• 0

Rechtsvorm watersport bedrijf

Beste forum leden,

 

Vorig jaar augustus heb ik met mijn partner en broer een speedboot gekocht met als doel om hiermee vanaf komende april bedrijfsmatig activiteiten mee te ontplooien, we willen onder andere waterskiën gaan aanbieden. Ik heb de factuur van de boot en overige spullen die we gekocht hebben hiervoor destijds al op de toekomstige bedrijfsnaam laten zetten. Voor de aanschaf van de boot ben ik met mijn partner destijds privé een lening aangegaan.

 

Ik ben nu aan het kijken wat de beste rechtsvorm is als we vanaf april willen starten met het bedrijf. Wat zou hiervoor de beste rechtsvorm zijn? We hebben alle drie een vaste baan en willen dit hiernaast gaan doen in het weekend en de avonden. Ik zou de boot en de andere spullen die we aangeschaft hebben graag onderbrengen bij het bedrijf. Wat zou fiscaal en juridisch de beste rechtsvorm zijn?

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Groet, Suzanne

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

In eerste instantie zou ik zeggen VOF vanwege de verwachte winst (is een aanname, ga er niet vanuit dat jullie naast je baan, alleen met goed weer, even 150K+ aan netto winst realiseren)

 

MAAR vanwege de aansprakelijkheid is een BV misschien wel aan te raden alleen weet ik niet hoe je onder het verplichte DGA salaris uitkomt en of het qua kosten en belasting nog interessant is.

 

Misschien is het goed als iemant met wat meer verstand van zaken hier op reageert ;D

Link naar reactie
  • 1

MAAR vanwege de aansprakelijkheid is een BV misschien wel aan te raden

Ik vermoed hier van niet, want het voornaamste risico - de financiering - is toch al privé aangegaan.

Wat resteert zijn operationele risico's (oa. de boot zelf & aansprakelijkheden) die te vermijden, te beperken en te verzekeren zijn. In dat geval heeft een BV risicotechnisch weinig tot geen meerwaarde.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Suzanne,

 

Om je verder te oriënteren op rechtsvormkeuze hierbij een link naar informatie op Ondernemersplein.nl Ondernemersplein. Insteek bij deze informatie is de aansprakelijkheid bij de verschillende vormen. Daarnaast worden de fiscale aspecten benoemd.

 

Succes!

 

Gerdine Annaars

Ondernemersadviseur

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

MAAR vanwege de aansprakelijkheid is een BV misschien wel aan te raden

Ik vermoed hier van niet, want het voornaamste risico - de financiering - is toch al privé aangegaan.

Wat resteert zijn operationele risico's (oa. de boot zelf & aansprakelijkheden) die te vermijden, te beperken en te verzekeren zijn. In dat geval heeft een BV risicotechnisch weinig tot geen meerwaarde.

Goed punt! Ik doelde inderdaad op de operationele risico's maar die kun je natuurlijk prima verzekeren..

 

VOF it is?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.