• 0

Nieuwe LED lampen webshop

Omschrijving van je concept:

Goedemiddag allemaal,

 

Wij zijn begin dit jaar een webshop begonnen in LED verlichting. Onze webshop is eigenlijk zo goed als af. Wij veranderen de webshop momenteel nog op obstakels die de consument ondervind.

 

Zouden wij van jullie een feedback mogen ontvangen op onze nieuwe webshop: www.mijnled.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wij hebben een webshop laten bouwen, voor de rest hebben wij een goed markt onderzoek gedaan naar de markt en naar het optimaliseren van een webshop.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Wij hopen dat wij veel LED lampen kunnen verkopen en een redelijk marktaandeel kunnen krijgen zodat wij de wereld ook wat terug kunnen geven.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij hebben vooral veel geld en tijd besteed aan het uiterlijk van de webshop. Wij hebben gekeken hoe wij de consument over kunnen halen door middel van de juiste tools.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Vooral inhoudelijke feedback op de site. Over de markt hoeven wij weinig te weten. Wij zouden graag willen weten hoe jullie naar onze webwinkel kijken.

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemiddag Sven,

 

vette webshop. Ik wil eigenlijk alleen melden dat ik het menu of de filter met de soorten fittingen geweldig vind!

 

Natuurlijk is dit een vechtmarkt, maar de grafische kwaliteit van deze shop is top.

 

Laaghangend SEO fruit: meta descriptions schrijven en (vervangt xx Watt) uit de titels schrappen en op andere wijze vermelden. Volgens mij hebben jullie een SEO coach of stevige trainingsdag nodig o.i.d.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een nette site inderdaad. Toch een paar opmerkingen.

 

"Komt u op een andere site dezelfde led lampen tegen? Contacteer ons dan direct!"

 

Ik neem aan dat je dat alleen wilt als de prijs op die andere site lager is? Anders krijg je het wel heel erg druk ...

 

Op je homepagina zeg je e-mail binnen 12 uur te beantwoorden, op je klantenservice pagina wordt dat 24 uur.

 

Je menu-keuze "Sale" geeft een Pagina-niet-gevonden melding ("Hallo Wereld!")

 

Is het niet handig om iets explicieter te zijn over het retourneringsrecht? Mag je bijvoorbeeld tijdens die 35 dagen de lamp gebruiken en zo ja, in welke mate? Nu zeg je dat ik met een lamp hetzelfde mag doen als wanneer ik deze in een winkel zou kopen, maar dan mag je (tenminste in de meeste gevallen) helemaal niet thuis uitproberen hoe de lamp bevalt.

 

Je vergeet btw te (be)rekenen over je verzendkosten.

 

Op je bestelformulier staan sterretjes, maar die worden niet uitgelegd (hoewel voor de meeste mensen wel duidelijk zal zijn dat het om verplichte velden gaat, maar toch). Verder staan er puntjes onder de sterretjes, dat ziet eruit als spellingscontrole. In je adresveld staat "Straat", daar zou ik "Straat en huisnummer" van maken.

 

Een klein typografisch puntje: zet standaard een spatie tussen het wattage en het haakje openen. En spreek je bezoekers consistent aan met "u" en "je".

Link naar reactie
  • 0

Je hebt het professioneel aangepakt.

 

Als jurist let ik extra op de juridische zaken: algemene voorwaarden, privacy policy, bedrijfsgegevens zichtbaar etc. Deze heb je allemaal. Correct ook hoe je deze van toepassing laat verklaren door je klanten.

 

Ik heb deze documenten niet uitgebreid doorgenomen, maar wat mij meteen opviel is de laatste passage in jouw privacy policy:

 

Vragen en feedback

We controleren regelmatig of we aan dit privacybeleid voldoen.

 

Zeg je daarmee dat het kan dat je niet aan jouw eigen privacy policy voldoet?? Ik zou een dergelijke bepaling er niet in zetten (en natuurlijk te allen tijde aan deze policy voldoen).

Ik zou verder deze info koppelen aan het eerder genoemde recht op inzage, wijziging en verwijdering.

Zo is duidelijk op welke wijze vragen en overige rechten mbt persoonsgegevens kunnen worden gesteld/uitgeoefend (per mail). Net iets overzichtelijker.

 

Succes verder!

Juridisch adviseur met focus op privacy, auteursrecht, merkenrecht, contracten en startups.

 

www.maylegal.nl

0653872244

Link naar reactie
  • 0

Mooie, nette website. Je hebt de klantvoordelen ook duidelijk in beeld gebracht. Het geheel ziet er strak uit.

 

Als je, zoals je in het andere topic aangeeft, de SEO wilt verbeteren, zijn er zeker een aantal simpele zaken die je zelf kunt realiseren. (zie ook opmerking van Highio)

 

Verder kan je meer content toevoegen. Zorg ervoor dat deze aansluit op de interesse van je bezoekers / relevant is.

Voeg bijvoorbeeld beschrijvingen toe op de productgroep pagina's. Ook zou ik meer vertellen over Led in het algemeen, zoals het begin dat je maakte met de voordelen van Led. Schrijf over de lichtopbrengst, de mogelijkheden van nu mbt sfeerverlichting, etc.

 

 

Verder zou ik meer aandacht besteden aan de snelheid van de site. Een speedtest wijst uit dat deze langzaam laadt. (varieert van 3sec tot 6sec)

 

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk bedankt allemaal, het zijn erg nuttige reviews van iedereen! (in tegenstelling tot vele andere reacties op andere forums!!!)

Wij gaan werken aan de genoemde punten, nogmaals bedankt.

 

Succes met het verbeteren alvast.

 

Ben ik dan toch weer benieuwd welke forums de tegenstelling vormen :D

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Ziet er idd netjes uit, het doet we wel wat denken aan coolblue.

Maar een webshop alleen is het kleinste deel ongeveer. Waarom nog niets aan SEO gedaan? Dat is misschien zelfs wel belangrijker dan hoe de shop eruit ziet.

 

Hoe ga je de marketing aanpakken? Hoe wil je nu bezoekers trekken? Zonder goede seo komt er niemand.

 

Wij hopen dat wij veel LED lampen kunnen verkopen en een redelijk marktaandeel kunnen krijgen zodat wij de wereld ook wat terug kunnen geven.

 

Wat gaan jullie teruggeven? Ik ben benieuwd.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Beste Espen,

 

Dankjewel voor je bericht! Wij hebben nu de shop (bijna) af en zijn nu klaar om te starten met SEO en andere marketing. SEO hebben wij helaas geen kennis van (zie ons andere topic). Hier zijn wij momenteel druk zoekende voor.

 

Wij geven de wereld wat terug doordat door LED lampen meerdere kerncentrales gesloten kunnen worden. Daarnaast is LED veel zuiniger en gaat het veel langer mee dan een normale halogeen lamp. Als de winkel goed kan lopen, dan zouden wij graag een ambassadeur van een goed doel willen worden.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Sven

Link naar reactie
  • 0

Looks nice!

 

waar ik wel behoefte aan heb, is de exacte lichtkleur. wat jij "neutraal wit" noemt, is dat 5000 Kelvin?

 

met betrekking tot SEO, Google helpt je hier (gratis) bij, zie http://static.googleusercontent.com/media/www.google.nl/nl/nl/intl/nl/webmasters/docs/search-engine-optimization-starter-guide-nl.pdf

 

Je bent nu web-ondernemer, SEO moet je echt zelf kunnen begrijpen, het is niet moeilijker dan in bovengenoemde handleiding staat. Als je die volgt, heb je 99% van het werk gedaan.

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Beste Espen,

 

Dankjewel voor je bericht! Wij hebben nu de shop (bijna) af en zijn nu klaar om te starten met SEO en andere marketing. SEO hebben wij helaas geen kennis van (zie ons andere topic). Hier zijn wij momenteel druk zoekende voor.

 

Wij geven de wereld wat terug doordat door LED lampen meerdere kerncentrales gesloten kunnen worden. Daarnaast is LED veel zuiniger en gaat het veel langer mee dan een normale halogeen lamp. Als de winkel goed kan lopen, dan zouden wij graag een ambassadeur van een goed doel willen worden.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Sven

 

Toch beetje een wollige uitleg, nee? (iets om te lezen: http://www.lowtechmagazine.be/2009/01/ledverlichting.html)

 

Wat niet betekent dat ik tegen led ben, integendeel; 3/4 van wat ik installeer is led(armatuur). Het verbruik is maar 1 van de koopargumenten. Het moet vooral mooi zijn voor een goede prijs.

