loading
Ga naar inhoud
cestmemoi
Verberg

Langs winkels gaan en verkopen? B2b contracten?

vraag

Beste mensen,

Ik heb inmiddels rond gesurft op deze informatieve site maar ik kan geen specifieke informatie over contracten e.d.

Ik ga namelijk op vier manieren mijn nieuwe kledingcollectie verkopen via

1. winkels en bestaande webshops (puur voor de bekendheid eigenlijk).

2. via eigen webshop en

3. Dropshipping

4. Kledingagentschappen

 

Vraag 1:

Voor winkels is er een consignatie overeenkomst daar staan ook algemene voorwaarden wat meestal door winkelier zelf wordt verstrekt. Maar moet ik ook een eigen consignatie overeenkomst opstellen? Met algemene voorwaarden?

 

Vraag 2:

Sommige winkeliers willen de producten(zonder in consignatie) volledig inkopen moet ik dus ook een contract hebben, met een algemene voorwaarden lijst opstellen? Ook voor de webshops?

Ik wilde namelijk gewoon een contract en offertelijst opstellen, met het aantal afnames, de producten die de klant wil terplekke noteren, laten ondertekenen. Uiterste betaaldatum en leveringsdatum noteren. En een afsprakenlijst (bijv. annuleringskosten e.d.). Dit is volgens mij niet officieel maar het kan volgens mij wel gebruikt worden indien er problemen zich voordoen?

 

Is dit voldoende? Of moet ik perse een verkoop en leveringsvoorwaarden opstellen of uberhaupt een algemene voorwaarden lijst aan ze geven.

 

En kan ik bij de leveringsdatum aangeven dat ik het binnen drie/vier weken de producten kan leveren. Want het punt is namelijk zo dat ik een aantal spullen in het buitenland ga laten produceren zoals verpakkingen e.d. En de atelier gaat er sowieso er twee weken over doen deze is wel in nederland. Dus ik kan geen exacte datum geven want ik heb niet allemaal op voorraad.

 

Vraag 3:

Ik wil dat de winkelier minimale afname koopt en dit wil ik ook vastleggen in de contract maar hoeveel is dat ongeveer? Ik dacht zelf aan 30 of 40 stuks? Is dat te veel of te weinig? Het is een onbekende merk.

Maar er werd mij verteld dat sommige winkeliers bijvoorbeeld ook voor kiezen om af te nemen maar wat moet ik dan doen? Gewoon door laten gaan? De prijs wordt dan natuurlijk wel duurder voor de klant.

 

Bij dropshipping en kledingagentschappen weet ik eigenlijk nog te weinig af hoe dat te werk gaat. Betreffende contracten, commissie e.d., dus deze opties wil ik in een latere stadium inzetten.

 

 

Ik hoor het graag!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Inhoudelijk kan ik je niet helpen, maar 1 tip: beloof nooit iets wat je niet kan nakomen. Als je levertijd onzeker is, neem deze dan ruim zodat je zeker weet dat je tijdig kunt leveren. Als levertijd heel belangrijk is, zorg dan dat je kunt garanderen dat het ook binnen de nodige levertijd geleverd kan worden.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Bedankt voor je snelle bericht! Ja dat kan inderdaad een probleem worden als ik een uiterste datum geef en het dan vooralsnog niet wordt geleverd... :-[

Ik wil daarom gewoon zeggen bijvoorbeeld 5 weken maximaal. Maar moet ik dan perse zeggen op die en die datum is alles afgeleverd?

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 10 leden online en 236 gasten

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké