Wat willen we met de column-rubriek?

Aanbevolen berichten

Wat mij betreft kunnen videos en columns gewoon als post worden geplaatst. Er is een dunne scheidslijn tussen vakinhoudelijk iets plaatsen en zelfpromotie.

 

Naar mijn ervaring wordt die scheidslijn ook beinvloed door het sentiment rond een poster/profiel. Lang geleden heb ik die scheidslijn wel eens opgerekt of overschreden en werd dan terecht bekritiseerd. Het weerhoudt mij nog steeds om veel te reageren, de scheidslijn is nu eenmaal dun.

 

Door het verschil tussen met name een column en een topic, krijgt een column te veel waarde. Mocht een topic echt lange termijn iets toevoegen, kan het als sticky topic toch. de aandacht krijgen.

 

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie

Van andere fora hoorde ik wel de stelregel, dat een moderator in een bepaald topic niet modereert als hij zich intern met de discussie wil bemoeien.

Zoals reeds gesteld: dat is ook op HL de intentie, of althans de mijne.

 

Naar mijn ervaring wordt die scheidslijn ook beinvloed door het sentiment rond een poster/profiel.

Lang geleden heb ik die scheidslijn wel eens opgerekt of overschreden en werd dan terecht bekritiseerd. Het weerhoudt mij nog steeds om veel te reageren, de scheidslijn is nu eenmaal dun.

Jep, 2x.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Het lijkt mij als moderator en deelnemer een mooi idee om na de krokusvakantie zoveel inzendingen voor columns van actieve (of minder actieve oud-) leden te hebben, dat we daar de beste acht voor publicatie in maart en april uit kunnen selecteren.

 

Wie pakt deze uitdaging op? Ik zou wel 'diverse', 'originele' ledenstukjes willen teruglezen in de column-rubriek. Dat is wat ik zou willen met dit forumonderdeel.

 

Verhoogt het columnisten-profiel de drempel ook nog niet iets?

 

(mod)groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Stel nu eens dat je je als 'buitenstaander' door een moderator of HL-lid laat overhalen om een column te schrijven of in te dienen en je leest de gangbare reacties. Gemiddeld heb je dan best een dikke huid nodig om te willen of kunnen reageren als auteur.
Je creëert je eigen probleem. Mensen willen helemaal geen column voor HL schrijven, los van schouderklopjes of kritiek. De enigen die zich spontaan aanmelden zijn 'ondernemers' die net een cursus content-marketing gedaan hebben en andere zelf-promotors. De rest moet overgehaald worden.

 

Dus nu hebben we een column van iemand die het briljante idee bedacht heeft dat je omzet omhoog gaat als je de telefoon niet beantwoordt. Het is een expert, want hij heeft een boek geschreven dat door collega-coaches van Open Circles aanbevolen wordt.

 

Houd er dan toch gewoon mee op, met die beschamende columns. ::)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

TwaBla, wat is het equivalent van reacties op iemand die een misschien wel matige speech of presentatie houdt tijdens een fysieke bijeenkomst en structureel afbrandende reacties op online columns? Ik vind columns als aanvulling best wel bij een vraag&antwoord-model (ondernemers-)forum als Higherlevel passen.

 

Jouw kritiek is weer op de 'iemand' en niet op de algemene boodschap van de inhoud. Geen idee of je hier gemiddeld (onderzoeks-)journalistieke hoogstandjes mag verwachten als inzending. Inzendingen zijn in gedachte prominent voor max. een week, da's best wel vergankelijk.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Ik ga nog wel eens naar congressen en dan selecteer ik vooraf wat de moeite waard lijkt. Een goed professioneel congres heeft interessante sprekers. Lukt het niet om goede sprekers te krijgen, dan komt er geen mens meer. Dan heb je natuurlijk ook nog netwerkbijeenkomsten waar iedereen zijn zegje mag doen. Daar zitten meestal een tiental mensen beleefd te luisteren, wachtend tot het buffet open gaat.

