• 0

Meevallertje... Inkomstenbelasting!

Misschien niet echt een topic waard, maar toch: Even melden voor 'zenuwachtige' wachtenden en andere belagstellenden...

 

Ik had vandaag mijn IB aangifte 2015 weggestuurd (als eerste die van mij zelf+vrouw, om te testen dat alles goed werkt).

 

Gisteren (toen was het nieuwe programma nog niet beschikbaar, maar wel alle informatie verzameld) had ik de gegevens in het "oude" programma (2014) gezet en daaruit bleek dat ik zo'n 2300,- moest bijbetalen.

 

Maar, wat bleek nou... Het is 'slechts' zo'n 1600,- in het "echie". Met de nieuwe tarieven, vrijstellingen e.d. van 2015 dus. Dus een redelijke meevaller (vind ik).

 

Ik volg dit niet zo gedurende het jaar natuurlijk, maar het lijkt toch dan écht alsof de belastingdruk redelijk omlaag is in het afgelopen jaar.

 

Hopelijk goed nieuws voor meer mensen straks!

(maar helaas geen garanties, want elke situatie is uniek natuurlijk)

 

Succes iedereen.

[mod edit: typo titel hersteld]

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zojuist ook de eerste winstaangifte weggestuurd. Dezelfde trend: lastenverlichting, dus.

 

Niet enorm natuurlijk, maar toch wel zo'n 2,5% voor een 'modale' ondernemer.

 

En in 2016 gaan de belastingen verder omlaag, begrijp ik uit berichten - er is dus hoop voor ondernemend MKB in Nederland zou je zeggen.

 

Ik was eigenlijk gewoon positief verrast, want voor mijn gevoel worden meevallers meestal gecompenseerd door iets anders dat omhoog gaat (dus per saldo "nul" allemaal). Maar nu kennelijk niet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik was eigenlijk gewoon positief verrast, want voor mijn gevoel worden meevallers meestal gecompenseerd door iets anders dat omhoog gaat (dus per saldo "nul" allemaal). Maar nu kennelijk niet.

Zoals een dalende koopkracht. Voor inkomen uit eigen onderneming staat die namelijk al sinds 2009 in de min.

 

Het is maar waar je de streep van 'onder de streep' trekt…

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.