• 0

VOF beeindigen met auto die naar prive moet

Beste allemaal, ik heb een probleem en weet niet hoe dat op te lossen. Even in het kort, ben op 1 juli 2015 een VOF begonnen met een vriendin . Samen meubels restylen. Ze is erg kreatief en het ging leuk in het begin. We (ik) kochten 2e hands tafels en in haar werkplaats aan huis gingen we zandstralen, zagen, schuren etc. Eerst een collectie opbouwen! Nu heeft zij een oude SUV uit 1984 op grijs kenteken, die moest op de VOF ivm verzekering en wegenbelasting. Ze rijdt er alleen prive mee.

Ik heb een eigen auto waarmee ik alles ophaal. Benzine etc. betaal ik zelf. De diesel en onderhoud van de SUV betaald ze ook zelf. We hebben 2000 gestort op de bank om aankopen te doen. Ze heeft een WAO uitkering al heel lang en UWV weet ervan. het werd echter snel minder , ze had geen tijd meer en allerlei problemen bij haar met familie etc. Ze heeft in november besloten ermee te stoppen, wat ik ook beter vind. We hebben een paar tafels af maar nog niets verkocht. De 2000 euro is bijna op. Haar auto staat echter nog steeds op de VOF en wil dat zo laten tot eind juni. Is prive te duur. Ik wil er helemaal vanaf en de VOF opheffen. Wil onze vriendschap liefst behouden maar weet geen goede oplossing. Wie heeft raad ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

De beste raad is natuurlijk om nooit met vrienden een bedrijf te beginnen, want dat gaat ten koste van je vriendschap, maar daar heb je achteraf weinig aan.

 

Is het voor jou problematisch de VOF een half jaar aan te houden?

 

Als je bang bent voor de risico's, zou je nieuwe afspraken kunnen maken over welke verplichtingen er in de afbouwperiode kunnen worden aangegaan. Als zij vervolgens niet bereid is water bij de wijn te doen, heb je meteen een beeld van hoe belangrijk zij jullie vriendschap acht.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 212 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.