Ik heb al wat ervaring met online verkoop van speelgoed.
Nu ben ik de mogelijkheid aan het verkennen om een speelgoedwinkel op te starten.
Maar als ik de prijzen van de speelgoed groothandelaars bekijk, merk ik dat er amper een gemiddeld verschil van 60% op de verkoopprijs van de groothandelaar (excl btw) en de retail verkoopsprijs in de winkels..
Bijvoorbeeld: Star wars puzzel ->prijs groothandelaar (excl btw) = €5
-> prijs winkel concurrent (incl btw) = €8.2
Nu vraag ik me af hoe deze winkels winst kunnen maken..
Indien je de btw etc, hier van af trekt, hou je amper iets over..
Hoe werkt dit? Hoe kunnen speelgoedwinkels van deze zeer kleine marges overleven?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
DaveBE
DaveBE
Ik heb al wat ervaring met online verkoop van speelgoed.
Nu ben ik de mogelijkheid aan het verkennen om een speelgoedwinkel op te starten.
Maar als ik de prijzen van de speelgoed groothandelaars bekijk, merk ik dat er amper een gemiddeld verschil van 60% op de verkoopprijs van de groothandelaar (excl btw) en de retail verkoopsprijs in de winkels..
Bijvoorbeeld: Star wars puzzel ->prijs groothandelaar (excl btw) = €5
-> prijs winkel concurrent (incl btw) = €8.2
Nu vraag ik me af hoe deze winkels winst kunnen maken..
Indien je de btw etc, hier van af trekt, hou je amper iets over..
Hoe werkt dit? Hoe kunnen speelgoedwinkels van deze zeer kleine marges overleven?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/52304-marge-speelgoedwinkels-ontzettend-klein/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag