• 0

Virtuele winkelstraat

Dit is een vervolg op een thread in het O&L forum, omdat de virtuele winkelstraat daar te veel offtopic ging.

 

Aanleiding:

Internet is een heel uitgebreid medium, vaak hoor ik de klacht; ik weet niet waar ik zoeken moet, er is teveel aan informatie en ik kan het niet vinden als ik wat zoek. Ook de meest onherkenbare namen kom je tegen in de www adressen.

Deze mensen zijn vaak niet eens geintereseerd of er in verwegistan een winkel bestaat die online goederen verkoopt. Vaak zijn ze wel geitereseerd in de 'bekende winkels' ....is er een leuke aanbieding of hoe is die renovatie afgelopen, heeft jan-boek de nieuwste titels al liggen. etc.

Voor deze mensen en voor de mensen met weinig tijd, is het een idee om op deze manier 'virtuele winkelstraten in te richten'.

 

Ik kom hierop doordat een klant van mij ideeén had in die richting, een gezamelijke website voor de hele winkelstraat, gelinkt naar de eigen site`s. (dit zou evt een volgend project kunnen worden...vandaar)

o.a om als 'bekende' winkelstraat zich beter te profileren... Deze straat bevind zich niet in het direkte centrum maar is wel degelijk een straat met veel leuke winkels die je niet overal ziet. overigens hoeft het niet zo te zijn dat alle winkels ook via de website dingen willen verkopen

 

Ik wil ook voordat ik ondernemers met deze plannen ga begeleiden, goed weten waar ik over praat...(ik moet mijn ideeën ook toetsen en evt bijschaven, dus als jullie daar een bijdrage aan kunnen en willen leveren ...graag!)
Dit is wel een interessant onderwerp. Ik zal binnenkort mijn bijdrage leveren.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Onze eerste stap moet misschien zijn: dit onderwerp naar NP2 te verplaatsen. We hebben nu ideeën, die gaan we uitwerken, maar er zijn een heleboel webdesigners die graag zouden weten wat de uitkomst hiervan is om zo met onze ideeën aan de haal te gaan. En voor NP2 moet je een NDA ondertekenen bij Reafro en zijn we wat dat betreft een beetje ingedekt.

Daarbij sluit onze gedachtengang zoals die zich nu ontwikkeld aan bij NP2. Dus stel ik voor om te verhuizen, alleen moet Dani zich dan waarschijnlijk nog even aanmelden bij NP2 (oftewel bij Reafro).

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zo ook al een beetje zitten denken...of in iedergeval een afgesloten forum...?

 

Maar dan, vanwege het toch open en helpend karakter van HigherLevel, dingenwaar we tegen aanlopen toch blijven posten.

Financieel - vorm - juridisch - etc.

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Heb een tijdje NPII niet in de gaten gehouden. Zrski doet dat.

Maar (als ik het goed heb ... don't shoot the messanger) als je virtuele winkelstraat onder NPII wilt hangen is IVOC de aanjager.

Ik weet niet of jullie een eigen samenwerkingsverband willen of in de NPII gedachten dit op willen zetten?

 

Denk daar even over na ? Een gesloten forum voor jullie virtuele winkelstraat kan ook !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Als dat mogelijk is dan gewoon een gesloten deel waarin wij met z'n vieren verder kunnen praten en eventueel anderen kunnen uitnodigen. Deze thread kunnen we dan gebruiken om de informatie die we wel naar buiten willen brengen te spuien om toch nog wat meer expertise binnen te halen. Want we zoeken nog naar geïnteresseerden in het midden van het land. ;D

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Als dat mogelijk is dan gewoon een gesloten deel waarin wij met z'n vieren verder kunnen praten en eventueel anderen kunnen uitnodigen. Deze thread kunnen we dan gebruiken om de informatie die we wel naar buiten willen brengen te spuien om toch nog wat meer expertise binnen te halen. Want we zoeken nog naar geïnteresseerden in het midden van het land. ;D

 

Ik zal zrski (naast Kloontje dé radiotechnieman in HL) vragen of hij een gesloten deel voor jullie creëert.

 

Ik zou voor het binnenhalen van nog meer expertise van deze thread een samenvatting maken en dan een oproep (new topic) plaatsen hiero als ik jullie was (eventueel met een interne link naar het hele verhaal) !?!

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Prima plan..

 

lunatix heeft al een aardige samenvatting gemaakt..

misschien nog wat aanvullingen en klaar..ik zal kijken of ik dit weekend nog ergens tijd heb of er nog aanvullingen nodig zijn ....en niet al te 'snotterig' ben..

 

Hey, ik ben op de helft om een legende te worden in dit Forum.

Daar neem ik vanavond een extra drankje op.

 

Op naar de 5 sterren.

 

"belonen" hmmm dat brengt mij wel op een idee...

