HL en de plofcoaches

Aanbevolen berichten

Volgens mij moet Wakker Dier ingeschakeld worden, want HL heeft een probleem met plofcoaches.

 

Vrijdag werd hier een column geplaatst van weer zo iemand die duizenden euro's heeft betaald aan Open Circles of vergelijkbare piramideclubs om les te krijgen in zelf-branding, het schrijven van e-books, het maken van motivational videos, het (kortom) vermarketen van whatever gives you an erection, usually your own image in the mirror.

 

En nou is die column weer weg. Waarschijnlijk omdat tussen alle reacties iemand opmerkte dat hetzelfde verhaal voorheen al elders publiek gemaakt was. Een inspirerend advies om meer omzet te maken door de telefoon niet te beantwoorden. Ik rekende al op een volgende column waarin verteld wordt hoe je nog meer omzet kan maken door geen tijd meer te verspillen aan coaching.

 

Omdat HL eerder van die opgeblazen ballonnen-coaches voorbij heeft zien komen, ging ik op zoek in het overzicht van columns en columnisten. Daar zat eens een tiener tussen die begonnen was met versiervideo's en nu opgeklommen was tot startup-guru (als stageair bij Open Circles), een man met een paardenstaart, een juffrouw die veel in meertjes tuurde, een voormalig accountant in Almere die zichzelf herontdekt had. Maar ze bleken allemaal weg.

 

Twee van de vijf zijn verwijderd omdat ze aan content-recycling deden, vermoed ik. Dan was zo'n tekst letterlijk een opgewarmd prakje van een ander zelfpromotie-platform waar content-marketing bedreven wordt. Maar drie van de vijf zijn volgens mij onbevlekt geaborteerd. De zelf-branding werd daar waarschijnlijk toch zelf-ontbranding. Ik vrees dat die colums en reacties op verzoek van de auteur verwijderd zijn. Zelfploffing.

 

Suggestie is dan ook dat we dit soort coaches voortaan in bescherming nemen door nooit meer van die columns te plaatsen. Je herkent ze meteen, want ze gaan eigenlijk helemaal nergens over. Ze zijn voorzien van een link naar een webpagina met video's, boeken en andere content die bestaat uit duur-verpakte lucht. Het is ballonnen-business. Laat die coaches maar meepraten op het forum, hun sporen verdienen in de gedachtenwisseling en het debat. Maar houd ze van die preekstoel weg.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

De betreffende columns zijn niet verwijderd op verzoek van de auteur.

 

Ten aanzien van de meest recente column: die is gisteravond offline gehaald voor moderator-overleg vanwege een aantal felle op de man reacties in de commentaren

 

Als het aan mij persoonlijk ligt (maar dat ligt het uiteraard niet,de mods besluiten dat gezamenlijk) wordt die column binnenkort teruggeplaatst.

 

De reden daarvoor is eenvoudig: het is een voor HL leden interessante column, met een - op het moment van indienen - verse en unieke inhoud (dat de columnist de zelfde column op datum indienen ook op eigen site heeft gezet doet daar niets aan af, dat doen meer columnisten)

 

Dat niet iedereen coaching columns kan waarderen weten we, en dat respecteren we ook. Vandaar dat we streven naar voldoende variatie en afwisseling.

 

Volgens mij moet Wakker Dier ingeschakeld worden, want HL heeft een probleem met plofcoaches.

Volgens mij heeft HL vooral een probleem met een klein select groepje leden dat meent dat ze de ultieme wijsheid in pacht heeft voor alle leden en lezers..en daar bedoel ik in dit geval dus niet het moderatieteam mee. ( Of toch wel: dan zijn er 2 groepen, ook goed.)

 

Juist om het wijzen met vingers te voorkomen wil ik daarom wel eens willen weten wat de mening van de grote zwijgende meerderheid over dit soort columns en column onderwerpen is.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Tja, die grote zwijgende meerderheid. ::)

En uiteenlopende meningen, is dat niet wat je op forums verwacht?

Zeker, maar ik mis wel bepaalde omgangsvormen. Ik heb vooral moeite met het op de man spelen : het keer op keer altijd maar weer afbranden van een columnist of een initiatiefnemer op vorm, vermeende motieven, zelfpromotie enzovoorts.

 

Wie ook maar 1 stap zet op de apenrots durf te zetten die hier "column" heet, wordt van alle kanten direct belaagd.

 

Dat mag van mij wel eens een hele hoop tandjes minder: weer terug naar een discussie op inhoud in plaats van altijd dat doorzeuren naar de achterliggende redenen... het lijkt soms wel een complete hetze tegen en een complottheorie over oa. Open Circles en coaches in het algemeen

 

Over omgangsvormen heb ik overigens al eens een column geschreven. . Wat mij betreft is die onverminderd van toepassing op columns en commentaar op columns

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

 

Als je een column gebruikt voor pindakaaspromotie kan de discussie over pindakaas gevoerd worden.

 

Als je een column gebruikt voor content-marketing en self-branding (en daar draait het om bij veel van die coaches) loop je het risico dat referenties naar succesvol ondernemerschap en auteurserkenning getoetst worden. Wie zelf op de man speelt, mag niet klagen als die man vervolgens ter discussie komt te staan

 

Dat toetsen kan ook in de redactiefase van columns gedaan worden, scheelt weer een boel gedoe. De autoriteit die zulke guru's creëren is namelijk ook opgeblazen lucht. In 30 minuten te checken, in geval van twijfel. Zoek maar eens op Startersacademie.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Beste Twa,

 

Daar naderen we de kern van het probleem, vermoed ik, en dat is meningen.

