Gast Edwinvdw Geplaatst: 28 maart 2005 Gast Edwinvdw Geplaatst: 28 maart 2005 Ik ben op zoek naar cijfers meer gericht cijfers van het aantal bedrijven in duitsland, frankrijk, engeland en eventueel e.u. landen nu hebben we hiervoor google maar ik vroeg me af of er niet gewoon een site is waar ik die cijfers kan vinden ? van google wordt ik helemaal gek, ik zoek cijfers en vind alleen maar hele verhalen. [edit mod] titel aangepast en verplaatst [/edit] Link naar reactie
0 nonex.nl Geplaatst: 28 maart 2005 nonex.nl 3k 31 Geplaatst: 28 maart 2005 Misschien kun je iets specifieker zijn: wat voor branchegegevens zoek je, waarvoor zoek je ze? Heb je al eens gezocht via de kvk-site? Hier kun je gegevens vinden over brancheverenigingen: die kunnen je misschien de weg naar buitenlandse verenigingen wijzen. Ook zou je de kvk zelf kunnen benaderen met een gerichte vraag. Interieurarchitect voor horeca,retail en hotel Link naar reactie
0 Gast Edwinvdw Geplaatst: 28 maart 2005 Gast Edwinvdw Geplaatst: 28 maart 2005 wat ik zoek is het totaal aantal bedrijven dat in het buitenland is ingeschreven. in het buitenland zoek ik op dit moment voornamelijk duitsland, omdat deze het meest balangrijk is. Ik moet nog duits leren dus als iemand het adres van de duitse kamer van koophandel heeft, ook graag. Link naar reactie
0 2thePoint Geplaatst: 28 maart 2005 2thePoint 1,1k 8 Geplaatst: 28 maart 2005 zoek eens op www.evd.nl en dan op landen klikken => Duitsland. Egbert Punter Link naar reactie
0 Gast Edwinvdw Geplaatst: 29 maart 2005 Gast Edwinvdw Geplaatst: 29 maart 2005 bedankt hier heb ik in ieder geval iets kunnen vinden. Het is allemaal niet zo eenvoudig als de kvk op dit punt, wordt weer opgesplits in alletlei branchecs, op de kvk ookwel, maar daar worden alle branches zelf nogeens opgetelt. hier niet Link naar reactie
0 perry Geplaatst: 29 maart 2005 perry 2k 34 Geplaatst: 29 maart 2005 Mocht je concrete getallen hebben gevonden. Ik ben daar ook wel nieuwsgierig naar. Hoeveel bedrijven zijn er inderdaad in ander landen? Een beetje uitgesplitst in top 100, midden en klein bedrijf zou mooi zijn, maar niet te veel. Perry Link naar reactie
0 Gast Edwinvdw Geplaatst: 29 maart 2005 Gast Edwinvdw Geplaatst: 29 maart 2005 ik denk dat ik die evd club morgen eens ga bellen, dan kan ik in ieder geval het aantal bedrijven in Duitsland opnoemen. Link naar reactie
0 jwkeus Geplaatst: 29 maart 2005 jwkeus 212 0 Geplaatst: 29 maart 2005 Hai Jupiter, Misschien heb je wat aan de website's: www.kompass.com en www.abc-d.nl. Groet JW Coffee-star | espressobars www.coffee-star.nl Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is. Link naar reactie
0 Karen Geplaatst: 30 maart 2005 Karen 991 176 Geplaatst: 30 maart 2005 Hallo Jupiter, Mijn bedrijf staat op de electronische mailinglijst van de ' Nederlands-Duitse Kamer van Koophandel' en ik ontvang om de paar weken mailtjes van hen. De mailtjes gooi ik echter altijd meteen weg, omdat ze mij niet echt interesseren en ik kan je dus niet meteen aan hun gegevens helpen. ... Met dank aan Google nu wel: www.dnhk.nl Niet wetend wat je plannen in Duitsland zijn en of je wilt gaan exporteren, maar heb je wel eens gehoord van de PSB-regeling? = Programma Starters Buitenlandse markten oid en is voor zover ik weet een subsidieregeling voor mkb-ers die willen beginnen met exporteren. Kan de Ned. kvk je ook meer over vertellen. Succes ermee. Karen Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl Link naar reactie
0 Gast Edwinvdw Geplaatst: 30 maart 2005 Gast Edwinvdw Geplaatst: 30 maart 2005 Hallo Jupiter, Mijn bedrijf staat op de electronische mailinglijst van de ' Nederlands-Duitse Kamer van Koophandel' en ik ontvang om de paar weken mailtjes van hen. De mailtjes gooi ik echter altijd meteen weg, omdat ze mij niet echt interesseren en ik kan je dus niet meteen aan hun gegevens helpen. ... Met dank aan Google nu wel: www.dnhk.nl Niet wetend wat je plannen in Duitsland zijn en of je wilt gaan exporteren, maar heb je wel eens gehoord van de PSB-regeling? = Programma Starters Buitenlandse markten oid en is voor zover ik weet een subsidieregeling voor mkb-ers die willen beginnen met exporteren. Kan de Ned. kvk je ook meer over vertellen. Succes ermee. Karen bedankt, echt exporteren niet ik ga diensten leveren in duitsland. nadat ik de taal heb geleert Link naar reactie
0 Gast Entrepreneur Geplaatst: 30 maart 2005 Gast Entrepreneur Geplaatst: 30 maart 2005 Hier in Nederland hebben we het CBS, dit soort instituten bestaan ook in het buitenland. Misschien dat je daar is kan zoeken. Link naar reactie
0 Karen Geplaatst: 1 april 2005 Karen 991 176 Geplaatst: 1 april 2005 Jupiter, Vandaag kreeg ik deze e-mailing binnen. Ik heb niet gekeken wat voor kosten men rekent en kende de hele Nederlands-Duitse Businessacademie niet voor deze mail, maar moest meteen aan jou denken toen ik hem zag. Misschien heb je er wat aan. Diensten leveren aan het buitenland valt overigens volgens mij ook onder de noemer Export. Succes met je Duitse plannen. Karen ***** Programma "Succesvol zakendoen in Duitsland" Seminars en workshops Juridisch - Fiscaal - Marketing - Zakelijke cultuurverschillen Geachte dames en heren , Graag willen wij u regelmatig per fax informeren over ons voorjaarsprogramma 2005 van de Nederlands Duitse Businessacademie. Ook deze keer hebben wij een reeks lezingen en workshops voor u samengesteld omtrent de belangrijkste aspecten m.b.t. het zakendoen in Duitsland. Succesvol zakendoen met Duitsland vereist niet alleen permanente aandacht voor de actuele ontwikkelingen op juridisch en fiscaal gebied, maar ook op marketing-gebied. Daarnaast moet men de zakelijke cultuurverschillen beheersen om optimaal met zakenrelaties te kunnen communiceren. De door ons voor u samengestelde cursussen helpen uw zakelijke doelstellingen voor het succesvol bewerken van de Duitse markt te bereiken. Ervaren sprekers belichten de belangrijkste onderwerpen tijdens interactieve sessies. Het aantal deelnemers is beperkt tot maximaal 15. Hierdoor is het voor de spreker(s) mogelijk om optimaal op persoonlijke vraag- en probleemstellingen in te gaan. Onze experts beschikken over jarenlange ervaring op het gebied van het Nederlands-Duitse traject van zakendoen. De seminars en workshops zijn derhalve opgebouwd op basis van talrijke voorbeelden en casusposities uit de dagelijkse praktijk. Om de volgende seminars en workshops te bekijken klik hier http://businessacademie.kunden.com/. Voor aanmelding, advies en verdergaande informatie kunt u zich wenden tot de ondergetekende, telefonisch bereikbaar op 0049-2821-77570, per fax bereikbaar op 0049-2821-775775 en/of per e-mail op businessacademie@nedex.de. Tot ziens op een van onze seminars of workshops! Met vriendelijke groeten, Nederlands Duitse Businessacademie Miriam Cornelissen Afmelden? Als u onze e-mails niet meer wilt ontvangen, stuur dan een e-mail naar businessacademie@nedex.de met als onderwerp “afmelding e-mail-adres”. Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl Link naar reactie
0 Gast Edwinvdw Geplaatst: 4 april 2005 Gast Edwinvdw Geplaatst: 4 april 2005 Jupiter, Vandaag kreeg ik deze e-mailing binnen. Ik heb niet gekeken wat voor kosten men rekent en kende de hele Nederlands-Duitse Businessacademie niet voor deze mail, maar moest meteen aan jou denken toen ik hem zag. Misschien heb je er wat aan. Diensten leveren aan het buitenland valt overigens volgens mij ook onder de noemer Export. Succes met je Duitse plannen. Karen Nee volgens mij ook niet, nu is het ook zo dat ik in duitsland ga wonen dus misschien als ik daar een nieuwe duitse firma opstart. Maakt verder ook niet zoveel uit want een subsidie is leuk, ik wil er niet van afhankelijk zijn ofzo. Het ging me voornamelijk om de cijfers makelijk te vinden, maar dat is niet zo makkelijk, ze splitsen alles op in provincies. En ik moet gewoon nog veel duits leren want het is nog ik kan er nog te weinig van lezen Link naar reactie
Gast Edwinvdw
Gast Edwinvdw
Ik ben op zoek naar cijfers meer gericht cijfers van het aantal bedrijven in duitsland, frankrijk, engeland en eventueel e.u. landen
nu hebben we hiervoor google maar ik vroeg me af of er niet gewoon een site is waar ik die cijfers kan vinden ?
van google wordt ik helemaal gek, ik zoek cijfers en vind alleen maar hele verhalen.
[edit mod] titel aangepast en verplaatst [/edit]
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag