• 0

NCNP marketing voor startende webshop

Beste Allemaal,

 

Wij zijn momenteel bezig met het realiseren van een webshop die bijna af is. Echter zoeken wij een marketing bureau die werkt op basis van no cure no pay. Dit wegens het feit dat marketingbureaus vaak mooie doelen hebben, maar die niet na komen.

 

Mijn vraag is of iemand ons hiermee kan helpen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Sven

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

No cure no pay op marketing gebied is een beetje 2006.

 

Ik ben het met je eens dat er veel lucht en andere onzin verkocht wordt in de marketingwereld, maar je zal niet zo snel een bureautje vinden die voor niets aan de slag gaat en die pas betaald hoeft te krijgen op het moment dat jij een goede omzet/winst gemaakt hebt.

 

De enige tak van marketing waar dit gebeurd, is affiliate marketing. Je betaalt dan vaak nog wel een maandelijkse fee voor gebruik van het platform, maar verder betaal je alleen een percentage van de gerealiseerde omzet.

Link naar reactie
  • 0
Echter zoeken wij een webshop die werkt op basis van no cure no pay. Dit wegens het feit dat webshops vaak mooie doelen hebben, maar die niet na komen.

 

Als je marketingbureau vervangt door webshop, vind je het dan nog een logische vraag? Ik bedoel, jij wilt toch ook gewoon voor je diensten worden betaald? De enige die, denk ik, gratis wil werken - en dan alleen om een naam in het wereldje op te bouwen - is een student of net afgestudeerde.

Link naar reactie
  • 0

Beste Allemaal,

 

Wij zijn momenteel bezig met het realiseren van een webshop die bijna af is. Echter zoeken wij een marketing bureau die werkt op basis van no cure no pay. Dit wegens het feit dat marketingbureaus vaak mooie doelen hebben, maar die niet na komen.

 

Mijn vraag is of iemand ons hiermee kan helpen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Sven

 

Welke garantie geef jij als jij na een jaar besluit om te stoppen omdat de zaken toch niet gaan zoals je verwacht had, of omdat je ziek wordt en er noodgedwongen mee moet stoppen, etc.. Heeft het marketingbureau dan een jaar lang voor niks voor je gewerkt?

 

 

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Ter aanvulling op het prima antwoord van Wouter:

 

Veel hangt af van wat voor soort marketing je zoekt. Ik kan me voorstellen dat je bij een webshop vooral veel plezier zal hebben van SEO en webmarketing. Daar zijn nog wel eens bureautjes te vinden die op basis van no cure no pay willen werken.

Maar of je daarmee de kwaliteit krijgt die je zoekt weet ik niet. Ik denk dat je door 'no cure no pay' juist de cowboys en amateurs aantrekt (zoals Patrick ook aangeeft).

 

 

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Sven,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Hoeveel omzet verwachten jullie dit jaar? Mogelijkheden hangen m.i. af van omzet en beschikbare vergoeding o.b.v. marges. Wat hebben jullie gereserveerd als startbedrag voor marketing? Wat willen jullie als eerste (laten) oppakken? En hoe willen jullie de omzetbijdrage meten of waarderen?

 

Bij gebrek aan budget zijn een stagiair of nieuwe compagnon met inhoudelijke kennis opties. Doelstelling die je met een marketingbureau zou moeten hebben is omzetgroei (margeverbetering). Niet omzetstart, dat moet je als ondernemer vaak zelf realiseren of dus betalen. Kennelijk heeft nog niemand meegekeken tot nu toe.

 

Onbetaalbaar van waarde, maar verder kostenloos (als je tenminste ook anderen helpt), is onze Wat vinden jullie van mijn...-rubriek en de handtekening onderaan HL-profielen.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat iedereen al zegt; no cure no pay moet je zelf eigenlijk al niet willen. Beter start je een zoektocht naar een goed marketingbureau op jouw niveau.

 

Je kunt HL misschien inzetten om goed in kaart te krijgen wat je wil, verwacht, en welk budget je er voor in gedachten hebt.

