• 0

faillissement

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Visboer,

 

In theorie kan je dit doen, maar of je er iets mee opschiet is maar de vraag. Je bent in ieder geval hoofdelijk aansprakelijk voor de schulden die zijn ontstaan toen je nog deel uitmaakte van de vof. Verder zal een curator waarschijnlijk onderzoek doen wie deel uitmaakte van de vof en kan hij of zij je alsnog aansprakelijk stellen.

 

Succes,

Manon Kuijlenburg

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Beste leden,

 

Ik heb recent een eenmanszaak opgestart en ik heb hiernaast ook een v.o.f. met mijn vader. De v.o.f. dreigt failliet te gaan is het mogelijk om mij uit te schrijven uit de v.o.f om mijn eenmanszaak te redden of is niet mogelijk en/of nodig.

nee, zo simpel gaat het niet.

 

Als vennoot in de VOF zal een deel van de schuld op jouw conto komen en zal je je niet zomaar "uit kunnen schrijven". Als het al kon dan zou de schuld gewoon met je meegaan omdat je hoofdelijk aansprakelijk bent (zoals de KVK hierboven zegt).

 

Hoe dan ook, succes!

Link naar reactie
  • 0

Als vennoot in de VOF zal een deel van de schuld op jouw conto komen

 

Als de andere vennoot niets kan betalen, dan zelfs de volledige schuld.

 

Update: omdat ik zelf weinig weet van andere ondernemingsvormen dan de EMZ, noch van het insolventierecht, ben ik eens gaan googelen om te kijken of ik nog vreemde dingen over deze combinatie zag. Wat me opviel, was dat de eerste paar links het erover hadden dat een faillissement van de VOF automatisch leidt tot het faillissement van de VOF.

 

Dat is niet meer zo sinds kort. De Hoge Raad heeft in 2015 die regeling afgeschaft. Dat is misschien nuttig om te weten. (Dit terzijde.)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    14 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.