• 0

Bedrijven ervaring voor betalen tv programma?

Ik ben benaderd voor een woon tv programma. Ze willen een item doen op tuin gebied, en mijn bedrijf scheen in die branche te passen.

 

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik vroeg of kosten aan zaten. Die waren er, maar hij kon niet zeggen hoeveel, dat hing erg van hoe groot het item werd. Iemand bekend met de kosten van dit? praat je over paar honderd euro of duizenden? Ik heb geen idee.

 

Verder dingen waar ik aan moet denken?

 

Het eerste contact heb ik vrij kort gehouden, want ik wordt altijd vrij huiverig aan de foon, maar zijn gegevens lijken te kloppen. Ik bel de beste man morgen terug

 

[verandering: titel]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Iemand bekend met de kosten van dit? praat je over paar honderd euro of duizenden? Ik heb geen idee.

Ik ben een paar keer benaderd voor oa DAS je goed recht en RTLZ ondernemersnieuws. De kosten varieerden van tussen €6.000,- en € 15.000,-, afhankelijk van de duur van het item. kortom: ga uit van minimaal enige duizenden Euro's

 

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik vroeg of kosten aan zaten. Die waren er, maar hij kon niet zeggen hoeveel, dat hing erg van hoe groot het item werd.

Vaag... bij mij werd wel iedere keer een bandbreedte opgegeven

 

Anyway, ik ben afgehaakt toen duidelijk werd dat ik hun moest betalen in plaats van andersom ;)

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb altijd geluk, ik ben altijd de laatste waar ze nog net een mooi plekje voor hebben.

Voor weinig natuurlijk. ;D

Wel altijd even snel beslissen want de deadline is bijna verstreken...

 

Verrassend. Bij mij was er ook altijd nog net een klein gaatje over, een buitenkansje inderdaad :)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik herken het verhaal van Think Twice. Zo gaat het bij mij ook altijd. Ik heb het ook nog nooit gedaan, omdat het rendement met b.v. Adwords volgens mij gewoon een stuk hoger is. Ik zou het dus alleen doen, als je geld over hebt en het gewoon gaaf vindt om met jou bedrijf op tv te komen.

 

Daarbij is het trouwens met die productie bedrijven net zo'n gedoe als ze iets willen kopen bij je. Zelfde verhaal dat het allemaal snel snel moet, want deadline etc. Dan zeg je 'als jullie voor 13:00 de bestelling definitief maken is het morgen binnen'. Krijg je rond 15:00 een mailtje 'We gaan akkoord, maar enkel als het morgen nog geleverd wordt.' ???

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier geen ervaring mee, maar op de commerciële zenders zijn inmiddels tig programma's waar productiebedrijven de zendtijd huren en vervolgens vol stoppen met items over betalende bedrijven. Je kunt ze ook vragen naar de kijkcijfers (als vind ik zelf dat het meetsysteem daarvoor achterhaald is, maar dat is een ander verhaal).

 

Als je weet welk programma het is, kun je misschien een paar uitzendingen kijken en bedrijven die er in voor kwamen bellen om te vragen naar hun ervaringen.

 

LOL, ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze inderdaad benaderd werden met 'hoe goed ze passen bij het programma' of dat 'ze speciaal geselecteerd zijn' en dat pas eind van de rit duidelijk wordt dat ze eigenlijk klanten zoeken.

 

Als je snel moet beslissen ivm een te strakke deadline, zou ik so wie so de boot afhouden, want dan is er waarschijnlijk geen tijd om na te denken over de inhoud. Maar waarschijnlijk wordt gewoon het 'schaarste-argument' gebruikt als verkooptechniek.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat was laatst bij Rambam. je moest ongeveer € 10-15000 betalen om bij Harry Mens zo'n voorgebakken interviewtje te doen van 8 minuten. Deze prijzen waren daar redelijk vast.

 

Mens zit daarbij op de zondagochtend dus zal niet heel goed bekeken zijn.

heeft wel om de onbegrijpelijke reden een hoge publiekswaardering, dus dat zal meespelen in de prijs.

Die woonprogramma's, kookprogramma's zijn ook volledig zichzelf bedruipende programma's.

Dus ik denk in ieder geval in duizenden en niet in honderden.

 

Je ziet ook altijd in de reclameblokken die producten terugkomen, dus dat zit er bij in.

