• 0

Inschrijven vanuit het buitenland

Hallo allemaal,

 

Ik zit met een probleem en heb advies nodig.

 

Momenteel verblijf ik voor een lange periode in het buitenland (Indonesië). Hier heb ik besloten om een Nederlandse webwinkel te openen, voorraad en verkoop vind in Nederland plaats.

 

De rechtsvorm zal een eenmanszaak betreffen en waarvan ikzelf de eigenaar ben.

 

Nu is het probleem dat de KvK verlangt dat ik persoonlijk langs kom om mijn bedrijf in het handelsregister in te schrijven. Voor mij is het geen optie om hiervoor even op en neer te vliegen.

 

De KvK is ook niet bereid om mee te denken voor een oppossing, vandaar dat ik hier voor advies kom.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo darryll1990,

 

Helaas is er verder ook geen andere oplossing, je zal echt zelf langs de kvk moeten om je in te schrijven. Woon zelf in DL en voor mij zat er ook verder niks op, dan zelf langs te gaan (ook wel begrijpelijk).

 

Afhankelijk van hoelang je nog in Indonesië zal verblijven, zou ik afwegen om handel uit te stellen of misschien vanuit een Indonesische onderneming alles te runnen?

 

Vraagje voor mijn duidelijkheid, hoe ben je van plan als zzper te werken als je daar verblijft en alle voorraad in NL staat? Werk je samen met iemand of hoe moet ik me dat voorstellen? En verblijf je er alleen voor een lange periode maar staat je nog wel woonachtig ingeschreven in NL? Ben je namelijk uitschreven uit NL dan zou je nog eerst een postadres in NL moeten fixen.

 

Hopelijk heb je hier wat aan ;)

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Ik ben van plan nog een half tot heel jaar in Indonesië te blijven.

 

De handel uitstellen ben ik niet van plan omdat ik hiermee mijn verblijf kan bekostigen.

 

Voorraad zal ik naar een familielid sturen die ook de verzending naar mijn klanten zal regelen (vriendendienst).

 

Ik ben gewoon nog Nederlander en sta ook nog steeds op een woonadres ingeschreven.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het eerlijk gezegd wel een prettig idee dat niet iedereen vanuit Indonesië een Nederlandse webwinkel kan opzetten. Wat als er nu problemen zijn met de levering, garantie of gedoe over een betaling? Waar kan ik dan terecht als de eigenaar aan de andere kant van de wereld zit?

 

Een tweede punt is dat je een eenmanszaak wil oprichten. Bij een eenmanszaak ben jij (de privé persoon) en het bedrijf eigenlijk gelijk. Voor zaken als je belastingen is het gewoon niet handig om dit allemaal vanuit Indonesië te gaan proberen op te zetten.

 

Als je niet naar Nederland wilt komen om je in te schrijven zie ik zo snel geen oplossing.

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Het mooie van internet is dat wanneer je hierop actief bent je overal in de wereld kan werken.

 

Een uitstekende klantenservice is prima ook digitaal te verlenen. De klant hoeft helemaal niet te weten dat het beheer van de webwinkel in het buitenland gebeurt. Betalingen, verzendingen en eventuele retouren vinden gewoon in Nederland plaats.

 

Maar omdat het allemaal zo moeilijk is zet mijn Indonesische partner een bedrijf op waarbij wij ons oa richtte op de Nederlandse markt met een Nederlandstalige pagina.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.