• 0

Verzending naar Japan

Beste ondernemers,

 

Er zijn in mei lezingen in Japan die gegeven gaan worden, en daarbij worden er boeken verkocht. Die boeken kan ik niet allemaal mee het vliegtuig innemen. Ook moet het bedrijf in kwestie, zorgen dat de boeken op tijd aankomen bij de lezing die ik op die dag ga geven. Dus nogmaals:

1. het bedrijf moet de boeken kunnen opslaan

2. het bedrijf moet logistiek in staat zijn om de boeken, vanuit hun distributiecentrem over heel Japan te versturen wanneer de lezing plaatsvind.

 

Het gaat om rond de 2000 boeken.

Ik heb Embassy Freight en Explect al benaderd, maar mochten jullie nog andere suggesties hebben is dat welkom.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Jasper,

 

Dit is een niet alledaagse logistieke vraag. Maar ik zou eens opzoek gaan naar logistieke dienstverleners welke japans bloed heeft(Yusen, Nippon, Sankyu). Want wat je vraagt is om zeer fijnmazig distributie in Japan te gaan doen wat je vanuit hier wil gaan regelen of beter laten regelen. Daarbij zit je ook nog aan allerlei verplichtingen als het gaat om belastingafdrachten. Je verkoopt immers in Japan en zal dus aldaar BTW moeten gaan afdragen.... Dit lijkt mij iets voor Amazon?

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Ik weet het, het is heel specifiek. Eigenlijk, zoek ik wat ik ook in Amerika had gevonden. Bookmasters.com. Dus een boekendistributeur, maar deze moet dan gevestigd zijn in Japan. Die kunnen mijn vragen dan ook waarschijnlijk beantwoorden! Bedankt voor je suggesties, maar ik ben bang dat ik een boekendistributeur nodig heb. Heb je daar wel ideeën van?

Link naar reactie
  • 0

Kun je (de uitgever) niet ter plaatse laten printen of drukken met een oplage van 2000 stuks? De opmerking van Amazon vind ik ook niet gek. Ik neem aan dat het om Engelstalige boeken gaat?

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het schijnt dat Nippon SHUPPAN Hanbai INC. de grootste boekendistributeur in Japan is en ook overzeese activiteiten heeft. De website is helaas alleen in de Japanse taal, maar daar kan je via internet een vertaling op loslaten

 

Een andere grote distributeur is de Tohan Corporation

Website van dit bedrijf is wel Engelstalig.

 

Bovenstaande bedrijven heb ik gevonden via de website van de Japan Book Publishers Association.

 

Ik kan niet aangeven of dit precies past bij wat je zoekt, maar wellicht kunnen deze bedrijven weer andere ingangen bieden.

 

Andere suggestie: Contacteer de afdeling Handel & Industrie van de Nederlandse ambassade in Tokio.

 

Ik vermoed dat zij je wel verder kunnen helpen bij jouw zoektocht!

 

Succes,

 

Marcel Hoebink

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.