• 0

Ander bedrijf gebruikt mijn telefoonnummer

In de categorie overige zaken :)

 

Ik heb een (voip) nummer dat eerder in gebruik is geweest. De vorige eigenaar heeft het nummer nog op een aantal (~15) websites vermeld staan. Heb ongeveer eeb jaar geleden contact gezocht om het te laten verwijderen, na een aantal verkeerde telefoontjes. Dat is toen toegezegd maar het nummer staat nog steeds vermeld.

 

Sinds deze week krijg ik weer telefoontjes, bedoeld voor hen. Ik verwijs dan door naar een vriend van mij die dezelfde dienst levert - maar liever heb ik dat het gewoon stopt. Zijn er juridische middelen om dit tegen te gaan? Of kan ik een factuur sturen voor elk telefoontje? :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

je kunt altijd een "blafbrief" laten sturen door een advocaat waarin je eist dat jou telefoonnummer wordt verwijderd. Alleen als er sprake is van oplichting of fraude zou je mogelijk aangifte kunnen doen van misbruik van jou (bedrijfs)gegevens.

 

factureren voor onnodige telefoontjes kun je wel op je buik schrijven.. het feit dat jij het hinderlijk vind is geen grondslag van welke vorm van facturatie of schadevergoeding dan ook, als je meent aanzienlijke schade te lijden door dit zul je via de rechter moeten proberen.. maar zo heet zal de soep wel niet zijn toch?

Link naar reactie
  • 0

De vorige eigenaar heeft het nummer nog op een aantal (~15) websites vermeld staan.

Zijn het websites van deze persoon zelf, of zijn het bijvoorbeeld vermeldingen op websites van allerlei bedrijvengidsen, waar je als bedrijf nooit om gevraagd hebt en misschien eigenlijk ook liever niet op wilt staan?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.