• 0

Leegstand gebouwen gebruiken voor flexibele verhuur kantoorruimte

Omschrijving van je concept:

In mijn zoektocht naar flexibele en goedkope kantoorruimtes heb ik ondervonden dat er maar weinig aanbod is. Nu wil ik dat zelf aanbieden aan ondernemers door gebruik te maken van (anti kraak) leegstaande ruimtes. Ik zou de ruimte in meerdere ruimtes indelen en gemeubileerd aanbieden aan ondernemers, die hoeven geen lange contracten te ondertekenen waardoor ze minder risico nemen, betalen niet veel voor een kantoor, hoeven zelf niks in te richten en kunnen in de gemeenschappelijke ruimtes andere ondernemers ontmoeten.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Gekeken of er meerdere bedrijven zijn die hetzelfde aanbieden.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Minder risico's voor beginnende/kleine ondernemingen & leegstaande panden hergebruiken

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

USP: Flexibel, gemak & goedkoop

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Zou je als ondernemer hier interesse in hebben?

 

Wat vind je van het plan?

 

Eventuele tips

 

Kritische vragen

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind je omschrijving veel te summier om een zinnig antwoord te kunnen geven. Om een schot voor de boeg te geven, je zegt dat je dit gedaan hebt:

Gekeken of er meerdere bedrijven zijn die hetzelfde aanbieden.

En wat zag je toen je gekeken had? Wat doen die bedrijven en op welk gebied is jouw idee anders?

 

Is dat alles wat je gedaan hebt of is heb je nog meer gedaan dan alleen dat bekeken?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb meer gedaan dan gekeken, er zijn niet veel bedrijven die het concept aanbieden en de bedrijven die het wel doen zitten vooral in de randstad.

 

Ik heb tot nu toe nog niet een bedrijf gevonden die precies hetzelfde heeft, daarnaast wil ik het op andere gebieden aanbieden.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Probleem wat ik hier in zie is dat anti-kraak panden niet voor het "oprapen" liggen. Dus of een ondernemer hier nu wel/geen behoefte aan hebt. Heb jij de ruimte voor hen?

 

Wat je wél zou kunnen doen is bij diverse gemeenten aankloppen. Die hebben enorm last van verpaupering van de stad door leegstand van kantoren. Zie de mogelijkheden die de overheid hier nu voor biedt om deze te transformeren (incl. subsidie) naar woonhuizen.

Jij zou ben hen aan kunnen kloppen om van zo'n leegstand kantoor diverse kleinere kantoorruimtes te maken. Dit kan dan misschien ook met subsidie? En van daaruit starten met de kleine kantoorruimte te verhuren. Te denken valt bijv. aan een Incubator centrum? Ik vermoed dat gemeenten daar ook wel voor open staan.

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Probleem wat ik hier in zie is dat anti-kraak panden niet voor het "oprapen" liggen. Dus of een ondernemer hier nu wel/geen behoefte aan hebt. Heb jij de ruimte voor hen?

 

Wat je wél zou kunnen doen is bij diverse gemeenten aankloppen. Die hebben enorm last van verpaupering van de stad door leegstand van kantoren. Zie de mogelijkheden die de overheid hier nu voor biedt om deze te transformeren (incl. subsidie) naar woonhuizen.

Jij zou ben hen aan kunnen kloppen om van zo'n leegstand kantoor diverse kleinere kantoorruimtes te maken. Dit kan dan misschien ook met subsidie? En van daaruit starten met de kleine kantoorruimte te verhuren. Te denken valt bijv. aan een Incubator centrum? Ik vermoed dat gemeenten daar ook wel voor open staan.

 

 

 

Bedankt voor de feedback, ik dacht aan beide opties maar denk dat ik ga focussen op leegstand van kantoren.

 

Waar ik nu moeite mee heb is marktonderzoek, ik weet totaal niet waar te beginnen. Doelgroep end heb ik al.

Link naar reactie
  • 0

In Rotterdam en omstreken timmert Hans Koedam al een aantal jaren succesvol aan de weg (nee ik heb geen aandelen in zijn toko maar het is een zeer sympathieke vent) met Kantoorverhuur Rijnmond. Het idee is vergelijkbaar, een leegstaand kantoorpand (en wie heeft die nou niet in zijn portefeuille' wordt in delen verhuurd aan ondernemers voor een redelijk concurrerende prijs, met een opzegtermijn voor beide partijen van één maand. Mocht de eigenaar een 'echte' huurder vinden, kan het pand dus binnen twee maanden leeg opgeleverd worden, en in de tussentijd wordt het gebruikt en is er een beetje leven in.

 

Aan de ene kant, briljant concept, en een win-win-situatie, de eigenaar houdt een beetje cashflow en heeft ook nog de optie om er te zijner tijd een 'echte' huurder in te zetten.

Aan de andere kant: kennelijk staan eigenaren niet per se te dringen om van dit concept gebruik te maken. Veel eigenaren zijn nog - mijn inschatting - wat huiverig en laten de tent liever nog een jaartje leeg staan in de hoop dat de markt weer aantrekt en je niet eerst al die gekke zzp'ers er uit hoeft te bezemen.

 

Ik denk dat je zo'n concept prima in een andere regio zou kunnen opzetten (of kan jou het bommen, kom lekker in Rotterdam hetzelfde doen), maar het staat of valt met het netwerk wat je weet op te bouwen.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb toevallig een goede connectie op het gebied van flexiebele kantoorruimtes. Deze man verhuurt oa. panden aan de heerengracht in amsterdam, en aan de dam van amsterdam. Dit zijn echt top locaties en volgens mij betaal je maar 50 euro per maand.. Contacteer mij maar als je er wat mee kan :)

Link naar reactie
  • 0

In welk opzicht is jouw plan anders dan bijvoorbeeld http://fmt-nl.com/?

 

Sorry, ik zie je reactie nu pas. Het verschil tussen FMT en mijn plan is dat ik mijn kantoren gemeubileerd wil leveren maar ondertussen wel een concurrerende prijs aanbied, ze hoeven bij mij niks te regelen. Internet, bureau, stoel end staat er al maar net als bij FMT kunnen ze er snel uit mochten ze dat willen. Ook wil ik een gemeenschappelijke ruimte creëren waar de ondernemers pauze kunnen houden en met elkaar sparren mochten ze daar behoefte aan hebben.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb toevallig een goede connectie op het gebied van flexiebele kantoorruimtes. Deze man verhuurt oa. panden aan de heerengracht in amsterdam, en aan de dam van amsterdam. Dit zijn echt top locaties en volgens mij betaal je maar 50 euro per maand.. Contacteer mij maar als je er wat mee kan :)

 

dat zijn tenminste leegstandprijzen. Toen ik een aartje geleden wat zocht, kwam ik erg veel richting de € 40. En wel: per dagdeel !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.