 

Mocht je dan tot de conclusie komen dat het misschien in eerste instantie verstandiger is om zelf te doen (die kans is redelijk aanwezig), dan kunnen we je ook daarbij een zetje in de goede richting geven.

 

Twee dingen vooraf:

1 - Pay peanuts get monkeys (en 'If it sounds too good to be true, it probably is'): alles kost geld, en vakmensen op dit gebied zijn druk en kennen hun prijs. Wil je te weinig betalen (of vraagt iemand echt heel weinig), dan wordt het lastig.

2 - Zelfs als je je marketing wil uitbesteden is het verstandig om zelf zoveel mogelijk voor te bereiden en in kaart te brengen. Wie zijn (/worden) je klanten, waar kun je die bereiken, waarom gaan ze bij jou bestellen, welke middelen wil je in gaan zetten enzovoorts.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor al jullie snelle antwoorden!

 

Misschien kan ik de vraag iets anders formuleren. Wij zoeken eigenlijk een marketing bureau puur voor SEO. Wij willen graag betalen, geen enkel probleem. Maar graag zouden wij een soort garantie willen hebben. Ik snap dat garanties met Google erg lastig is, maar wij vinden dat een marketingbureau dan de doelstelling lager aan moet houden.

 

Kortom: Als iemand ons iets belooft, dan verwachten wij dat wij dit krijgen. Als de doelstelling niet gehaald worden, dan zouden wij graag een vooraf afgesproken percentage terug willen krijgen.

 

Is onze vraag zo iets duidelijker?

 

Met vriendelijke groeten,

 

Sven

Link naar reactie
  • 0

Voor SEO zal het lastig worden om "garanties" te krijgen. Elk persoon en bedrijf is 100% afhankelijk van wat de grossmeister Google beslist. Als ze morgen een algoritme bouwen waarmee alleen websites met bloemetjesachtergrond goed scoort, staat de hele wereld op zijn kop.

 

Wat je wel kunt eisen is een transparante werkwijze. Een goede SEO-er kan je exact uitleggen wat hij doet, op welke manier hij dit gaat bereiken en zal veel input vragen van jou. Iedereen die jou niet kan uitleggen wat hij of zij voor je gaat doen zou ik wantrouwen. Het is geen rocket-science en een goede SEO-er kan tot in detail vertellen wat het plan van aanpak gaat worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me zelf ook wel eens verdiept in NCNP, maar wat ik van klanten vooral tegenkom is dat ze enerzijds wel de flexibiliteit eisen van de NCNP, en bij "niet cure" dus goedkoop uit zijn, maar dat ze anderzijds niet bereid zijn bij "wel cure" ook maar een euro meer te betalen.

 

Onzekerheid afkopen kost nou eenmaal geld

Link naar reactie
  • 0

een marketingbureau dat garanties geeft, zoals een nummer 1 zoekresultaat, zou ik sowieso met argusogen bekijken...

 

Verder heeft o.a. Wouter mooi verwoord waarom no cure no pay niet de beste optie is.

 

 

Marketing is een lastig aspect. Er is geen standaardformule die past voor elk bedrijf. Dit hangt allemaal af van jouw doelgroep. Een budget aanwijzen wat je kunt missen, en dan vooral veel testen wat werkt... dat is veelal een goede optie.

 

Natuurlijk kan je goede externe partijen inhuren. Maar vaak is het trouwens beter om de basis zelf goed aan te pakken. Je begrijpt dan ook beter hoe een externe partij jou het beste kan helpen.

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

SEO implementeren is ook een wisselwerking tussen SEO-er en de site-eigenaar / webbeheerder. Soms bijt het elkaar en zal of de seo-er of de site-eigenaar moeten toegeven. hoe ga je dan met NCNP om als je niet alles implementeert?

Lijkt mij dus dat je juist goed met elkaar moet samenwerken en goed moet communiceren. Een no cure no pay lijkt mij daarvoor niet de juiste basis.

 

Veel succes.

Het internet is gigantisch en groeit nog steeds. Alleen al in Nederland zijn er miljoenen sites!

Hoe doet jouw website het? Check met SEO-tools! Hoe verbeter je het? Lees mijn blog

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.