 

Hier op HL worden voortdurend mensen tot dat column-podium toegelaten waarbij niemand zich lijkt af te vragen waarom die nou een verhaal gaan afsteken op Neerlands beste backlink-lokatie voor ondernemers. Doet iedereen zo zijn best om de kwaliteit van de forum-content te bewaken, maar gaat de rode loper uit voor holle columnisten.

 

En dan moet je uit beleefdheid je mond dichthouden?

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik vind het een mooie (en ook positieve) analogie, ben benieuwd of mijn expliciete oproep voor 'eigen' inzendingen in dat licht iets kan opleveren. Er gebeurt elke dag teveel om geen inspiratie te bieden voor oorspronkelijke inzendingen.

 

(mod)groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Ik ben zelf niet zo'n schrijver, al heb ik dit weekend wel twee of drie sites in de lucht gebracht.
Kan het jou iets schelen wat voor content er op die sites staat? Heeft de kwaliteit van de content gevolgen voor de effectiviteit?

 

Vragen stellen kan ik ook. ;)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Jazeker, tweederde betreft sites (webshops) in eigen beheer. En die moeten in bedoeling de komende twee jaar mee. Kwaliteit zorgt in bedoeling (gedachte) voor conversie. Maar dat heeft niks met de column-sectie op HL te maken. ;)

 

Columns zelf bevatten geen backlinks. In columnisten-profielen kan de moderatie allicht (nog) scherper zijn.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Maar dat heeft niks met de column-sectie op HL te maken. ;)
Kwaliteit is onbelangrijk?

 

Je laat tik- en spelfouten in kopregels staan? Je maakt je niet druk over hoofdletters en kleine letters? Je bent slordig met spaties? Met afkortingen? Je mengt beschrijvende kopregels met intrigerende headlines?

 

Toch wel wat kwaliteitseisen? Pas die maatstaven nou eens op dit forum toe. Ben je trots? Kan het je iets schelen?

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Even een opsomming van columns die meer dan 10.000 keer bekeken zijn. Een enkele zelfs meer dan 80.000

 

-Een week uit het ondernemersleven van

-De dood van Adwords en SEO

-Angstmarketing, hoe ver kan je gaan?

-Het grote taboe, falen, depressie en erger.

-De webwinkel

-Geld als water

-DGA loon, fictief loon, gebruikelijk loon. Ja, en?

-Wanneer heb ik een accountant nodig?

-Geitiquette

-Bericht Higherlevel Moderatorenteam over blootgelegd linkspam-netwerk

-Mijn weg naar de top

-Wereldmunt opnemen in SI stelsel.

-Dropshipping

-mijn bedrijf van begin tot eind

-TNT Webcare - Leer van hun fouten

-De durfkapitaalregeling (voorheen bekend als Tante Agaath-regeling): doen of niet?

-Nieuwe produkten ontwikkelen? Bouw een economisch raamwerk!

-Van eenmanszaak of VOF naar BV

-Investeringen of kosten? En hoe profiteer ik daarvan?

-De bank voorbij Onbeperkt houdbaar

-Het nieuwe BV recht!

-Prijsvechters

-Welke bedrijfsvorm? Blijf alert!

-Ben

-Netwerken en samenwerken

-Zoek de schuld eens bij jezelf

-De twee (doodlopende?) wegen naar Het Nieuwe Werken

-Greed is Good

-Te laat facturen betalen is slecht voor onze economie

-Discussie tijd! Je bent als ZZP-er geen ondernemer!

-Stop de graaicultuur

 

Stuk voor stuk waardevolle beschouwingen. Sommigen gedateerd nu. Maar ik zou dit niet willen missen en voor mijn gevoel die minimaal 500.000 andere lezers ook niet.

Mods en redactie, laat jullie niet meeslepen in korte termijn frustraties. Ga verder met deze mooie mogelijkheid visies van enkelen te delen met het grote publiek. Dat is het bestaansrecht van HL.

 

 

Link naar reactie

@TwaBla: Je hebt gelijk, maar dat geldt dan niet alleen voor de column-rubriek op een forum met user content generated content.

 

@Herman: bedankt!

