• 0

Gezocht: schuldhulpverlening

Ben al vele jaren ondernemer maar ben flink in de problemen gekomen.

* mijn bv maakt verlies en ik kan die beter staken of failliet laten verklaren.

Echter.. er is admin. achterstand en accountant heeft werkzaamheden op hold staan.

* bedrijfspand (fiscaal eenmanszaak) is een probleem, huurders zijn vertrokken,

Eigen activiteit in dat pand nihil. Bank heeft pandrecht aangegeven ivm betalingsachterstand.

Veiling/verkoop dreigt, zodat dit waarschijnlijk een -nog onbekend- verlies gaat opleveren.

* Bij gemeente steun voor schuldhulpverlening gevraagd.

Daar gesprek gehad (met persoon van een ingehuurd buro) en die geeft aan dat ze zelfstandigen niet kunnen helpen omdat dat bijzondere situatie is.

Afd. manager bij gemeente om hulp voor schuldhulpverlening gevraagd en die adviseerde een buro in Hilversum. Dat buro in Hilversum heb ik contact mee gehad, lijkt me deskundig en ervaren maar gemeente wilt hun begeleidingskosten niet betalen en ik kan dat niet.

* WSNP zou een mogelijkheid kunnen zijn maar dat kan niet met een KvK-inschrijving en de onbekende/onduidelijke vastgoed-schuld belemmert dit ook.

* Inkomen. Heb momenteel geen inkomen. In loondienst gaan zou kunnen (50+) maar dan dreigt loonbeslag en Opzetten nieuwe bedrijfsactiviteit belemmert WSNP en dus sanering.

 

Ik heb dus behoefte aan hulp bij mijn schuldsituatie maar weet nu niet waar die te vinden is.

daarnaast heb ik behoefte aan juridische steun maar weet niet of hiervoor Toevoeging/Rechtsbijstand mogelijk is.

 

Kan iemand mij de juiste weg wijzen ?

 

John

 

PS.

Dit lijkt mn 1e bericht op HL, dat is het echter niet... maar gezien enerzijds de gevoeligheid/privacy van het topic en anderzijds dat HL-info overal terug te vinden is op internet maar even een nieuw HL-account aangemaakt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
* mijn bv maakt verlies en ik kan die beter staken of failliet laten verklaren.

Echter.. er is admin. achterstand en accountant heeft werkzaamheden op hold staan.

Zélf doen! Of iemand vinden die het gratis doet (lukt meestal via een netwerkorganisatie).

Bij gemeente steun voor schuldhulpverlening gevraagd.

Daar gesprek gehad (met persoon van een ingehuurd buro) en die geeft aan dat ze zelfstandigen niet kunnen helpen omdat dat bijzondere situatie is.

Afd. manager bij gemeente om hulp voor schuldhulpverlening gevraagd en die adviseerde een buro in Hilversum. Dat buro in Hilversum heb ik contact mee gehad, lijkt me deskundig en ervaren maar gemeente wilt hun begeleidingskosten niet betalen en ik kan dat niet.

Volgens mij zijn gemeenten verplicht schuldhulp te bieden, ook aan ondernemers, alleen moet je dan bij de bbz zijn. Als het gaat om een eigen bijdrage moet je een brief schrijven waarin je smeekt om hulp en die eigen bijdrage niet kan betalen. LET OP, schuldhulp kan niet helpen voordat al je administratie op orde is. Doen ze niet.

 

Inkomen. Heb momenteel geen inkomen. In loondienst gaan zou kunnen (50+) maar dan dreigt loonbeslag en Opzetten nieuwe bedrijfsactiviteit belemmert WSNP en dus sanering.

 

Je hebt een beslagvrije voet, ken je dat? Google even. Nieuw bedrijf starten in deze situatie? Hoe kom je er op.

 

Ik heb dus behoefte aan hulp bij mijn schuldsituatie maar weet nu niet waar die te vinden is.

daarnaast heb ik behoefte aan juridische steun

Rechtsbijstandverzekering. Anders alleen juridische steun via een schuldhulpbureau. Voor hulp bij schulden overigens ook alleen schuldhulpbureau, en dan wel eentje die voor ondernemers werkt, want particulieren helpen u niet (niet mogelijk)

 

maar weet niet of hiervoor Toevoeging/Rechtsbijstand mogelijk is.

Nee, niet met BV.

