• 0

Contract voor verkoopproducten en prijsbepaling?

Hallo allen,

 

Ik heb twee vraagjes:

 

Eerste vraag:

Binnenkort zal ik mijn eerste eigen kledingcollectie verkopen op zowel in consignatie als verkoop bij winkeliers. Plus ook via mijn eigen webshop. Er is mij geadviseerd om voor de eerste collectie vooral met winkeliers te werken voor de promotie e.d.

Nu moet ik hiervoor een contract/offerte opstellen. Maar wat moet er allemaal in zo een contract moet ik daarvoor ook allemaal artikelen bij toevoegen? Een minimale afname? Levering etc. Heeft er iemand toevallig een voorbeeld contract?

En hoe zit dat met in consignatie? Is dat hetzelfde hoe werkt dat eigenlijk precies? ???

 

Tweede vraag:

De prijsbepaling van al deze goederen incl/excl btw? Ik zal deze kledingstukken verkopen tussen €15 en €60,- euro. De productprijs in de atelier is echter afhankelijk van hoeveel ik zal verkopen en de maak van het artikel. ik verwacht tussen de 500 en 1000 stukken te verkopen dus de atelierkosten tussen 4 en 12 incl. stoffen, en labels e.d en incl btw.

Maar voor hoeveel moet ik dan het product verkopen aan het winkelier want die gaat natuurlijk niet de volle prijs betalen.

Dan heb ik het bijvoorbeeld over het volgende stel ik verkoop in de webshop iets voor 39,95 de winkeliers mag dan uiteraard zelf bepalen voor hoeveel ze het gaan verkopen. Maar hoe hou ik winst hierop en voor hoeveel kan ik ze minimaal verkopen?

 

Van finance stuff heb ik dus zo weinig benul van dus vandaar dat ik graag wil weten of iemand mij hierover meer kan vertellen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Cestmemoi,

 

Als je op dit forum de zoekterm consignatie eventueel aangevuld met contract invult, zie je dat soortgelijke vragen al vaker voorbij gekomen zijn. Kijk eerst eens of je hier iets mee kunt. Dit geldt ook voor je andere vragen.

 

Je winstmarge bepaal je zelf, het is in ieder geval belangrijk te weten wat de kostprijs van je kleding is. Op www.ondernemersplein.nl vind je meer informatie over het bepalen van je kostprijs. Verder kan een boekhouder of accountant wel met je meekijken of je overal rekening mee gehouden hebt.

 

Manon Kuijlenburg

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.