 

Walter heeft natuurlijk gelijk, dit is ook een markt geworden en dus doen ze ook aan acquisitie. Dat gaat dan niet via de billboardtechniek "hier had u kunnen staan", maar met het warme benaderen, hoe goed je past en zo, waarbij nog maar eens de schijn wordt opgehouden dat we hier naar een gewoon programma zitten te kijken ipv één grote commercial.

 

Ben wel benieuwd naar het vervolg...

Link naar reactie
  • 0

Ik ga zo wel even in mijn mailbox zoeken, door de jaren heen verschillende verzoeken voor gehad en volgens mij ook wel nog ergens een prijsopgave per mail gevraagd (en gehad).

 

Het is zoals iedere andere vorm van reclame natuurlijk, naamsbekendheid, kijken of je het terug kunt verdienen, besluiten of je het wil doen. Een advertentie in een zakenblad of een beursdeelname kost ook geld.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Zondag uitzending:

Zender RTL-7

3 minuten voor € 5.250,-

2 minuten voor € 3.750,-

 

Herhaling in de weekuitzending:

Zender RTL-Z

3 x 3 minuten voor € 4.500,-

3 x 2 minuten voor € 3.000,-

 

Houdt u rekening met 2-3 uur opnametijd op locatie. Zoals toegelicht rekenen wij enkel de kostprijs voor de opname.

 

Je kunt er dan nog voor een redelijk bedrag een bedrijfsfilm bij/van laten maken (van een paar minuten).

 

Al met al moet ik zeggen dat ik het helemaal geen overdreven tarieven vind, als bovenstaande de prijs is inclusief die opname op locatie.

 

Acquisitie naar aanleiding van dit bericht wordt NIET op prijs gesteld.

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Wijdverspreid idd

 

Wij krijgen vrijwel wekelijks een telefoontje.

 

Enige wat we ooit gedaan hebben is lockers leveren voor een NPO jeugdprogramma dat over scholieren gaat.

Het laatste voorstel maar even uit de mailbox gevist als vergelijk met Richard:

 

 

Als er door uw organisatie wordt gekozen om te participeren in een van onze uitzendingen, dan investeren wij in de commerciële zendtijd op de landelijke televisiezender RTL4. Alleen de investering in de productie van het item zal worden doorberekend. De gemaakte reportage kan na uitzending vrij gebruikt worden voor uw promotionele doeleinden denk hierbij aan uw website, social media of in een nieuwsbrief.

 

Op basis van de onderstaande voorwaarden kan ik u aandragen voor deelname in

• Er wordt in samenspraak met onze redactie een draaiboek en script opgesteld voor uw organisatie.

• Op basis van dit script worden er opnames gemaakt op een door uzelf gekozen locatie binnen Nederland.

• Een cameraploeg heeft ongeveer 2½ tot 3½ uur nodig voor het maken van de opnames.

• Van deze opnames wordt een televisie item van 2 minuten gemonteerd

• Het programma met uw item wordt op zondag vanaf ca. 11.30 uur op RTL4 uitgezonden en wordt 6 dagen later op zaterdag op RTL4 om ca. 13.00 uur herhaald.

• Uw bedrijfsnaam wordt opgenomen in de aftiteling.

• U krijgt een vermelding op de officiële RTL programma site

• U ontvangt uw goedgekeurde item aangeleverd op USB voor eigen gebruik op uw website

• Advies omtrent de inzet van uw tv-campagne via uw communicatiekanalen

• Gebruik van het programma logo in combinatie met die van RTL

• De desbetreffende uitzending is één jaar lang terug te zien op www.RTLXL.nl

• Uw bedrijf zal voor een totstandkoming van het 2 minuten item een investering doen van € 3.250,-

• Aanvullende informatie en trailer op:

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het hangt natuurlijk helemaal van je product/dienst en doelgroep af.

 

Voor verkoop aan consumenten kan 'bekend van tv' en embedden van het fragment op je website en dergelijke best aardige marketing zijn - mogelijk een groter effect dan die feitelijk tv uitzending van 2 of 3 minuten.

 

Eerlijkgezegd lijkt me de beste afweging om te kijken of je via een andere methode voor een paar duizend euro meer klandizie kunt binnenhalen. Als dat niet het geval is en je hebt het budget, why not, maar bedenk dat je met pakweg een adwords campagne voor 4000 euro vaak een stuk meer klanten binnenhaalt.