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Maar ik zou dit niet willen missen en voor mijn gevoel die minimaal 500.000 andere lezers ook niet.
Het gewone topic Op zoek naar een Bedrijfsnaam scoort op z'n eentje al meer dan een half miljoen views. Met een betere selectie van Opinietopics hoef jij je geliefde beschouwingen helemaal niet te missen. Krijg je er misschien wel meer!!

 

(Nou hou ik effe m'n kop...)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Het gewone topic Op zoek naar een Bedrijfsnaam scoort op z'n eentje al meer dan een half miljoen views.

Geen column, maar ook geen "gewoon topic": het is een verzameltopic. Die scoren inderdaad erg goed.

Net zo als "Yes !!, Vier je successen hier!" met ruim 345.000 lezers.

 

Misschien kunnen ook een soort opinie-verzameltopic bedenken?

 

Zie het openingsbericht uit de leukste verzameldraad van HL.

Persoonlijk vind ik het Yes topic de leukste verzameldraad, en verdraaid: initiatiefnemer the Wolffman heeft zelfs nul reuzen! (bij deze hersteld Ewout!)

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Zo, ik heb alles even laten bezinken en alles teruggelezen. Inmiddels dus drie topics (2 publiek en 1 admin only) die in feite over hetzelfde gaan: de kwaliteit van columns en de intenties van columnisten.

 

Als columnpolitie was het mijn taak om (vrijwel altijd in samenspraak met de andere mods) de boel te filteren op 'plaatsbaar' en 'niet plaatsbaar'. Net als elke ondernemer heb ik niet overal verstand van, dus het zal zeker zo zijn geweest dat columns live gezet zijn waar menigeen vraagtekens bij zal zetten.

 

De huidige column op HL

Ik heb niet veel op met de wereld van open circles, life hacking, en wat daar allemaal nog meer bij past. Dat is dan kennelijk ook mijn gebrek want ik zet een column live die fors bekritiseerd wordt, enerzijds omdat CS blijkbaar in die kringen vertoeft en anderzijds omdat de column lijkt te zijn geënt op zelfpromo.

 

Laat ik dan evenwel zeggen dat bij het lezen van de column ik de uitgangspunten van CS op zijn zachts gezegd 'een opvallend geluid' vond. Dat was voor mij juist de trigger om de column te plaatsen. CS oppert een aantal afwijkende meningen over hoe je tijd beter in kunt delen met als conclusie meer omzet. Ik had verwacht dat HL-lezers daar een mooie, interessante discussie van zouden maken. Ik kan mij namelijk helemaal niet vinden in de inhoud van de column en blijkbaar velen met mij, zei het om andere redenen. Heb ik dan een aanname gemaakt die ik beter niet had kunnen maken? Wellicht, assumption is the mother of all f-ups. To assume makes an ass out of u and me, dus ja.

 

Kwaliteit

Laat ik over de kwaliteit dan het volgende zeggen: wie bepaalt dat? Wat oud nieuws is voor de een kan een eyeopener zijn voor de ander. Diskwalificeert een column dan omdat de inhoud volgens sommigen niet goed genoeg is? Nee. Zouden degenen die de column zwak vinden dan een stapje opzij moeten zetten? Ook nee. Een column dient uit te dagen en te roepen om reacties. IMHO was de laatste column daar rijp voor, maar kennelijk valt dat tegen, althans, niet het soort reacties waar ik op gehoopt had.

 

Achtergrond CS

In beginsel mag iedereen een column indienen. Ik heb de tijd, noch de zin, om elke CS te screenen op zijn achtergrond en intenties. Of iemand bij open circles is geweest of undercover werkt voor de FIOD boeit mij niet. Het gaat om de inhoud en wat die inhoud teweeg hoort te brengen. Als een CS nieuw is op HL dan ga ik uit van het goede en hoop ik dat een nieuwe CS terugkeert op HL en anderen helpt. Dat valt op voorhand niet te screenen. Want dan zou ik nog meer aannames moeten maken en we weten inmiddels waar dat toe leidt.

 

Mea culpa

Anderzijds zie ik wel dat het niet de bedoeling moet zijn dat HL bekend wordt als het platform waar je terecht kunt als je iets wilt publiceren over jouw mening/bedrijf/visie omdat HL nu eenmaal goed bezocht wordt. Dat is zeker een les die ik meeneem uit de recente discussies.