 

Kortom, de allerbelangrijkste taak is boekhouding op orde, dat opent de poort tot schuldhulpverlening.

Link naar reactie
  • 0

Hallo John,

 

Het is een eerste stap om te onderkennen dat je problemen hebt die je zelf niet meer kunt overzien.

Het inschakelen van hulp op het oplossen van je problemen is danook een verstandige keuze. Het is echter niet zo dat de ingeschakelde hulp voor jou de 'puinhopen' gaat oplossen. Uit eindelijk zul je dit zelf moeten gaan doen. (niet dat ik lees in je topic dat je dat verwacht hoor !)

Naast het inschakelen van hulp is het genereren van inkomen natuurlijk een prioriteit. Als je inkomen hebt zijn er partijen eerder geneigd regelingen te treffen en je kunt dan ook al beginnen te bouwen aan een nieuwe toekomst, ondanks dat er mogelijk loonbeslag worden gelegd.

Er zijn voldoende bekwame mensen en bedrijven die je kunnen helpen. Zorg alleen dat je de juiste kiest en je niet laat leiden door het kosten plaatje, dat kan je later duur komen te staan.

Het openen van zo'n topic met een algemene omschrijving op dit forum levert je uiteindelijk weinig concrete bruikbare tips op. Er zijn in dit soort trajecten vele variabelen en (on)mogelijkheden .Vraag in je directe omgeving naar mogelijke aanbevelingen van mensen of bedrijven en ga daar achteraan !

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Wijze woorden van Cas: er is veel mogelijk bij het oplossen van de schulden, maar de kern zit in het genereren van inkomen of meer specifiek in het creëren van afloscapaciteit. Dus: ga werk zoeken. Meteen, niet afwachten.

 

Wat gefinancierde rechtsbijstand betreft: er zijn uitzonderingssituaties waar je als ondernemer daar aanspraak op kunt maken, maar de hoofdregel is dat het niet kan.

Link naar reactie
  • 0

Wijze woorden van Cas: er is veel mogelijk bij het oplossen van de schulden, maar de kern zit in het genereren van inkomen of meer specifiek in het creëren van afloscapaciteit. Dus: ga werk zoeken. Meteen, niet afwachten.

 

Wat gefinancierde rechtsbijstand betreft: er zijn uitzonderingssituaties waar je als ondernemer daar aanspraak op kunt maken, maar de hoofdregel is dat het niet kan.

 

- mee eens

- alleen eenmanszaak volgens mij hoor.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Er zijn voldoende bekwame mensen en bedrijven die je kunnen helpen.

 

Wat voor soort organisaties/mensen denk je dan aan ?

 

 

Dat hangt helemaal af van je situatie. Als ondernemer is een goed begin te zoeken bij administratie kantoren. De meeste hebben een gezonde dosis 'boeren verstand gecombineerd met praktische inzichten' waarmee ze misschien een zetje in de juiste richting kunnen sturen. Informeer eens bij een makelaar voor de mogelijkheden van het verhuren van het pand, enz.

Schuldhulpverlening organisaties kun je vinden via google, het grootste nadeel als je daarmee in zee gaat is dat je helemaal vastzit aan procedures en regels, zeker geen situatie waarin je ondernemers kwaliteiten tot zijn recht kunnen komen.

Via dit forum is er met minimale informatie niet concreets iets over te zeggen.Als je meer informatie kunt delen , bijv. via email of telefonisch ben ik bereid om daar eens (kosteloos) naar te kijken/ over te denken of ik je op weg kan helpen.

Link naar reactie
  • 0

Heeft de gemeente je niet geinformeerd over Bbz? Besluit bijstandsverlening zelfstandigen? zie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand-voor-zelfstandigen-bbz/vraag-en-antwoord/kan-ik-als-oudere-zelfstandige-met-een-niet-levensvatbaar-bedrijf-het-bbz-gebruiken

 

Wil je trouwens verder of wil je stoppen met je bedrijf? En ben je 50+ of 55+? In dat laatste geval is de IOAZ misschien interessant voor je, staat onderaan op de pagina van de link hierboven.

 

Schuldhulpverlening zou ik zo mogelijk proberen te voorkomen. Kun je zelf geen betalingsregelingen treffen met schuldeisers? Voorkom betalingsachterstanden want de kosten lopen in rap tempo op en dan raak je steeds verder van huis.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 172 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.