 

 

Dat je alleen kostprijs van de opname betaalt lijkt me overigens complete onzin: waarom zou je dan extra moeten betalen om in een herhaling getoond te worden?

Link naar reactie
  • 0

Het woekert rustig verder. Er is bijna geen lifestyle programma meer op de commerciële televisie waar onderwerpen nog spontaan door de redactie geselecteerd wordt. De kennis dat al die informatie eigenlijk reclame is, doet afbreuk aan de geloofwaardigheid. Bij de publieke omroep kruipt dat er ook in. Kan best zijn dat de omroep geen sponsorgeld vraagt, maar wie kijkt bij de producent in de boeken?

 

Ook bij wetenschappers op televisie mag je je afvragen waarom ze daar nou eigenlijk zitten. Hebben ze echt een ontdekking gedaan? Iets serieus te vertellen? Of is het promotie voor een faculteit of onderzoeksgroep die aandacht wil?

 

Per saldo is de wetenschap er niet mee gediend dat de betrouwbaarheid verkocht wordt, maar hetzelfde geldt voor de media.

 

Eenzelfde probleem zie je in print (en het verlengde online). Dat het in de damesbladen en amusementspers barst van de deals, zal geen verrassing zijn. Het kruipt ook in de regiopers, zeker via bijlagen en specials. Bij de freesheets, of wat daar nog van over is. De bijlagen bij het AD en de Telegraaf. Stan Huygens heeft het schnabbelen een turbo gegeven! Vakbladen staan bol van content marketing. Zelfs bij de lifestyle bladen van NRC, de Volkskrant en FD plaats ik vraagtekens.

 

Inmiddels zijn we zover dat er bijna een keurmerkje past bij ON-gesponsorde journalistiek. De meeste lezers kan het schijnbaar niks meer schelen.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Eind 2010 zijn wij ook benaderd door een productiemaatschappij van LifestyleXperience. Voor 1035 euro zouden wij ook 2x op TV komen en een DVD met het filmpje ontvangen.

 

Na de factuur vooraf betaald te hebben en op de afgesproken datum bij de studio aangekomen te zijn, bleek dat dit productiebedrijf haar rekeningen niet betaalde en dus geen gebruik meer mocht maken van de studio. We hebben toen direct het productiebureau in gebreke gesteld. Toen we een half jaar later nog ons geld niet terug hadden, hebben we er een incassobureau ingezet. Uiteindelijk hebben we het zelfs voor de rechter laten komen. Toen wij in het gelijk gesteld werden, betaalde het productiebedrijf alsnog niet. Toen ben ik zelf maar even bij de eigenaar thuis en bij het cafe van zijn vrouw langs geweest om te horen wanneer ze gingen betalen. 2 dagen later had hij zichzelf failliet laten verklaren. >;(

 

 

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk vraag ik me af hoe kritisch kijkers daarin zijn. Wij weten als ondernemers natuurlijk heel goed hoe het allemaal werkt, maar de gemiddelde particulier? Het zou me verbazen als die wist dat er voor al die items betaald wordt, laat staan hoeveel.

 

Product placement heb je natuurlijk in diverse vormen. Soms heeft het geen enkele invloed op de inhoud - denk bijvoorbeeld aan een bepaald merk bier uit een flesje drinken (ipv uit een anoniem glas) in een soap of iets in die geest.

 

Ik heb het idee dat consumenten bovenstaande voorbeeld zien als 'product placement', en niet direct denken aan compleet gekochte 'redactionele inhoud' in allerlei programma's (al ligt het er soms wel heel dik bovenop).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben benaderd voor een woon tv programma. Ze willen een item doen op tuin gebied, en mijn bedrijf scheen in die branche te passen.

 

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik heb wel een mening over dat soort programma's (daarom kijk ik dan ook zelden tv) maar die doet er niet toe. Ik ben trouwens dol op het programma "How it's Made" op televisie, had ik maar een productiebedrijf...

 

Belangrijker:

 

a) kijkt jouw doelgroep naar dat soort programma's?

b) wil je er een goedkoop filmpje aan overhouden die je op je site kunt zetten?

 

Als het twee keer nee is, sowieso niet doen.

 

Bij optie moet b) moet je wel beseffen dat je weinig tot geen invloed hebt op de inhoud. Als b) je motivatie is, kun je beter zelf een filmer huren.

 

 

 

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

 

Inmiddels zijn we zover dat er bijna een keurmerkje past bij ON-gesponsorde journalistiek. De meeste lezers kan het schijnbaar niks meer schelen.