 

Wat mij betreft blijven de columns. Ik kan als ervaren columnist overigens zeggen dat geen van mijn 20 columns mij ooit direct een cliënt heeft opgeleverd.

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Die verzameltopics zijn zelden als verzameltopic begonnen. Ze hebben dat label vaak later gekregen (net name het naam-topic*) omdat dezelfde vraag in tal van varianten herhaald werd. Ze illustreren dat bepaalde onderwerpen erg populair zijn en dat collectieve kennis waardevol kan worden. Net zoals een plekje waar je successen en kleine ergernissen kan delen.

 

Eerder hadden we twee categorieën: blog en column. Daar werd na een stevige discussie de blog van geschrapt. Voor een column heb je goede schrijvers nodig, die met enige regelmaat prikkelende beschouwingen schrijven. Wat er nu onder dat label geplaatst wordt, voldoet daar niet aan. Het is dan ook een rotjob om uit het beperkte aanbod te selecteren. Ik weet zeker dat Joost de meeste promotors niet eens doorlaat, maar de zuigkracht van dat plekje is te sterk.

 

Volgens mij heeft HL prima alternatieven. Dit praatcafé heeft een stamtafel en er past best een opinie-podium bij. De rubriek is er al. Het forum heeft genoeg deelnemers met een opinie. Veel goede columns zijn beschouwingen, een hartekreet, een visie. Dat kan allemaal in de opinierubriek, die normaal gemodereerd wordt. En daaruit kan eens per week een keuze gemaakt worden voor de oor-positie rechtsboven.

 

Maakt niet uit hoe je die plek noemt. Behoud wat gewaardeerd wordt. Maar sluit dat achterdeurtje voor zelf-branders. Die blijven heus wel opduiken, maar tussen alle andere forumberichten worden ze vanzelf gesmoord.

 

*

Even verplaatst naar 'commercie & marketing' en titel aangepast.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

De opinierubriek staat helaas geen opiniërende bijdragen in het forum toe. Iedereen die een topic wil openen wordt door de columnbot begroet.

 

 

 

Heb ik gemerkt bij het insturen van een tekst. In het forumblog kun je in je tekst ook geen links zetten. Daarom heb ik de links maar als tekstregel op de juiste plek erbij gezet.

 

Edit: links invoegen kan wel. Hoop dat moderatoren het even voor me fixen.

 

 

Link naar reactie
Tot nu toe vonden de opinie stukken, zo die er waren hun weg via een van de andere boards.
Dat is ook best. Ik test slechts of het mogelijk is om opiniërende bijdragen toe te voegen buiten de column-selectie om. Maar dat kan inderdaad ook prima via de andere rubrieken.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Ron van der Kolk: Aan de andere kant denk ik: een column geeft (door de term) bij mij toch de indruk dat het een soort redactionele goedkeuring geniet en wordt gesteund door het publicerende medium. En dat geeft mij bij sommige van de columns op deze site geen goed gevoel. Ik voel me toch een klein beetje medeverantwoordelijk voor HL en schaam me soms een beetje voor schrijfsels die als column worden gepubliceerd. Misschien kan dit worden opgelost door tenminste te vermelden dat het een ingezonden stuk is waar HL niet per se achter staat.

 

Kenmerkend van columns is juist dat ze vaak meningen bevatten waar de publicatie niet achter staat. De column is per definitie al een plek voor afwijkende meningen, dus dat hoef je er niet speciaal bij te zetten.

 

Hans Schipperijn: Kijk, dát had je nou gisteren ook moeten doen toen ik jullie op die mooie PR stunt aansprak met een plaagstootje. Gewoon een grapje terug maken, niet meteen je op de kast laten jagen.

 

Mijn ervaring met managerstypen (incl. moderators) is dat ze zich één keer in hun carrière een grapje (kunnen) veroorloven en dat de terugstoot die daar op volgt zo sterk is dat ze daarna nooit meer grapjes maken of alleen heel flauwe. Misschien dat jij positief had gereageerd op een de-escalerend bedoeld grapje, maar voor elke Hans zijn er tien wereldbewoners die een grapje zien als "ik wordt niet serieus genomen" en vervolgens de hakken steviger in het zand zetten.