Daar neem ik nog een (hoest) drankje op

;D

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Ik zou een appart forum kunnen maken als jullie dat willen (mag ik ook nog meedoen, of was ik er al bij gerekend? ;)).

 

Het nadeel met een gesloten forum is dat een gedeelte van de creativiteit van "derden" verloren gaat. Op een gesloten forum was Dani (welkom welkom btw) er niet bij gekomen.

 

Wat dachten jullie hier van:

Gewoon publiek blijven brainstormen en compilatie documenten naar elkaar mailen? Chat sessies organiseren om real time creativiteit voor problemen in los te laten?

 

Mogelijk dat mensen dan toch ideeën gaan pikken, maar het is een trade-off volgens mij. Of veel veiligheid en minder creativiteit, of veel creativiteit en minder veiligheid...

 

Ik hoor het graag..

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Tuurlijk doe je mee!!! ff voor de duidelijkheid!!

We rekenen op je :)

 

Deelnemers op dit moment:

BestlinQ, Lunatix, zrski, Dani, Ridler(e-commerce en logistiek), Tirza

ps: kermie?..gezien je ideeën, kunnen we je eigenlijk ook niet missen.

 

voorstellen:

1. NPII

2. gesloten forum >vragen/problemen etc in open forum

3. open forum > speciefieke documenten mailen

 

Zullen we hier in de chat over praten?..noem een tijd/datum.

evt vanavond? om +/- 21.30 uur?

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Het project zou volgens het volgende scenario kunnen verlopen:

 

Voorfase

-probleemverkening (daar zijn we nu mee bezig)

 

Inventarisatie

-probleemstelling

-programma van eisen

-planning en budgettering

 

Ontwerpfase techniek

-keuze servertype

-reservering server en hosting

-keuze onderliggende programmeertaal en tools

-keuze content management systemen

 

Ontwerpfase creatief

-uitwerken concept

-voorbereiding productie

 

Lay-out fase

-bouw database

-bouw structuur

-bouw interfaces

-bouw style-sheets en templates

-bouw content management systemen

 

Presentatie

-oplevering

-evaluatie

-groeimogelijkheden

 

Wat vinden jullie daarvan? Toevallig had ik een voorbeeld van zo'n project scenario.

 

groeten Dani

Link naar reactie
  • 0

ok, als dat niet lukt zou je ook via mIRC mee kunnen doen.

 

Kan je hier downloaden.

 

Instaleren en je nickname invullen (gebruik op IRC geen echte gegevens)

 

klik op ok en dan zie je een leeg venster, typ daar de volgende commandos:

 

/server irc.icq.com

/join #higherlevel

 

en je doet mee.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Voor hen die niet alle 7 pagina`s willen doorlezen is hier een samenvatting van de besproken items. in een txt file.

 

Iedereen wordt van harte uitgenodigd om hierin met ons mee te denken.

Het onderwerp wordt verplaatst naar een afgesloten gedeelte van dit forum.

Meer informatie hierover kun je vinden in "Ondernemen algemeen" > "NIEUWE VORM VAN SAMENWERKEN?!".

 

Greetz,

Tirza

Virtuele_winkelstraat.txt

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal. Mijn naam is Chris en ik ben een collega van Dani.

Ik zou graag ook mee willen chatten over de virtuele winkelstraat.

Van Dani heb ik begrepen dat ik dat hier kenbaar moest maken.

Ik ben al in de chatroom geweest, maar die was helaas op dat tijdstip leeg. Wanneer wordt er weer gechat?

 

Om iets meer over mezelf te vertellen en wat ik toe te voegen heb;

Ik heb samen met Dani ons bedrijf opgezet, daarnaast ben ik bijna afgestudeerd op Bedrijfseconomie. Met name voor het opzetten van een Business Plan zou ik met dit project kunnen helpen. Maar er zijn misschien ook vele andere zaken waar ik waarschijnlijk mee kan helpen. Daarnaast heb ik meerdere ervaringen met het opzetten van internet projecten, wie weet komen ze van pas.

Link naar reactie
  • 0

He Ciggz,

 

Van harte welkom op higherlevel en vanzelfsprekend mag je meedoen aan dit project. Hoe meer mensen die meedenken hoe beter.

 

Dani krijgt (of heeft al gekregen) de NDA van reafro. Zodra je die tekend (d t dt??? Ik weet het niet meer) krijg ik een seintje en kan ik je toegang geven tot het afgeschermde gedeelte.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Hai allemaal,

 

Vond het erg gezellig vrijdag avond !

 

Ik heb de NP II- NDA ontvangen. Ik begrijp eigenlijk niet zo goed hoe de samenwerkingsconstructie eruit komt te zien.. Wordt IVOC dan eigendom van het project 'virtuele winkelstraat' en wat is bijvoorbeeld mijn positie daarin. En wat draagt NP II- NDA bij aan het project, behalve dat je zeker weet dat de informatie niet wordt 'gestolen'?

