• 0

Nieuwe energyboost product. Mag dit?!

 

Beste leden,

 

Dit is het beste business forum in NL, vind je ook niet?

Ik ben 26 jaar oud en heb al enkele endeavors achter de rug. Wil nu in NL een consumer brand lanceren, heb echter een naar gevoel bij de legaliteit ervan. Ik heb onderzoek gedaan naar de ingredienten en ben al in contact met een paar producenten in het buitenland die de ingredienten die ik wil bij elkaar willen zetten in capsule vorm. Het betreft natuurlijke en legale poeders die in al verkocht worden in NL. Ik wil ze dus bijelkaar zetten en verkopen in een niet al te sterke dosis. Er zit ook cafeïne in.

 

Ik heb rondgezocht en kan er niks over vinden, er zijn enkele topics op deze site maar die gaan over gewone materiele producten.

 

Ook weet ik niet precies wat er op de verpakking moet.

 

Naam

Ingredienten + hoeveelheid mg (hoeveelheden is verplicht?)

Houdbaarheidsdatum

Gebruiksaanwijzing

Leverancier (moet dit?!)

 

 

Ontzettend bedankt als jij me hiermee kan helpen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik zou me vooral (hyper) focussen op wat eerst belangrijk is: en dat is niet de verpakking, maar of product sowieso wel kan of mag. Daarvoor neem je contact op met de NVWA

 

er zijn enkele topics op deze site maar die gaan over gewone materiele producten.
en jouw product is ongewoon materieel of niet materieel? Hoe bedoel je dit?

 

Leverancier (moet dit?!)

Beetje vreemde vraag...welke fabrikant of leverancier zet niet de naam op de verpakking, alleen al voor marketing doeleinden?

Dat is uiteraard verplicht.Mocht iemand door jouw capsule zijn of haar finale "endeavor" meegemaakt hebben, dan is het wel zo prettig om te weten bij wie dat vandaan kwam.

 

En ter voorkoming van enige verwarring: de producent of leverancier ben jij, ( dus niet de partij waar jij als importeur de spullen inkoopt. )

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Allereerst bedankt voor de info!!

 

Ik zal contact opzoeken met de NVWA.

 

Het product wil ik verkopen aan de consument en in opdracht van mij laat ik een amder bedrijf het produceren, ik hoef dan niet de contact details van mijn producent te geven en alleen mijn eigen info?

Ik had namelijk wat anders gelezen en zie ook andere bedrijven hun leverancier vermelden. :O !

 

Dat het niet om een normaal product gaat bedoel ik, niet een stoel of speelgoed maar om iets wat de consument inslikt.

 

 

Hartelijk bedankt voor de informatie, ik heb er echt veel aan.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb rondgezocht en kan er niks over vinden

 

Mijn eerste hit in Google: https://www.nvwa.nl/onderwerpen/eten-drinken-roken/dossier/voedingssupplementen-en-kruidenpreparaten/overzicht-regels-voedingssupplementen

 

Daar worden veel van je vragen al beantwoord. Als er nog vragen overblijven, kun je het beste de NVWA zelf om toelichting vragen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb rondgezocht en kan er niks over vinden

 

Mijn eerste hit in Google: https://www.nvwa.nl/onderwerpen/eten-drinken-roken/dossier/voedingssupplementen-en-kruidenpreparaten/overzicht-regels-voedingssupplementen

 

Daar worden veel van je vragen al beantwoord. Als er nog vragen overblijven, kun je het beste de NVWA zelf om toelichting vragen.

 

 

Jij bent een god. Dankje!

 

Ik ga meer onderzoek doen

 

Link naar reactie
  • 0

Het betreft natuurlijke en legale poeders die in al verkocht worden in NL.

In de juiste combinatie zijn alle natuurlijke en legale poeders net zo dodelijk als gif. En drop. Waar ben je mee bezig en wat wil je bereiken?

 

 

 

Klopt, en als er iets gebeurd ben IK aansprakelijk en niet alleen mn supplier.

 

Ik wil een energypil verkopen dat beter/langduriger werkt dan koffie en minder verslavend en ongezond is dan energydrinks.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.