 

Hans Schipperijn: Een column-hoekje is er dan voor de dingen die niet over feitelijke zaken gaan, maar als je ergens een mening over hebt. Het is dan wel zaak dat je een lekker duidelijke en sterke mening hebt over iets. Hoe uitgesprokener de mening, hoe beter de column. Een column met leuke weetjes of tips noem ik niet echt een column.

 

Voor mij is het verschil tussen een column en een algemene forumposting dat de eerste op zichzelf staat (dus niet per se om reacties vraagt) en dat deze uitdagend en oorspronkelijk is. Een goed, kort essay heeft vaak alles al in zich om een goede column te worden. Een lijst met weetjes is niet per se een slechte column, zo lang zo'n lijst het strikt informatieve ontstijgt.

 

Forumtopics daarentegen nodigen vrijwel altijd uit tot reacties of zijn strikt informatieve berichten; memo's.

 

Een lijst met weetjes kan bijvoorbeeld uitgesproken zijn door jou zaken te leren over een onderwerp waarvan je eigenlijk dacht dat je alles al wist. Vandaar ook dat Joost Rietveld de column plaatste die tot deze discussie leidde: die bevatte een lijstje met weetjes die pretendeerde het een en ander van wat je dacht te weten over omzetverhoging op de kop te zetten. Er zijn veel wetenschapscolumnisten die volgens dit principe werken.

 

Een lijst is een vorm en zoals zo vaak met vormen kun je die voor allerlei doelen inzetten. Voorbeeld: Who put the bomp in the bomp bah bomp bah bomp? / Who put the ram in the rama lama ding dong? / Who put the bop in the bop shoo bop shoo bop? / Who put the dip in the dip da dip da dip? / Who was that man? I'd like to shake his hand / He made my baby fall in love with me. Hier wordt een lijst gebruikt om een gevoel van extreme overdrijving op te wekken waarmee op zijn beurt de spot wordt gedreven met typische doowopteksten van de jaren 1950.

 

Norbert Bakker: De column van gisteravond wekte ook weerstand op, maar ook positieve reacties. Dan ontstaat er een dilemma: is een column die zoveel discussie en afwijkende meningen niet stiekem een hele goede column?

 

Nee. Of iets tegengestelde reacties oproept, is geen goede maat voor of iets een goede column is. Het is hooguit een indicatie dat iets een goede column kan zijn. Een tekst die bij iedereen bevestigt wat ze al meenden te weten, is doorgaans een slechte column, maar kan wel reacties van beide kampen opleveren. Iemand die dit weet kan het principe zelfs gebruiken om een reclamepraatje een columnachtig laagje te geven.

 

TwaBla: Maak er dan Topic van de Week van en laat de keuze bv op vrijdag maken door een lekker divers groepje actieve deelnemers. Label het Topic W7 (oplopende weeknummers) en streef naar een keuze die discussie bevordert.

 

Zoiets bestaat al in de vorm van het blokje Interessante Artikelen. Het zou volgens mij de onderhavige discussie al enorm helpen als het blokje Interessante Artikelen met Higherlevel.nl Column van positie zou wisselen.

 

Joost Rietveld: CS oppert een aantal afwijkende meningen over hoe je tijd beter in kunt delen met als conclusie meer omzet. Ik had verwacht dat HL-lezers daar een mooie, interessante discussie van zouden maken. [...] Heb ik dan een aanname gemaakt die ik beter niet had kunnen maken?

 

Ik denk dat je ook naar de vorm moet kijken. Dit was geen gerespecteerd forumlid die zijn tijd belangeloos inzette tot dienst van anderen, maar iemand die hier nog nooit had gepost en een reclametekst van zijn site kopieerde. Daar past wat meer achterdocht.