 

Voor de rest zeker en vast een knappe website. Wel zou ik persoonlijk in de filter de keuze energieklasse A+, A, B,... weglaten. Weinig relevant en brengt de klant mogelijk in verwarring.

 

Ook zou je bij lichtkleur de kelvin er kunnen bijzetten: warmlicht(2700K), neutraal(3000K), koud licht(4000K),...

 

Nog een tip: vul je aanbod aan met filament led, dit is momenteel sterk in trek.

www.evelo.be - Elektricien in regio Kortrijk - technical support for creative people.

Link naar reactie
  • 0

De webshop ziet er inderdaad prima uit. Er is echter 1 belangrijk punt: je website is niet voorzien van een SSL certificaat (https) en dat is wettelijk verplicht voor webwinkels. Snel regelen dus, want daar kun je flinke problemen mee krijgen.

 

Verder vind ik de verzendkosten erg prijzig waardoor veel mensen op het laatst nog zullen afhaken. Wel goed dat je vanaf € 45,00 geen verzendkosten meer rekent, maar men moet behoorlijk wat lampen kopen om aan dat bedrag te komen.

 

Tot slot heb je je telefoonnummer prominent in beeld vermeld, heel goed. Maar vervolgens lees ik bij klantenservice dat je alleen tussen 12.00 en 17.00 telefonisch bereikbaar bent... dat past niet meer bij deze tijd. Je moet in ieder geval tijdens kantoortijden bereikbaar zijn, maar mensen verwachten tegenwoordig ook dat ze je 's avonds kunnen bellen (in elk geval tot een uur of 20:00).

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Er is echter 1 belangrijk punt: je website is niet voorzien van een SSL certificaat (https) en dat is wettelijk verplicht voor webwinkels. Snel regelen dus, want daar kun je flinke problemen mee krijgen.

 

De wet schrijft geen SSL certificaat voor. De wet geeft aan dat je passende maatregelen moet nemen om persoonsgegevens te beschermen. Dit betekent dat je (alle) invoer van persoonsgegevens moet beveiligen. Een normale pagina behoeft dus geen extra beveiliging. Maar het bestelproces/ de betaling dient wel te worden beveiligd. Sterker nog, dit geldt ook voor een contactformulier (al is dit waarschijnlijk nooit de intentie geweest van de wet).

 

Het beveiligen kan je doen met een SSL certificaat. Maar je moet er alsnog voor zorgen dat ook aan de achterkant voldoende maatregelen zijn genomen om de veiligheid van de gegevens (privacy) te borgen.

 

Er is overigens wel een richtlijn van het CBP (inmiddels autoriteit), die aangeeft dat een SSL een goede manier is om dit te doen.

 

Meer info vind je op https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/over-privacy/wetten/wet-bescherming-persoonsgegevens

 

 

Lees ook onze Webwinkel Tips. Of maak gebruik van de Gratis Verbetertips voor jouw webwinkel

Link naar reactie
  • 0

Nog afgezien van de discussie of een ssl-certificaat moet of niet. Een beveiligde verbinding schept vertrouwen voor een klant en dat is denk ik nog belangrijker. Ik raad mijn klanten dan ook aan om een pricvacy-protocol op te nemen bij hun site, zodat de bezoeker kan lezen wat er gebeurt met de verzamelde gegevens die de bezoeker invult bij het aanmaken van een account.

 

Groet,

 

Jeroen Rijkeboer

 

 

Het internet is gigantisch en groeit nog steeds. Alleen al in Nederland zijn er miljoenen sites!

Hoe doet jouw website het? Check met SEO-tools! Hoe verbeter je het? Lees mijn blog

Link naar reactie
  • 0

Jullie zitten al een maand zonder beoordelingen. Is er ook een afhaalmogelijkheid?

 

Het gebruik van grootheden en eenheden is een beetje een rommeltje bij nadere beschouwing.

 

De volgorde van beschrijving en (actieve) specificaties tab is opvallend. Is dit een bewuste keuze voor snel winkelen of vergelijken?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

De wet schrijft geen SSL certificaat voor. De wet geeft aan dat je passende maatregelen moet nemen om persoonsgegevens te beschermen.

 

Het staat inderdaad niet letterlijk in de wet maar in de praktijk komt het er wel gewoon op neer dat je een SSL certificaat moet hebben (in elk geval voor pagina's waarop persoonsgegevens worden verzonden). Zie o.a. dit artikel.