Meningen zijn net aambeien.

 

Ik las gisteravond gewoon een leuke column. Prettig leesbaar, en een voor mij interessante inhoud.

 

Vervolgens zocht ik op wie de auteur was en dat hij een boek heeft geschreven na een Open Circles Cursus over boeken schrijven. Mijn gedachte op dat moment was "hee, kennelijk werkte die cursus voor hem dus wel"!

 

Het gaat er mij niet zo zeer om om alle complottheorieën op HL rondom succesgoeroes te moeten of willen weerleggen, maar ik wil hierbij wel graag opmerken dat ik in mijn directe vrienden en kennissenkring - edit: de laatste tijd - ook heel veel goede en positieve verhalen hoor over Open Circles, Nisandeh Neta en andere coaches. Voor sommige mensen werkt het gewoon.

 

Enige nuance lijkt mij dus wel op zijn plaats, en discussies over succesgoeroes keer op keer weer plaatsen in reactie op een coaching-column lijkt mij juist niet meer op zijn plaats.

 

En ja, je mag me ongelofelijk naïef noemen als het op dit soort columns en coaches aankomt, maar ik vind dat er op HL ook ruimte mag zijn voor naïviteit. Edit: net zoals er ruimte moet zijn voor jouw mening

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Volgens mij heeft HL vooral een probleem met een klein select groepje leden dat meent dat ze de ultieme wijsheid in pacht heeft voor alle leden en lezers... en daar bedoel ik in dit geval dus niet het moderatieteam mee. ( Of toch wel: dan zijn er 2 groepen, ook goed.)
Het is een beetje een dorp, zo'n community. Daar lopen een paar veldwachters rond die de orde bewaken, maar ook een stel actieve buurtbewoners die de parkjes harken en straatjes schoon maken.

 

Als je dorpje goed functioneert worden nieuwkomers gastvrij onthaald en slangenolieverkopers doorverwezen naar niemandsland. En barden opgeknoopt, aan het eind van elk verhaal.

 

lang_onrustig.thumb.jpg.b782ac96ee953a3edba92ffa3197df1e.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

;D Geniaal Twa!

 

En des te grappiger voor mij omdat ik - stom toeval - nog geen 5 minuten geleden in het Adminboard richting één van de zelfbenoemde "azijnpissers" reageer dat ik het hem niet aanreken omdat ie nu eenmaal "als kind in de ketel met azijn is gevallen"

 

Maar alle gekheid op een stokje: mij lijkt een wat bredere discussie over wat (meer) HL leden eigenlijk van de columns verwachten, en wat ze vooral niet willen heel wenselijk.

 

Daarbij werd afschaffen zelfs ook al geopperd. Dat zou ik persoonlijk jammer vinden, maar ik respecteer de mening van de meerderheid. Idem voor de video-sectie. Met die afschaffen heb ik beduidend minder moeite.

 

Vind je het goed als we die bredere discussie over de toekomst van columns op HL wel voort- of in gang zetten in een nieuw topic?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Vind je het goed als we die bredere discussie over de toekomst van columns op HL wel voort- of in gang zetten in een nieuw topic?

Lijkt me logisch. De brede discussie over columns is volgens mij al langer een issue. Hier gaat het slechts over plofcoaches. Ik ben niet eens tegen coaches of self-branding. Maar er moet wel wat te branden zijn.

 

Er is een mooie gedachtenwisseling over Open Circles, waar best nuance te vinden is. We hebben ook zulke discussies over multilevel marketing. En over aggressieve wervers, met name degenen die mikken op starters en kleine ondernemers. Maar ook over het stamtafel-fenomeen.

 

Hoe dan ook: elkaar aanspreken op gewenst dorpsgedrag is beter dan binnen mokken.

 

En des te grappiger voor mij omdat ik - stom toeval - nog geen 5 minuten geleden in het Adminboard richting één van de zelfbenoemde "azijnpissers" reageer dat ik het hem niet aanreken omdat ie nu eenmaal "als kind in de ketel met azijn is gevallen"

 

Uh... niet op de man spelen? ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Uh... niet op de man spelen? ::)

Op de man spelen in een besloten groep met gevatte humor als je het overduidelijk niet meent ten opzichte van iemand die zichzelf "azijnpisser" noemt (wat ie naar mijn persoonlijke mening niet is: wel kritisch, maar niet zeikerig) ... ja, dat moet kunnen ;)

 

Maar lang verhaal kort : we gaan er inderdaad een apart topic voor maken! Edit: en done!

 

Edit 2: en dit topic op verzoek weer heropend. Gaat over plofcoaches, niet over columns

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

..............En barden opgeknoopt, aan het eind van elk verhaal.

 

 

Dan zal ik maar niet gaan zingen...

(Hoewel ik nooit echte klachten heb gehad over mijn demo)

 

Hoe dan ook: laat de columns blijven.

Laten we columns vooral kritisch blijven beoordelen op daadwerkelijke inhoud ipv op persoonlijke voorkeuren mbt de onderwerpen. (Het plofcoaches verhaal is allicht een mooi onderwerp voor een column? :-p )

 

(Ik trouwens lachen om 'zelfploffing'.)

 

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.