• 0

Wet DBA en vage constructies

De wet DBA komt er aan en opdrachtgevers gaan zichzelf indekken. Mijn opdrachtgever gaat alles met ZZP-ers factureren via brainnet.nl zodat ze geen enkel risico meer lopen.

 

Dit is dus precies wat de meeste ZZP-ers hadden verwacht, de opdrachtgever zoekt wel een manier om het risico te verlagen. Ondertussen moet die tussenpartij ook betaald worden en blijft er minder over voor de ZZP-er.

 

Zijn er misschien mensen die hier meer over weten en nu ook op zoek zijn naar een goede oplossing voor die DBA?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 2

Aangezien jouw baas zo graag met brainnet.nl wil samenwerken, lijkt het me logisch dat hij daar ook de kosten van draagt. Mocht hij dat niet willen, dan zou je, in plaats van inleveren op je tarief, ook op zoek kunnen naar een nieuwe baas.

 

Schijnbaar is heel Nederland er van overtuigd dat je, als je er een inhuur/payroll/detacherings-toko tussen zet, ineens de zon doorbreekt. Fiscaal gezien dan hè.

 

Als dat het ei van Columbus is, dan is het natuurlijk wachten op de eerste zzp'ers die en masse of en groupe zo'n inhuurtoko oprichten, en op notarissen die daar leuke pakketjes voor aanbieden, en misschien zelf zzp-belangenbehartigers dat voor hun leden met korting kunnen ritselen.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Na een gesprekje met de opdrachtgever is het mij duidelijk geworden dat ze dit bureau gebruiken om alle contracten onder te brengen. Mijn opdrachtgever heeft er geen verstand van en laat de contracten dan via dat bureau lopen.

Op zich is dat natuurlijk niet zo slecht, zo is het opdrachtgeverschap van allebei de kanten in een contract gedekt en is het duidelijk dat ik niet in loondienst ben.

 

Link naar reactie
  • 0

In vaste dienst (wat bijna nergens meer voorkomt) kan alleen via detachering en dan moet je blij zijn met 3000 euro per maand.

Ik ben gaan zzp-en om meer te verdienen en dat doe ik nu ook aanzienlijk, het kost mij dan ook veel meer tijd dan 40 uur per week maar dat heb ik er graag voor over.

Ook vind ik het wel fijn om nergens echt aan vast te zitten en gewoon eens een maand of twee vakantie kan nemen. Of dat ik eens een leuk project tussendoor zou kunnen doen.

 

Ik lees vaak over zzp-ers die een jaar of langer aan één project werken, in de ICT is het best normaal dat dit voorkomt en in de bouw zijn maar weinig projecten die binnen een jaar afgerond zijn.

Volgende week maar eens de belastingdienst bellen en een adviesgesprek aanvragen, dan mogen ze mij eens precies uitleggen wat de mogelijkheden zijn.

Bij mijn VAR aanvraag heb ik aangegeven minder dan drie opdrachtgevers te hebben en heb de VAR-WUO voor 2016 ook gekregen.

 

Je moet toch in de zakelijke dienstverlening langer dan een jaar voor een opdrachtgever kunnen werken?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Met alle respect, maar als ik zo de diverse berichten van je op dit forum lees heb je er een handje van om veel regels erg op te rekken en naar je eigen voordeel uit te leggen. Of het nu gaat om een vakantiewoning, je hypotheek of de beoordeling van je ondernemerschap.

 

Ik ben het met Patrick eens dat jouw situatie in de praktijk wel heel erg lijkt op een normale baan.

Daar kun je van alles voor bedenken om het er op papier anders uit te laten zien.

Maar als je zelf heel eerlijk bent zul je toch ook moeten toegeven dat dit meer lijkt op loondienst dan op ondernemen.

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.