn voordeel spelen wat betreft de belasting?

 

Of is het gewoon verstandiger om een boekhouder te raadplegen om alles netjes te regelen? Het is ons namelijk onduidelijk, wat we moeten betalen, hoeveel en wanneer.

 

We worden inmiddels niet meer gezien als kleine onderneming.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Inkomstenbelasting betaal je over de winst, niet over wat je uit de vof haalt.

Het tarief is afhankelijk van alle inkomsten uit werk en woning die je in het jaar hebt: hoe meer je hebt verdiend, hoe hoger het tarief.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Vooral beginnende webwinkeliers (want dat zie ik dan toevallig) maken vaak dezelfde combinatie van twee denkfouten. Als je de winst uitgeeft aan voorraden (a) is dat geen investering en (b) blijft dat winst uit onderneming (WUO) waarover je veelal inkomstenbelasting moet betalen.

 

Dat je die winst niet uitkeert maar in de VoF laat zitten, maakt niet uit: het is nog steeds belaste winst uit onderneming.

 

Dat je die winst niet eens kunt uitkeren omdat die vast zit in je voorraden, maakt ook al niet uit: het is en blijft belaste winst uit onderneming.

 

(Misschien moet iemand daar eens een stukje over tikken: die startersverwarring komt vaak voor.)

Link naar reactie
  • 0

Wat bedoel je in deze situatie met winst? Het bedrijf heeft geen schulden en er zijn investeringen gedaan die terug betaald moeten worden.

 

Als je denkt dat er geen 'winst' kan zijn (zo klinkt het hier, althans in mijn oren) omdat er geen investeringen zijn geweest en er geen schulden zijn, dan is het inschakelen van een adviseur geen overbodige luxe lijkt mij.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.