 

 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 1

Mooie site, goed gedaan.

 

Ik zou bij de voordelen van ledlampen de zaak iets concreter maken met in dit geval een halogeenlamp, hoeveel Watt?

 

Zeg 50W, brand 4 uur per dag, kost dan € 21,90/jaar, best wel concreet, we denken nl. niet in een termijn van 20 jaar. Dat is dan 1 halogeenlampje, vaak zijn ze het toch wel meerdere in een setje. :)

 

De stelling dat er 10 centrales dicht kunnen als Europa over gaat op LED verlichting is niet bewezen en is op een aanname gebaseerd. Gewoon weghalen die zin.

Link naar reactie
  • 0

Ziet er goed uit, hieronder nog wat verbeter puntjes.

 

Ik zou het linkje 'blog' weghalen uit de footer omdat er nog geen blog berichten zijn.

 

Als je toch op het blog zit en je klikt op 'Uitverkoop' in het menu dan ga je niet naar de uitverkoop pagina (linkje klopt niet).

 

Kreeg een witte pagina met 0 toen ik iets in mijn winkelmandje wilde doen (http://mijnled.nl/wp-admin/admin-ajax.php?add-to-cart=507)

 

Als je iets in je winkelwagentje stopt is het niet duidelijk hoe je het aantal kan aanpassen (als je bijvoorbeeld 2 lampen wilt bestellen). Je moet dan eerst op 'winkelwagen' klikken rechtsboven (desktop versie).

Zou makkelijker zijn als je meteen het aantal kan aanpassen (winkelwagen blokje aan de rechterkant).

 

Styling wachtwoord veld is nog niet gedaan. Bij afrekenen 'Terugkerende klant? Klik hier om in te loggen'

 

'Ik heb de algemene voorwaarden gelezen en ik ga hiermee akkoord' je kan niet zien dat er een linkje achter algemene voorwaarden zit. (bij afrekenproces)

Link naar reactie
  • 1

Ik ziet dit nu pas. Mooie site. Druk op het knopje affiliates, omdat ik benieuwd ben hoe jullie wederverkopers werven. De tekst is wat vreemd opgezet en rammelt soms. Je mag namelijk veronderstellen dat de mensen die op het knopje affiliates drukken al weten wat dat zijn. Je hoeft dat niet meer uit te leggen, en degenen die wel uitleg behoeven zijn niet interessant voor jullie.

 

Affiliatie

 

Affiliatie is wereldwijd erg bekend. Via een aantal grote kanalen in Nederland, kan MijnLed.nl gebruikt worden.

 

Affiliatie houdt in dat onze producten gepromoot worden op een aantal websites. Het voordeel is, is dat de promotor in dit geval geen voorraad hoeft te nemen en dat de promotor weinig tot geen risico bij zich draagt.

Via de grote kanalen waar wij mee werken, kan de promotor een snelle uitbetaling krijgen van de vergoeding die MijnLed.nl verstrekt als bedankje. Wij, van MijnLed.nl geven 7,5% vergoeding indien de promotor minder dan 10 orders per maand voor ons verkoopt. Verzorgt de promotor tussen de 10 en 25 orders voor ons, dan kan hij of zij een vergoeding van 12% van ons krijgen. Lukt het de promotor om meer dan 25 orders voor ons te verzorgen, dan belonen wij de promotor met 15% van de door hem geworven omzet.

 

Suggestie:

 

MijnLed.nl werkt met webwederverkopers oftewel affiliates. Wie een website (of een blog of een nieuwsbrief) heeft en links of banners van MijnLed.nl plaatst, krijgt commissie op de verkopen die dankzij deze links gerealiseerd worden.

 

MijnLed.nl geeft 7,5% vergoeding als de promotor minder dan 10 orders per maand binnen brengt. Verzorgt de promotor tussen de 10 en 25 orders, dan kan hij een vergoeding van 12% krijgen. Lukt het de promotor om meer dan 25 orders voor ons te verzorgen, dan belonen wij de promotor met 15% van de door hem geworven omzet.

 

Verder mis ik een link naar een affiliate-network, een datafeed, banners etc of een API. Komen die dingen nog? Of moeten ze daarvoor bellen?

 

PS - ook teksten op andere pagina's zijn ietwat knullig, zie ik nu. Overbodig geklets, veel spatie fouten en soms zelfs spellingsfouten.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.