 

Als die tekst niet als column was ingediend, maar je was hem tijdens het surfen op de site van de CS tegengekomen, zou je hem dan in de rubriek Interessante Links hebben gepost? Dat lijkt mij namelijk wel een goede maatstaf of iets op de juiste manier prikkelend is. Niet dat elke interessante link een goede column is, maar het merendeel van de columns zou wel naar het niveau van een interessante link moeten streven.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie

Om te beginnen wil ik zeggen dat ik het niet eens ben met de angst van Hans Schipperijn dat dit forum afglijdt. Ik ben nog van vóór eeuwig september en ben dus de tijd gewend dat alle discussie zo beschaafd was als hier op dit forum. Dat niveau is volgens mij op het huidige internet alleen te halen door actieve moderatie. Wat dat betreft dus een compliment aan de moderatoren!

 

Een column schrijven is moeilijk en columnisten selecteren is dat ook. Daarom verbaast het me een beetje dat hier zo lichtvaardig over wordt gedaan. Het staat vast dat goede columns op HL mogelijk zijn, net zoals dat slechte columns schering en inslag zijn. Wat mij betreft, mogen we ons daarom ook de vraag stellen of we goede columns willen behouden ten koste van de vele slechte, of dat we het systeem van columns willen afschaffen. Een derde optie zou zijn het niveau op te krikken. Ik heb zelf geen suggesties over hoe dit laatste aan te pakken. Volgens mij had Highio hier wel een idee over met zijn suggestie dat de criticasters dan zelf maar eens goede columns moeten gaan schrijven; ik vind dat een drogredenering. Als de criticasters dat kunnen en willen, hadden ze het namelijk allang gedaan.

 

De columns op HL zijn ook een nest van paradoxen. Ze zijn belangrijk genoeg om schrijvers aan te trekken, maar blijkbaar ook weer zo onbelangrijk dat het een moderator niet eens was opgevallen dat ze prominent als Higher Level-column worden geafficheerd. Ze hebben een hogere drempel dan gewone topics (een column moet vooraf worden goedgekeurd), en toch vinden ze hun weg makkelijk naar mensen die hier nog nooit hebben gereageerd. Ze mogen en moeten misschien zelfs prikkelen, maar als ze dat doen, dan worden de reacties van de geprikkelden gecensureerd.

 

Graag hoor ik van de moderatoren zelf hierover, maar mijn theorie is dat columns de mogelijkheid bieden aan mensen van buiten om hun mening op HL te geven, zonder dat ze meteen lid worden. Dat geeft de mogelijkheid een frisse wind te laten waaien in een forum waar anders altijd dezelfde stemmen zich naar de voorgrond drukken. Ik kan me goed voorstellen dat de columnpolitie (wat een enge naam!) hierom enerzijds ruimhartig is in welke columns ze toelaat en anderzijds conservatief in de reacties die ze toestaat. In de grond vind ik dat een lovenswaardig doel.

 

Zelfs zelfpromotie wordt hiermee een geldige reden voor een column en dat steekt de vaste posters, want hiermee wordt er tegelijkertijd aan hun bijdragen hogere eisen gesteld en een lagere waarde toegekend.

 

Op andere websites zijn ze ertoe overgegaan reacties los te koppelen van de artikelen. Je kunt nog altijd reageren, maar een toevallige bezoeker krijgt de reacties niet meteen te zien; die moet hiertoe moeite doen door op een link te klikken (en soms zelfs in te loggen). Is het een idee om dit zo op HL te doen? Je kunt dan de wat scherpere kritiek laten staan en hoeft deze niet buitengewoon te modereren.

 

Aan de andere kant zou het prettig zijn als er boven elke column zou staan dat de rubriek zowel bijdragen van forumleden als externen bevat. Dat maakt het zowel voor forumleden als ongeregistreerde lezers duidelijk dat hier iets bijzonders aan de hand is. Door zelf al toe te geven dat de column van een HL-onwaardig niveau is (zonder daarbij aan te geven wat het niveau dan wel is -- misschien zelfs hoger!), vang je dat soort commentaren netjes af. De columns zijn dan niet bedoeld om van een HL-waardig niveau te zijn, maar krijgen wat meer speelruimte. Wat volgens mij precies de bedoeling is van een column.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 217 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.