 

Het is voor mij nog niet zo duidelijk wat het nu precies inhoudt als je meedoet aan NP II- NDA. Kan iemand mij daar misschien iets over uitleggen.

 

groetjes Dani

 

Link naar reactie
  • 0

ik zal even wat dingen op een rijtje zetten die verwijzen naar het project en te lezen zijn in o.a 'landelijk opereren' en nieuwe vorm van samenwerken'.

 

NIEUWE VORM VAN SAMENWERKEN?!

 

Zoeken naar nieuwe vormen van samenwerken. Passend bij deze tijd en ons mensbeeld.

Zoeken naar een minder afhankelijk zijn van concerns die middels jouw kennis, ervaring en inspanning herstructureren waarbij jij het onderspit mag delven. Zoekende naar een verantwoorde en innovatieve wijze van ondernemen.

Wees niet meer het lijdend voorwerp maar neem het voortouw naar een nieuwe tijd. Anders maar vooral ook beter.

 

Nieuw Perspective.

Grenzen vervagen, harde structuren worden minder en meer virtuele vormen ontstaan.

Vormen op menselijke maat, maar met sommige voordelen van grote organisaties.

Snel, flexibel, marktgericht, mensgericht en met een vooral moreel ethisch besef.

Daaraan is groeiende behoefte.

Met liefde en respect voor ieder wezen, ieders kunnen, ieders vermogen.

Aandacht voor wezenlijke producten en diensten, met de bundeling van kracht in iedereen aanwezig in plaats van streven naar macht en machtsstructuren.

Met benadrukking van ieders vrijheid.

Enthousiasme, persoonlijke ontplooiing, creatie en innovatie van processen en producten geeft zoveel innerlijke kracht dat alle aardse rijkdom beschikbaar komt.

Een vorm die prima overeenkomt met het model van ons bestaan. Zoals de kosmos een vergrote DNA string is in onze cellen. Zo is NP een netwerk van wolken langs een DNA string.

Met natuurlijk een coördinerend orgaan, maar dan gebaseerd op kracht en niet op macht.

Wil je meer weten?

Sluit je aan bij New Perspective NP op dit forum.

Heb je vragen? Stel ze en je zult antwoord krijgen.

 

Pieter

 

 

Ik zie dat als volgt: Een aantal bedrijven is geclusterd in een samenwerkingsverband, waarbij die bedrijven niet noodzakelijkerwijs dezelfde core-business hoeven te hebben. Doordat ze binnen dezelfde cluster samenwerken kunnen ze aanvragen van klanten die niet binnen die core vallen TOCH aannemen, omdat ze zich qua vreemde kennis kunnen laven aan de zusterbedrijven uit de cluster.

 

 

Dus mijn stelling is: samenwerking is een heel goed gereedschap, al dan niet binnen een juridisch gestroomlijnd orgaan, om elkaar te helpen en om SAMEN prachtige projecten van de grond te tillen, die je in je eentje NOOOOIT zou hebben binenngehaald!

 

 

Ik denk dat nu eerst geinventariseerd moet worden wie er echt trek in heeft om in dit initiatief mee te doen, en er tijd en energie in wil steken. Als dat bekend is kan ofwel in een afgeschermd deel van het forum (met op regelmatige basis een soort rapportage aan de overige forumleden) ofwel in regelmatige bijeenkomsten verder aan de uitwerking van de plannen gewerkt worden. Reden dat ik spreek over een afgeschermd deel van het forum is, dat ik niet meteen het hele project en plein publiek op tafel wil leggen. Da's een kijkje in de keuken, en dat vindt zelfs de beste top-kok maar tot op zekere hoogte gepast. Het blijft natuurlijk de kern van de business, en we willen dit zelf opzetten, niet door anderen.

 

De naam (want daar heb je het ook even over, Tirza) die wij destijds aan het project hadden gegeven is

 

 

NIEUW PERSPECTIEF

 

 

Achterliggende gedachte: wij kwamen destijds uit een situatie van baanloosheid (werk heb je immers altijd, ook al is het niet betaald) en zagen dit plan als een nieuw perspectief voor een betere toekomst. Ik hoop van ganser harte dat het er nu eindelijk toch van komt....

 

 

Wil je meer weten dan zul je het NDA moeten ondertekenen. een geheimhoudingsverklaring zodat je niet Nieuw Perspectief gaat copieren.

Verder wordt er binnen dit afgesloten forum op veel vragen die je hebt geantwoordt, er is nog veel te bespreken. Ook voor de mensen die inmiddels het NDA hebben ondertekent is er ook nog veel niet helemaal duidelijk.

 

ik hoop dat ik je een klein eindje op weg heb geholpen?

Greetz,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.