 

 

De afgelopen dagen roepen er ineens heel veel mensen over 'contentmarketing in de journalistiek, oei oei!', maar is dat niet al van alle tijden?

 

Het valt mij in ieder geval al heel lang op dat bij veel onderzoeken die gepresenteerd worden in de media de opdrachtgever een commerciele partij is (werkloosheid daalt => uitzendbureau oid. Koopkracht trekt aan => makelaars enz).

 

Misschien dat dit soort cases wel een betrekkelijk nieuw fenomeen zijn, en daar de ophef voornamelijk over gaat? https://www.apache.be/2016/02/16/hoe-adverteerders-redactionele-bijdrages-kopen/

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Het zou ook te maken kunnen hebben met de opkomst van ad blockers*.

 

Verkopers van waren willen toch hun spulletjes in beeld krijgen. Als mensen de banners gaan uitzetten dan verstoppen we gewoon de spulletjes in de content. In ruil voor het verlost zijn van irritante banners hebben we misschien wel iets veel ergens er voor terug gekregen. Namelijk dat je bij alles wat je leest of ziet moet gaan afvragen of het gesponsord is of niet.

 

 

* ad blokkers voor TV werken iets anders, maar het gaat me niet om de techniek.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Is dat niet te ingewikkeld gedacht. Er zijn al jaren diverse lifestyle programma's op tv. En als er dan blijkt dat erbedrijven zijn die willen betalen om hun naam in beeld of product op tv te krijgen dan is dat prima toch. Zoiets als rob's tuinverbouwing wordt gigantisch gesponsord, maar ik vind het wel kwalitatief goed.

 

De kijker kan zelf wel bepalen of die een plantje, krukje, of potje mooi vind of niet

Link naar reactie
  • 0

Rob's grote tuinverbouwing spant wel de kroon, die peutert meer stickertjes van bloempotten af dan dat hij in de tuin werkt :-)

 

Maar ik krijg de telefoontjes ook regelmatig. Stel vaak wat concrete vragen waar de persoon aan de andere kant zelden antwoord op heeft. Ach opzich, je komt er in ieder geval mee op tv, maar ik twijfel aan de mediawaarde ervan.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wij produceren overigens ook vaak voor TV programma's, en heel vaak bellen ze na ontvangst van de offerte op of we interesse hebben in een barter-deal voor vermelding in de aftiteling.

 

Toen we daar nog wel eens aan mee wilden werken kregen we ook altijd te horen dat een URL niet 'mocht', alleen de officiele bedrijfsnaam. Grappige was dat onze officiele bedrijfsnaam ook gewoon de URL is, dus na kopie'tje KvK moesten ze dan wel :)

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Nou ja, wij hebben indertijd zaken gedaan met SBS6 'Trips & Tips' voor een redelijke prijs (zelfs minder dan ik voor een bedrijfsfilmpje neer moest tellen) en daarmee toch ca. 200.000 kijkers bereikt, effect is lastig te meten, maar het filmpje staat op onze site en YouTube-kanaal en daar krijgen we leuke reacties op. Natuurlijk word ik nu vaker gebeld door RTL e.d., maar dit filmpje moet eerst maar even meegaan.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
De afgelopen dagen roepen er ineens heel veel mensen over 'contentmarketing in de journalistiek, oei oei!', maar is dat niet al van alle tijden?
Ja, in de zin dat bedrijven altijd moeite gedaan hebben om in het nieuws te komen. Nee, in zoverre dat altijd tamelijk lang een substantieel deel van de media werkte op basis van journalistieke onafhankelijkheid.

 

Nou kun je op die onafhankelijkheid ook wel wat afdingen. Sinds de jaren zeventig zijn we losgekomen van de verzuiling oftewel ideologische binding. Maar het vercommercialiseren van de omroepen, tijdschriften en dagbladen is van recenter datum. Onderstaande (bijlage bij een bekende) nieuwsbrief was tien/vijftien jaar geleden ondenkbaar. En dat is dan de transparante versie - dus er staat duidelijk advertorial bij.

 

Vind je het als consument een goeie ontwikkeling? Vertrouw jij je vakbladen nog? Is de kwaliteitspers echt nog een kwaliteitspers?

 

Elvetorial.thumb.jpg.6ddfe5d3931cc04b94d9b339114a213c.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 296 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.